پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

ابراهیمی، مدیرعامل خبر داد

رونمایی از سند راهبردی بانک انصار در سال حماسه اقتصادی

نیوزبانک-هم زمان با رشد اقتصادی کشور در سال جاری و پویایی و رقابت فزاینده بانک های خصوصی و دولتی و ارایه خدمات متنوع و با کیفیت مالی و پولی به مشتریان، بانک انصار طی مراسمی از سند راهبردی سه ساله خود پرده برداری کرد.

هم زمان با رشد اقتصادی کشور در سال جاری و پویایی و رقابت فزاینده بانک های خصوصی و دولتی و ارایه خدمات متنوع و با کیفیت مالی و پولی به مشتریان، بانک انصار طی مراسمی از سند راهبردی سه ساله خود پرده برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک ، بانک انصار طی مراسمی از سند راهبردی سه ساله خود پرده‌برداری کرد.

 

این سند با هدف ارتقاء جایگاه بانک و با شعار ارزش آفرینی برای تمامی مشتریان و سهامداران و ارایه برترین و کارآمدترین خدمات پولی و مالی با بهره گیری از فناوری‌های نوین، تدوین شده و نقشه راه استراتژیک بانک را در افق سه ساله ترسیم کرده است.

 

آیت‌اله ابراهیمی، مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بانک انصار با اشاره به اهداف این سند راهبردی، طرح‌ریزی برای ایجاد تحول در سازمان را ضروری دانسته و حرکت در این راستا را ضامن بقا و پیشرفت و توسعه این بانک عنوان کرد و گفت: این سند راهبردی که در چهار محور تدوین شده شامل تحقق بانک ارزشی در راستای چشم انداز ایران 1404 و تبدیل بانک اسلامی سرآمد، ارتقای بهره‌وری سازمانی در راستای پاسخگویی حداکثری به سهامداران، کسب دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا و ایجاد تمایز در خدمات و محصولات بانک در راستای نیازهای واقعی مشتریان، ارتقای نگرش و باورهای کارکنان جهت ارایه خدمات متمایز با سایر بانک‌ها است.

وی افزود: این سند راهبردی که حاوی چشم انداز، ماموریت، ارزش‌های محوری، اهداف کلان و شاخص اندازه‌گیری و راهبردهای اساسی است، به تصویب اعضای هیات مدیره بانک رسیده و جهت اجرا به واحدهای صف و ستاد بانک ابلاغ شده است.

  مدیرعامل بانک انصار تصریح کرد: با توجه به استعدادها و توانمندی‌هایی که در صندوق انصارالمجاهدین و پس از تبدیل آن در موسسه مالی و اعتباری انصار وجود داشت، بانک مرکزی با پیشنهاد این موسسه جهت تبدیل به بانک انصار موافقت کرد.

ابراهیمی، با بیان اینکه در سال 89 موسسه انصار به بانک انصار تغییر یافته و تبدیل به شرکت سهامی با  100 هزار نفر سهام دار شده است، اظهار داشت: سهام شناور بانک در بازار سرمایه حدود 35 درصد است.

 

وی در ادامه با اشاره به حرکت بانک‌های کشور طی  سال‌های پس از انقلاب از بانکداری سنتی به سمت بانکداری اسلامی تصریح کرد: طی 30 سال اخیر همه تلاش‌ها معطوف به حذف ربا از سیستم بانکی کشور بوده، اما هنوز نظام بانکی کشور موفق به اجرای بانکداری اسلامی نشده است.

 

مدیر عامل بانک انصار، با بیان اینکه در این بانک برای حصول اطمینان از حذف ربا و رعایت موازین شرعی، کمیته فقهی و نظارت بر عملیات بانکی از زمان تشکیل موسسه قرض الحسنه انصار المجاهدین شروع به فعالیت کرده و هنوز هم با جدیت مشغول فعالیت است، افزود: تمام فرآیندها و قراردادهای بانک انصار از سوی این کمیته بررسی می‌شود و پس از تصویب به اجرا می‌شود به همین دلیل اطمینان داریم که در بانک انصار عملیات بانکی مبتنی بر ضوابط شرعی صورت می‌گیرد.

 

ابراهیمی گفت: در بحث آموزش‌، جذب نیروی انسانی، ساختار و رفتار کارکنان همواره تلاش کرده‌ایم تا مفاهیم بانکداری اسلامی سرلوحه فعالیت‌های بانک قرار گیرد و در طرح تحول بانک به دنبال اثرگذاری در حوزه پول و بانک از منظر کمک به توسعه بانکداری اسلامی هستیم.

 

وی، با بیان اینکه در حوزه جذب سپرده‌ها تمامی اقشار جامعه مدنظر هستند، اظهار داشت: حساب قرض الحسنه ویژه یکی دیگر از خدمات خاص این بانک است که سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مختلف می‌توانند با سپردن پول به این بانک و در این حساب برای کارکنان خود با حداقل کارمزد تا 1 درصد تسهیلات دریافت کنند.

 

این مسوول، در ادامه از انتشار اوراق صکوک از سوی بانک انصار درآینده خبر داد و افزود: به زودی پذیره‌نویسی جهت تأمین منابع صندوق های سرمایه گذاری بانک آغاز می شود.

 

وی در مورد خدمات الکترونیکی ارایه شده در این بانک، خاطر نشان کرد: از سال80 سرمایه گذاری برای توسعه سیستم بانکداری الکترونیکی بانک آغاز شده و با پشتیبانی قوی، توانسته ایم تمامی اطلاعات را از سال 67 تا کنون ، طی یک برنامه منسجم، متمرکز کرده و به سیستم اصلی، منتقل نماییم.

 

مدیرعامل بانک انصار، همچنین با اشاره به اینکه  این بانک دارای پتانسیل بالا درحوزه خدمات الکترونیک است، گفت: در برخی استان‌ها به جای بلیت، کارت‌های شهروندی انصار صادر شده و در حال استفاده است که این کارت‌ها در آینده در سایر استان‌ها نیز مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

 

ابراهیمی، یکی دیگر از ابداعات بانک را صندوق صدقات الکترونیکی با همکاری کمیته امداد دانست، در مورد استفاده از خدمات الکترونیکی بانکی اظهار داشت: در دنیا دیگر فرهنگ استفاده از خودپرداز در حال منسوخ شدن بوده و بانکداری مدرن در حال رشد است اما در ایران هنوز نتوانسته ایم بانکداری مدرن را نهادینه کنیم.

 

مدیر عامل بانک انصار با اشاره به اینکه از مجموع یارانه‌های پرداختی در بانک‌های خصوصی، پرداخت 53 درصد یارانه‌های مردم توسط این بانک انجام می شود و در زمان برداشت کمترین مشکل را نسبت به پرداخت ها داریم، افزود: حدود 700 شعبه و باجه مستقل بانک انصار در سراسر کشور به مردم خدمات بانکی ارایه می‌دهند.

 

 وی با بیان اینکه بانک انصار در دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور نیز با امکانات و خدمات مناسب دارد، افزود: 12میلیون و 600 هزار فقره حساب در این بانک، افتتاح شده که از این تعداد 9 میلیون و 800هزار فقره فعال بوده و با 8 میلیون و 600 هزار مشتری، ارتباط آنلاین داریم.

 

ابراهیمی با اعلام اینکه در سال گذشته یک میلیارد تراکنش در این بانک انجام شده است، تصریح کرد: این بانک معمولا تعداد 500 تا 700 هزار فقره تسهیلات در طی سال پرداخت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه استان مازندران یکی از استان‌های بسیار فعال بانک انصار است، تصریح کرد: از مسوولان بانک انصار سراسر کشور خواسته شده تا نسبت به شناسایی واحدهای صنعتی و تولیدی که ظرفیت دارند، اقدام کنند تا با پرداخت سرمایه در گردش، اشتغال موجود بنگاه‌ها حفظ شود.

 

ابراهیمی همچنین، نسبت مطالبات معوق در بانک انصار را 3.4 درصد عنوان کرد و افزود: از این لحاظ این بانک رتبه اول در شبکه بانک‌های خصوصی و دولتی را داراست؛ همچنین در سال 91 بانک انصار در میان سازمان‌های دولتی و خصوصی برای نخستین بار به عنوان سازمان پاک شناخته شده است.

 

ابراهیمی، با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش سراسری مدیران بانک انصار، با هدف رونمایی از طرح تحول این بانک در سال حماسه اقتصادی تصریح کرد: شناسایی کارخانجات و شرکت‌هایی که ظرفیت فعالیت داشته اما با مشکلات مالی مواجه هستند و تهیه سرمایه در گردش از دغدغه‌های آنهاست که کمک به آنها جزو  برنامه‌های آتی بانک است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح تحول بانک انصار به صورت 3 ساله، افزود: این طرح از امسال آغاز شده و به دنبال بهبود ساختار، رفتار و عملکرد بانک است و امیدواریم در این مدت، با استفاده از ظرفیت‌ها، بانک انصار نقش فعالتری را در اقتصاد و ارایه خدمت به مشتریان ارایه کند.

 

ابراهیمی، با بیان اینکه در حوزه قرض الحسنه، با مصرف 115 درصدی منابع قرض الحسنه در بانک انصار روبرو هستیم گفت: برای تسهیل و رضایت مردم، بانک انصار بیش از توان تسهیلاتی خود در قالب قرض‌الحسنه تسهیلات پرداخت کرده است.

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠۲/۲۵

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!