پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

قبادی زاده، عضو هیات مدیره:

مهم ترین رویکرد پست بانک حمایت از مناطق کم برخوردار است

نیوزبانک-عضو هیات مدیره پست بانک گفت: جمع آوری وجوه سرگردان و تجهیز منابع برای حمایت از مناطق کم برخوردار و رونق اقتصادی این مناطق از مهم ترین رویکردهای پست بانک است.

عضو هیات مدیره پست بانک گفت: جمع آوری وجوه سرگردان و تجهیز منابع برای حمایت از مناطق کم برخوردار و رونق اقتصادی این مناطق از مهم ترین رویکردهای پست بانک است.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک ، عادل قبادی زاده در جلسه شورای اداری پست بانک استان بوشهر افزود: نقش و رسالت پست بانک توسعه عدالت اجتماعی در مناطق کم برخوردار و محروم است و این بانک نواندیش در دولت نهم و دهم خدمات ارزنده ای را با حضور موثر و فعال خود در این مناطق ارائه کرده است.

وی افزود: پست بانک هم اکنون در بسیاری از مناطق کشور، خدمات مالی و پولی الکترونیک لحظه ای را ارائه می کند و تمام تلاش بر این است با تدوین مدل های مناسب و استفاده از رویه ها و تجارب سایر کشورها و خلاقیت نیروهای داخلی، سرویس های جدیدی ایجاد و به عموم ارائه کند.

قبادی زاده تصریح کرد: پست بانک در ترویج فرهنگ پس انداز و توزیع سودسهام عدالت و پرداخت یارانه نقدی و پرداخت انواع تسهیلات خرد نقش بسیار مؤثری در اجرای طرح های حاکمیتی در اقصی نقاط کشور داشته است و جای خرسندی است که این بانک با وجود نیروهای خلاق و متعهد توانسته است از ظرفیت ها و امکانات بالقوه استفاده بهینه کند.

عضو هیات مدیره  پست بانک خاطرنشان ساخت: این بانک در طول 17 سال فعالیت مالی و پولی در جایگاه مناسبی از نظام بانکی کشور قرار گرفته و باتوجه به ترسیم چشم انداز روشن و پشتوانه نیروهای متعهد و تلاشگر، آینده خوبی پیش روی آن است.

وی تاکید کرد: ظرفیت و فضای توسعه و تنوع ارائه خدمات به شهروندان و روستاییان در پست بانک وجود دارد و باید با وفاق، همدلی و همراهی بیشتر بتوانیم خدمات شایسته ای به مردم کشور ارائه کنیم.

اسد گرامی، رییس اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در جلسه شورای اداری پست بانک هم در سخنانی گفت: یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی سیستم کنترل از راه دور، رسیدگی غیرحضوری و ایجاد دسترسی لحظه ای به عملیات بانکی دراقصی نقاط کشور است و با راه اندازی سیستم فوق بسیاری از هزینه های بانک کاهش خواهد یافت و باید علاوه بر آن به شکایات سریعتر پاسخ داده شود.از سوی دیگر سالم سازی فضای شغلی و کاری درحد انتظار تضمین می شود.

وی افزود: رسالت اصلی بازرسی ایفای نقش هدایتی، راهنمایی و کنترل و صیانت از جایگاه ها و حفظ حرمت و شأن مجموعه کارکنان است. نظارت و کنترل در نظام اداری لایه های مختلف دارد و انتظار این است که هریک از افراد در جایگاهی که هستند به وظایف تکلیفی و سازمانی خود به خوبی عمل کنند.

گرامی تصریح کرد: رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه ها احترام به قانون است و همه باید در اجرای مفاد و آئین نامه های داخلی بانک دقت نظر داشته باشند.

وی گفت: رتبه بندی مشتریان و اعتبارسنجی در نظام بانکی بسیار مهم است و همواره باید برای کاهش ریسک مورد نظر، ارکان اعتباری استان ها فعال و دقیق عمل شود و از تشکیل پرونده های صوری جلوگیری شود.

گرامی تاکید بر آموزش جدی کارکنان و کارگزاران دفاتر و جلوگیری از سوء استفاده از کدکاربری خاطرنشان ساخت: در ارزیابی اموال و املاک مشتریان، ارکان کارشناسی شعب باید تمام جوانب و ابعاد کاری و تخصصی را مدنظر داشته باشند.

سید رحمان حسین پور رئیس اداره کل حوزه مدیریت در ادامه این جلسه گفت: توفیق خدمت در هر منصب برای افراد مشمول عنایات الهی است و هدف از خدمتگزاری ایفای نقش و اثرگذاری در مناصب و جایگاه هاست و خدا را سپاسگزاریم که مسئولیت ایجاد و توسعه عدالت و رفاه اجتماعی و خدمات مالی و بانکی به مردم نیازمند جامعه را بر عهده یکایک مدیران و کارکنان پست بانک قرار داده است.

وی افزود: درطول 17سال فعالیت پست بانک، کارنامه مطلوب و ارزنده ای به یادگار گذاشته شده و براساس آئین نامه بانک مرکزی جابجائی مدیران هر 3 سال الزامی و تکلیف است که قطعاً این جابجائی ها، ثمرات و برکات خوبی برای تحول و پویایی در بانک دارد.

فاطمه دهقان، مدیر پیشین شعب پست بانک استان بوشهر نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد استان درخصوص منابع و مصارف، درآمد و هزینه، شاخص نسبت مطالبات به تسهیلات، سهم دفاتر از منابع، تجهیز تمامی شعب و دفاتر استان به سامانه یکپارچه نرم افزاری فراز و سیمیا، تعداد شعب و دفاتر، تجهیزات بانکداری الکترونیکی از جمله؛ دستگاه های خودپرداز (ATM)، پایانه فروش (POS) و پایانه شعب (PinPad) و سایر موارد ارائه نمود و از همکاری و همراهی یکایک کارکنان استان قدردانی کرد.

احمد فرهمند سرپرست جدید پست بانک استان هم ضمن تقدیر از حسن اعتماد مسئولان بانک اظهار داشت: رئوس مهمترین برنامه های بنده در چهار محور اساسی؛ تجهیز منابع، تلاش جهت کاهش مطالبات، توسعه بانکداری الکترونیک و استفاده بهینه از ظرفیت دفاتر است.

عبدالرحمن برزگرزاده مدیرکل شرکت پست استان  بوشهر هم در این جلسه گفت: امروزه پست بانک یک نهاد آشنا و شناخته شده در جامعه مطرح و مردم پذیرای خدمات از طریق این بانک شده اند و استمرار توسعه آن الزامی است و باید با نگاه ویژه حمایت و حفظ شود.

وی افزود: مطلوبیت پست بانک از منظر عمومی و اجتماعی به جهت تنوع خدمات و وجود نیروهای متعهد و متخصص و مدیران لایق است و ارتباطات خوبی بین پست و پست بانک وجود دارد و تحقق اهداف مشترک ایجاب می نماید همکاریهای دوجانبه برای انتفاع مشترک توسعه یابد.

علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت توسعه خدمات پست بانک به هموطنان اظهار داشت: همواره از طرح های توسعه ای این بانک حمایت می کنیم.

 در ادامه این جلسه هریک از روسای شعب و کارشناسان و دوایر ستادی، دیدگاه و نظرات خود را درخصوص مسائل و مشکلات و رفع آن ارائه کردند و در پایان احمد فرهمند به عنوان سرپرست جدید پست بانک استان معرفی و از زحمات و تلاش های فاطمه دهقانی قدردانی شد.

همچنین حمید محمدی سرپرست اداره کل دفاترخدمات بانکی نیز در نشست ویژه با روسای شعب و کارگزاران منتخب دفاتر با تاکید بر اجرای طرح های جذب منابع براساس برنامه زمانبندی تعیین شده گفت: جذب منابع از محل های طرح برکت یارانه، 25هزار دستگاه کارتخوان(POS)، ستاره دنباله دار، رتبه بندی دفاتر، مشارکت تدریجی و مشتریان عمده ارزی و ریالی پیش بینی شده است.

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠٣/۱٤
کلمات کلیدی :

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!