پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

پنج مرحله بانکداری آنلاین

با توجه به بالا رفتن آمار کلاه برداری های اینترنتی اکنون بسیار حیاتی است که مؤسسات مالی نوعی تضمین برای مشتریانشان فراهم کنند تا مشتریان بانک ها بتوانند با بالاترین درصد امنیت از خدمات بانکی استفاده کنند. برای این منظور بانک ها باید روشی ساده و قابل دسترس برای همگان فراهم کنند.

با توجه به بالا رفتن آمار کلاه برداری های اینترنتی اکنون بسیار حیاتی است که مؤسسات مالی نوعی تضمین برای مشتریانشان فراهم کنند تا مشتریان بانک ها بتوانند با بالاترین درصد امنیت از خدمات بانکی استفاده کنند. برای این منظور بانک ها باید روشی ساده و قابل دسترس برای همگان فراهم کنند.

در چند سال اخیر تغییرات عظیمی در چشم انداز تهدیدهای موجود برای بانکداری آنلاین ایجاد شده است. هیئت فدرال بررسی مؤسسات مالی (FIEC) و دیگر بنیان های قانون گذاری برای حمایت از مشتریان هنگام استفاده از محصولات و خدمات اینترنت محور (مانند نرم افزارها)، قوانین و ملزومات سخت تری را برای مؤسسات مالی تعیین کرده اند. تضمین یک برنامه امنیتی نیازمند اجرای خوب و ارائه راه حل احراز هویت چندگانه است.

بهترین روش در تأمین امنیت بانکداری آنلاین، روش طبقه بندی یا مرحله ای ست. مؤسسات مالی می توانند با استفاده از روشی چند مرحله ای، برای عملیات های مختلف سطح مناسب امنیتی را انتخاب کنند. این امر شامل انتخاب راه حل مناسب برای مشتری فردی و مشتریان شرکتی است. تصمیم گیری درست و ایجاد سیاستی کامل هیچ گاه مهم نبوده است. تهدید ناشی از یک ویروس را در نظر بگیرید مانند Operation High Roller که به تازگی کشف شده است. این نرم افزار مخرب طوری طراحی شده که به طور خودکار خدمات بانکداری آنلاین را هدف قرار می دهد.

حمایت در برابر چنین تهدیدهایی نیازمند استراتژی امنیتی با مراحل زیر است:

مرحله نخست: احراز هویت کاربر- بهترین روش راه حل احراز هویت چند عاملی است که پایه اول استراتژی ۵ مرحله ای ست.

این مراحل عبارت اند از:

چیزی که کاربر می داند مانند کلمه رمز

چیزی که کاربر دارد که ممکن است دستگاه باشد مانند تلفن همراه و وب سایت

آنچه که کاربر است همان طور که در فرایند بیومتریک یا رفتارشناسی نشان داده می شود

مرحله دوم: دستگاه احراز هویت- پس از تأیید هویت کاربر مرحله بعدی تأیید هویت فرد است اما در این مرحله دستگاه نیز باید برای سیستم شناخته شده باشد؛ این فرایند با ترکیب دستگاه شناسایی نهایی، پروفایل بندی، ردیابی پروکسی و مکان یابی انجام می شود.

مرحله سوم: حمایت از Browser- تأیید هویت کاربر و دستگاهی که عملیات از آن انجام می شود به تنهایی کافی نیست. مرحله بعدی تضمین آن است که Browser بخشی از کانال ارتباطی ایمن است؛ این مرحله را می توان به سادگی با ردیابی ویروس پشت سر گذاشت. با استفاده از Browser محافظت شده و متصل به نرم افزار بانک می توان از سطح ایمنی بالاتری برخوردار شد؛ چنین روشی امنیت زیادی ایجاد می کند.

لایه چهارم: اجازه تبادل/ الگوی مبتنی بر هوشمندی- برخی تبادلات بسیار حساس هستند مانند بستن قرارداد و انتقال سرمایه های بزرگ، چنین تبادلاتی نیازمند لایه امنیتی افزوده ای هستند. مرحله احراز هویت تبادل شامل تأیید تبادل OOB (خارج از باند)، امضای فرایند برای دوباره انجام نشدن آن، کنترل تبادل و تحلیل رفتاری است. هر کدام از این عوامل نقش مهمی دارند.

مرحله پنجم: نرم افزار امنیتی- این مرحله به خصوص در حوزه موبایل بنکینگ مهم است. چنین لایه امنیت نرم افزارها را روی دستگاه موبایلی تضمین می کند که از آن برای تبادل اطلاعات مهم استفاده می شود. تضمین چنین امنیتی نیازمند آن است که نرم افزار قابلیت اجرای فرایند احراز هویت دو طرفه را داشته باشد. با وجود این مرحله دزدی اطلاعات برای هکرها پیچیده تر و گران تر خواهد بود.

هر روز ویروس های جدیدتر و پیچیده تری به و جود می آیند و سطح خطر را برای مؤسسات مالی می افزایند که سعی دارند در برابر حملات سایبری امنیت خود را بیفزایند. روشی ۵ مرحله ای دفاع عمیق و مورد نیاز را فراهم می کند و با کمک آن مشتریان بانکداری، به بانکشان اعتماد کرده و وفادار خواهند بود.

منبع: منبع:www.ciol.com
تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠۲/٣۱

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!