پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

شاپرک سامانه اطلاع رسانی عملکرد پذیرندگان را راه اندازی کرد

نیوزبانک- سامانه اطلاع رسانی عملکرد پذیرندگان ازسوی شرکت شاپرک و با کسب مجوز از بانک مرکزی راه اندازی شد.

سامانه اطلاع رسانی عملکرد پذیرندگان ازسوی شرکت شاپرک و با کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک، تنها اشخاص حقیقی و حقوقی یا نمایندگان ایشان که مجهز به دستگاه کارتخوان و یا درگاه اینترنتی و موبایلی پرداخت کارتی هستند مجاز به استفاده از این سامانه هستند.

سامانه اطلاع رسانی عملکرد پذیرندگان ازسوی شرکت شاپرک و با کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی شده و استفاده از آن مشروط به قبول ضوابط و تابع مقررات زیر است:

  -  تنها اشخاص حقیقی و حقوقی یا نمایندگان ایشان که مجهز به دستگاه کارتخوان و یا درگاه اینترنتی و موبایلی پرداخت کارتی هستند مجاز به استفاده از این سامانه می‌باشند.

-    آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی که وجوه ناشی از پرداخت قبض، خرید شارژ و نظایر آن، به حساب ایشان واریز می‌گردد، نمی‌توانند از طریق این سامانه گزارش عملکرد دریافت نموده و لازم است از طریق شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد خود اقدام کنند.

-    استفاده از این سامانه برای تمام اشخاص مندرج در بند 1 فراهم گردیده و در صورتی که ایشان مایل به ارایه گزارش عملکرد از این طریق نمی‌باشند، می‌توانند با مراجعه به شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت (متولی تامین و راهبری دستگاه کارتخوان یا درگاه اینترنتی و موبایلی) طرف قرارداد خود نسبت به حذف اطلاعات خود و عدم ارایه گزارش عملکرد از طریق این سامانه اقدام کنند.

   -  برای استفاده از این سامانه اطلاع از نام شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت، شناسه پذیرنده و شبای تعریف شده برای پذیرنده الزامی است و بدون ورود این اطلاعات، گزارشی ارایه نخواهد شد.

  -   اطلاعات مندرج در بند 4 از طریق این سامانه در اختیار پذیرندگان قرار نخواهد گرفت و چنانچه ایشان از شناسه پذیرندگی و یا شبای خود اطلاع نداشته باشند، لازم است با مراجعه به شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد خود، این اطلاعات را دریافت کنند.

-    اطلاعات ارایه شده در این سامانه فاقد نام فروشگاه، نام پذیرنده، نشانی پذیرنده، شماره تماس پذیرنده و سایر اطلاعات هویتی ایشان بوده و گزارش ارایه شده نیز به گونه‌ای تهیه گردیده که تا حد امکان جز برای صاحبان اصلی اطلاعات، قابل استفاده نباشد.

-    شماره کارت خریداران در هیچ یک از گزارش‌های ارائه شده در این سامانه انعکاسی نیافته است.

 -  گزارش ارایه شده در این سامانه شامل همه تراکنش‌های کارتی موفقی است که وجه آن به حساب پذیرنده منظور شده است و در صورت عدم واریز وجوه مربوطه به حساب پذیرندگان، ایشان می‌توانند با توجه به شماره پیگیری سیستم پایا، ارایه شده در این سامانه، موضوع را از بانک خود پیگیری کنند.

 -   اطلاعات این سامانه در روزهای کاری در ساعات 7، 10:15، 12:15، 14:15، 16:30، 19 و 21 و در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی در ساعات 14:15 و 16:30 و پس از تحویل دستور پرداخت‌های پایایی به بانک‌ها، به روز رسانی می‌شود.

-    پذیرندگان علاوه بر مراجعه به این سامانه می‌توانند از طریق رایانامه و دورنگار نیز گزارش عملکرد خود را دریافت کنند. برای این منظور لازم است با مراجعه به شرکت ارایه دهنده خمات پرداخت، استفاده از این خدمات را درخواست کنند.

  -  چنانچه مندرجات گزارش های دریافتی از این سامانه با رسیدهای در اختیار پذیرنده مطابقت نداشته باشد، ضروری است موضوع در اسرع وقت به اطلاع شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت رسیده تا از این طریق پیگیری شود.

 -   به منظور فراهم سازی امکان پیگیری و ممانعت از وقوع سوء استفاده‌های احتمالی از گزارش‌های ارایه شده، اطلاعات هویتی تجهیزات متصل به این سامانه و سوابق مراجعات به آن ثبت خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠۲/۱٧

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!