پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک صادرات

پرداخت خسارت به مشتریان بابت تراکنش های ناموفق بانکی متغیر است

نیوزبانک-مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک صادرات گفت: قبل از اجرای طرح شاپرک میزان تراکنش های ناموفق ما زیر یک درصد و حدود دو دهم درصد بود که با اجرای طرح میزان تراکنش های ناموفق ما نسبت به کل تراکنش ها حدود دو دهم درصد و در بعضی مواقع نیز کمتر از این میزان است.

مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک صادرات گفت: قبل از اجرای طرح شاپرک میزان تراکنش های ناموفق ما زیر یک درصد و حدود دو دهم درصد بود که با اجرای طرح میزان تراکنش های ناموفق ما نسبت به کل تراکنش ها حدود دو دهم درصد و در بعضی مواقع نیز کمتر از این میزان است.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک به نقل از ایسنا،رضا گودرزی - مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک صادرات- در درباره طرح شاپرک و با بیان اینکه شاپرک به منظور ساماندهی به وضعیت پایانه های فروشگاهی و ایجاد کنترل ها و پایش های لازم در عملکرد و ایجاد کارایی و بهبود اقتصادی در استفاده کردن از پایانه های فروشگاهی ایجاد شده گفت: طبیعی است در زمان شروع اجرای هر طرح بزرگ و ملی ممکن است مشکلاتی به وجود آید که ما خوشبختانه در بانک صادرات مشکلات اولیه را به سرعت حل و فصل کردیم.

مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک صادرات درباره پرداخت خسارت توسط بانک در خصوص تراکنش های ناموفق گفت: این عدد و پرداخت خسارت متغیر بوده و براساس تعداد تراکنش های ناموفق است که تراکنش های ناموفق روی خودپردازها و یا حتی روی پایانه های فروشگاهی اتفاق افتاده و متاثر از چند نکته است.

وی در ادامه توضیح داد: زمانی که از کارتی استفاده می کنیم این کارت از طریق یک مسیر زیرساخت ارتباطی باید به مرکز بانک رفته و حساب ها در آن مرکز متاثر می شود و اگر پولی برداشت شود آن پول از مانده صاحب حساب کسر شده و به دستگاه خودپرداز پیام می دهد که مانده مشتری کم شده و پول به مشتری پرداخت می شود ولی اگر در این فاصله ی زمانی پول برگشته و یا دستگاه خودپرداز یا پایانه فروش جواب ندهد به منزله تراکنش ناموفق محسوب می شود.

گودرزی با بیان اینکه برای کاهش تراکنش ناموفق باید زیرساخت ارتباطی و سیستم های بانکی بهینه و خوب باشد گفت: در بانک صادرات تلاشمان این بوده که سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری که مرتبط با انجام کار است در یک فرآیند بهینه ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه تراکنش های ناموفق بعضی مواقع منجر به مغایرت شده و در برخی مواقع منجر به عدم انجام کار می شود گفت: گفته می شود اگر میزان تراکنش های ناموفق تا حدود 4 تا 5 درصد باشد، به صورت استاندارد جهانی است و به طور کلی در هر مقطع زمانی اگر این میزان زیر پنج درصد باشد، تقریبا نرمال تلقی می شود.

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/۱۱/۲٨

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!