پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

رییس کل بانک مرکزی:

یک شیوه برخورد با همه پرونده های مطالبات معوق درست نیست

نیوزبانک- رییس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها موظف به وصول مطالبات معوق خود هستند و این موضوع باید از سوی بانک‌ها پیگیری شود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها موظف به وصول مطالبات معوق خود هستند و این موضوع باید از سوی بانک‌ها پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک ، محمود بهمنی در سومین همایش روسای موفق شعب بانک‌های کشور با اشاره به این که موفقیت هر سازمان ، منوط به انتخاب افراد شایسته‌ای است که جهت انجام کارهای مهم و کلیدی منصوب می شوند، تاکید کرد: امروزه اهمیت و نقش کلیدی‌ منابع انسانی به حدی است که پژوهشگران معتقدند اثربخشی تمام تکنینک‌ها و فنون به عامل انسانی بر می‌گردد زیرا استفاده درست از نرم افزارها توسط افراد باعث کارآمدی و بهره‌وری آن سازمان می شود به همین دلیل، نقش نیروی انسانی بسیار با اهمیت است.

وی با بیان این نکته که نیروی انسانی ، سرمایه اصلی هر سازمان است ، تاکید کرد: باید نقش مدیران و کارمندان شعب در جذب مشتریان و تقویت نظام کنترل‌های داخلی بانک به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف مدنظر قرار گیرد البته باید به بازرسان مصونیت شغلی داده شود تا بتوانند وظایفشان را با قدرت انجام داده و اظهارنظر واقعی داشته باشند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به این موضوع که بهره‌گیری درست نرم افزارها از سوی افراد، کارایی سازمان را در پی دارد، خاطر نشان کرد: اجرای کامل بانکداری الکترونیک و اعمال کنترل های داخلی در بانکداری الکترونیک همراه با‌ حسابرسی داخلی بانک ها و نظارت مستمر بر عملکرد زیر مجموعه تاز سوی خود بانک ها و با استفاده از نرم افزارها باید مدنظر قرار گیرد.

رییس شورای پول و اعتبار در زمینه تلاش بانک ها برای افزایش سطح رضایت مندی مشتریان خاطر نشان کرد : تدوین یک استراتژی جامع و برنامه شفاف برای بهره مندی از تجربیات مشتریان ، انتخاب افراد مناسب، مدیریت افراد تحت نظارت خود و ایجاد انگیزه در آنان به همراه برقراری و پایدار بودن فرآیندهای ایجاد شده باید به طور مرتب از جانب مدیران لحاظ شود.

وی درباره وصول مطالبات معوق بانک ها نیز خاطرنشان کرد: بانک ها موظف به وصول مطالبات معوق خود هستند و این موضوع باید از سوی بانک ها پیگیری شود. این مطالبات هر کدام نوع خاصی است و قراردادهایشان بین بانک و تسهیلات گیرندگان با یکدیگر متفاوت است بنابراین با همه این پرونده ها نمی‌توان به یک شیوه برخورد کرد و باید برای هر کدام از مطالبات و وصول آنها‌ با توجه به شرایطی که دارند ، برنامه ریزی کرد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به این که بانک‌ها باید معیارهای مناسبی جهت حفظ‌ رازداری اطلاعات کلیدی بانکداری الکترونیک تدوین کنند و این معیارهای تعیین شده باید متناسب با حساسیت اطلاعاتی باشد که به پایگاه اطلاعاتی انتقال یافته  یا در آنجا ذخیره می شود، تاکید کرد: البته محرمانه نگه داشتن اطلاعات مشتریان نیز از الزامات است و بانک ها باید معیارهای مناسبی جهت ارایه محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک به کار گیرند تا اطمینان حاصل شود.

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/۱۱/٠۹
کلمات کلیدی :

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!