پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

در همایش انجمن روابط عمومی ایران

20 راهکار اصلی فراگیری روابط عمومی بررسی شد

نیوزبانک- در یکصد و پنجاه و هفتمین گردهمایی انجمن روابط عمومی ایران که 4 اردیبهشت در سالن شهید عباس پور سازمان مدیریت منابع آب برگزار شد 20راهکار اصلی فراگیری روابط عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

در یکصد و پنجاه و هفتمین گردهمایی انجمن روابط عمومی ایران که 4 اردیبهشت در سالن شهید عباس پور سازمان مدیریت منابع آب برگزار شد 20راهکار اصلی فراگیری روابط عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبر نیوزبانک، در یکصد و پنجاه و هفتمین گردهمایی انجمن روابط عمومی ایران جواد قاسمی رییس هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران با گرامیداشت هفته روابط عمومی ابراز داشت: آنچه که در عرصه روابط عمومی لازم و ضروری به نظر میرسد پرداختن و توجه همیشگی به علم روابط عمومی و تلاش در جهت هرچه تخصصی تر کردن آن است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت اخیر برگزاری سمینارهای مختلف و نشست های تخصصی با رویکرد روابط عمومی ، رونق سایت ها و چاپ بیش از پیش نشریات ، مقالات و کتب بیانگر اهمیت روابط عمومی ها در عرصه های مختلف جامعه است.

وی افزورد: در هر حال انجمن روابط عمومی ایران نیز در طی مدت اخیر فعالیت های مختلفی را در جهت رشد و رونق هر چه بیشتر این علم انجام داده است و حضور همکاران و اعضای انجمن در سمینارهای های مختلف و تلاش در جهت برگزاری نشست های بین المللی از جمله این فعالیت ها بوده است.

وی در خصوص فعالیت های انجمن ادامه داد : در طی چند مدت اخیر با طرحی از آقای شهبازی بازرس انجمن در نظر گرفته شد که کارشناسان برتر حوزه روابط عمومی شناسایی و معرفی گردند که در این راستا جلساتی نیز با وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد که متاسفانه همکاری های لازم صورت نگرفت و انجمن در این خصوص در حال مذاکره با سایر وزارتخانه هاست که در صورتی که همکاری مناسبی در این راستا صورت نگیرئد انجمن خود به شناسایی و معرفی کارشناسان برتر خواهد پرداخت.

وی  با اعلام به روز رسانی و تغییر فرمت سایت انجمن گفت: با همکاری مسول سایت فرمت جدیدی تهیه شده که در حال بارگذاری نهایی است و به زودی با فرمت جدید قابل مشاهده خواهد بود.

در ادامه این مراسم دکتر حسین باهر  در خصوص نقش روابط عمومی ها در مدیریت سازمانی گفت: روابط عمومی ها مردمی ترین بخش هر سازمان، حتی سازمان های مردم نهاد هستند و نقش عمده آنها معرفی سازمانها به مردم و بیان مشکلات مرد م به سازمانهاست بدین منظور یکی از کلیدی ترین حوزه های ارتباطی در نهادها ، سازمانها و ادارات روابط عمومی ها هستند.

وی در راستای راهکارهای فراگیر شدن نقش روابط عمومی ها بیان کرد : یکی از راههای فراگیر شدن نقش روابط عمومی ها ایجاد تحول در اندیشه های مدیریتی است زیرا در جهان در حال تغییر و تحول امروز اندیشه مدیران ارشد دچار تغییر و تحول نشود به یقین نمی توانند خود را با تحولات جدید تطبیق دهند.

وی اذعان داشت : متاسفانه برخی از افراد برای ورود به فعالیت در سازمانها و ادارات فعالیت خود را از روابط عمومی آغاز می کنند که این امر باعث میشود روابط عمومی ها از تخصصی شدن دور بمانند در این خصوص باید شرایط استخدامی به کونه ای باشد که از اینگونه اقدامات جلوگیری به عمل آید.

باهر با تاکید بر اهمیت کار تیمی در روابط عمومی ها گفت:آنچه که بارها به چشم خورده است مفید بودن کار تیمی در روابط عمومی هاست ، در سطح جهان به وفور مشاهده شده است که در بخشهایی که کار تیمی و تقسیم کار وجود داشته است برآیند فعالیت ها بیشتر و به نفع همگان بوده است و موفقیت و پیشرفت بیشتری مشاهده شده است بنابراین در ورابط عمومی ها کار تیمی باید سر لوحه فعالیت ها قرار گیرد.

وی  با تاکید بر این امر که روابط عمومی رابط و پل ارتباطی مردم و سازمانهاست متذکر شد: تعالی بخشیدن به ارتباطات مردمی جهت تعامل بیشتر مردم و سازمانهاست بنابراین مردمی تر کردن سازمان ها از عواملی است که روابط عمومی باید بیش از پیش به آن توجه کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مدیران باید با کارمندان خود تعاملات نزدیکی در خصوص مسایل استخدامی ، اقتصادی و خانوادگی داشته باشند گفت:تعامل بیشتر مدیران و کارکنان روابط عمومی ها می تواند باعث نزدیکی سطوح اداری شود و با ایجاد آرامش براب کارکنان برآوردهای کاری افزایش یابد .

باهر با اشاره به وجود مرخصی های بیش از حد در ادارت بیان کرد : با توجه به نقش کلیدی روابط عمومی ها تعطیلات بیش از حد آسیب فراوانی را به بدنه سازمانها وارد می کند که در جهت رفع این آسیب باید در ایام تعطیل نیز افرادی جهت پاسخگویی به نیازهای مختلف در ادارات حضور یابند این در حالی است که از این طریق می توان ارزیابی مناسبتری از عملکرد پرسنل روابط عمومی هاداشت.

وی  تصریح کرد: از آنجا که اعضای روابط عمومی ها به دلیل تعامل با اقشار مختلف باید از سلامت روانی برخوردار باشندبنابراین باید تست های روانی مناسبی از کارکنان روابط عمومی ها گرفته شود تا از بروز مسایل و مشکلات ارتباطی جلوگیری شود و از ورود افراد ناهمگون در روابط عمومی ها جلوگیری به عمل آید.

باهر اظهار داشت : از آنجا که بروزرسانی اطلاعات در تمامی عرصه ها ضرورت دارد برخورداری از دوره های آموزشی در روابط عمومی ها ضروری به نظر میرسد این در حالی است که بجز آموزش جلوگیری از فعالیت های فراجناحی در روابط عمومی ها نیز ضرورت داشته و مدیران روابط عمومی ها در هر حال باید منافع مردم و جامعه را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: در روابط عمومی ها شناسایی انگیزه ها و خلاقیت ها بسیار حیاتی است زیرا با بهره گیری از توانایی ها می توان شاهد رشد و تعالی سازمانی بود این در حالی است با در کنار یکدیگر قرار دادن خلاقیت در روابط عمومی ها و رعایت نزاکت و نظم می توان روابط عمومی موفقی را داشت.

باهر با تاکید بر لزوم برخورداری اطلاعات مناسب دینی و آیینی فعالان روابط عمومی گفت : به یقین توجه ویژه به این امور می تواند باعث تعامل بیشتر مردم و سازمانها شود و با مدیریت زمان ارتباط مناسب تری با مردم و مسولان برقرار کنند.

وی  گفت: در نهایت امر یک روابط عمومی مناسب با توکل به خداوند در جهت نیل به اهداف سازمانی خود گام بردارد.

 

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠۲/٠٨

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!