پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

اتخاذ رویکردهای غیرکلاسیک راه رسیدن به اهداف بانک است

نیوزبانک- مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر ضرورت به کارگیری رویه های غیرکلاسیک در بانکداری تنوع بخشی به خدمات و به کارگیری رویکرد بانکداری شرکتی را یک ضرورت دانست.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر ضرورت به کارگیری رویه های غیرکلاسیک در بانکداری تنوع بخشی به خدمات و به کارگیری رویکرد بانکداری شرکتی را یک ضرورت دانست.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک به نقل از ایسنا، بهمن وکیلی در همایش مدیران بانک توسعه صادرات با اعلام دستور کار همایش سراسری مدیران بانک مبنی بر تشریح برنامه عملیاتی این بانک در سال جاری افزود: افزایش میزان اختیارات روسای شعب بانک توسعه صادرات در شرایط فعلی کشور با این هدف صورت گرفته است که از به کار گرفتن رویکردهای کلاسیک بانکی در این شرایط فاصله گرفته و فعالیت های شعب متناسب با وضعیت جدید به سمت بانکداری شرکتی و تنوع بخشی به عقود اسلامی به کار گرفته شده پیش برود.

وکیلی با برشمردن تفاوتهای میان بانکداری توسعه‌ای با بانکداری تجاری و حتی بانکداری تخصصی گفت: در بانکداری توسعه ای سودآوری هدف و اولویت نیست. تامین مالی صادراتی هدف و اولویتی است که برای ما در نظر گرفته شده است و در وضعیت فعلی با توجه به مشکلات موجود در نقل و انتقالات ارزی بانکی و اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه با اتخاذ رویکرد های غیرکلاسیک راه دیگر رسیدن به اهداف تعیین شده برای بانک دانست.

وی یادآور شد: روسای شعب و کارکنان شعب بانک توسعه صادرات در سراسر کشور باید از تعریف یک فعالیت واحد برای خود پرهیز کرده و فعالیت های کارکنان شعب تنوع بیشتری پیدا کند. زیرا با توجه به محدویت فعلی در منابع بخشی از منابع صادرکنندگان می تواند در تجهیز منابع مالی مفید واقع شده و امکان ارایه تمام خدمات بانکی به صادرکنندگان به وجود بیاید.

مدیرعامل بانک توسعه صادراتبا اشاره به فعالیت‌های اگزیم بانک ها گفت: این بانک ها تامین مالی صادرات و وارداتی که منجر به تولید و صادرات را می شود به طور توامان پوشش می دهند بنابراین شعب این بانک هم می توانند به فعالیت خود تنوع ببخشند.

وکیلی  با تاکید مجدد بر اینکه اگزیم بانک های جهان شعبه محور نیستند افزود: خدمات مورد نیاز صادرکنندگان و مشتریان باید در هر مکان و در هر زمان در اختیار آنها قرار گیرد و برای این امر با سیستم بانکداری متمرکز با سرعت هرچه بیشتری خدمات تخصصی مورد نیاز مشتریان بانک را برای آنها فراهم کند. توسعه هرچه بیشتر زیرساخت های فناوری اطلاعات و همکاری شعب بانک برای فراهم کردن و به روز رسانی اطلاعات مورد نیاز این سیستم ها اهمیت زیادی دارد.

وی در این جلسه که رییس موسسه عالی بانکداری ایران حضور داشت گفت: رابطه میان آموزش و بهره وری کارکنان بانک رابطه ای مستقیم است و آموزش کارکنان را برای به کار گرفتن روش های عملیاتی و کاربردی بانکداری مخصوصاً بانکداری شرکتی را از اولویت های بانک عنوان کرد و خواهان همکاری میان مرکز پژوهش و آموزش بانک و موسسه عالی بانکداری ایران شد. 

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠٤/٠۱

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!