پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

حیدری، مدیر عامل:

بانک ملی باید در سطح کشور رتبه یک باشد

نیوزبانک- جلسه بررسی عملکرد حوزه های بانک باحضور حیدری مدیرعامل، حسین زاده، خواجه حسنی و کمرئی اعضای هیأت مدیره، مدیران امور، روسای ادارات مربوطه و حوزه های ادارات امور شعب استان ها در مرکز آموزشی کوثر (آجودانیه) برگزار شد.

جلسه بررسی عملکرد حوزه های بانک باحضور حیدری مدیرعامل، حسین زاده، خواجه حسنی و کمرئی اعضای هیأت مدیره، مدیران امور، روسای ادارات مربوطه و حوزه های ادارات امور شعب استان ها در مرکز آموزشی کوثر (آجودانیه) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک ، در این همایش حیدری مدیرعامل بانک بیان داشت: آنچه که از بانک در گذشته به ما رسیده با زحمات و تلاش پیشینیان به وجود آمده و به مانند درختی تنومند باید با آگاهی و دانایی آن را بیشتر پرثمر کنیم.

وی افزود: شرایط امروز نیازمند آگاهی و کنکاش است تا آینده روشن تر از گذشته باشد. یکی از مسایلی که حتماً در سازمان باید مورد توجه قرار گیرد این است که مدیران باید منبع و منشا تغییر باشند.

به گفته حیدری سازمان هایی در نقطه عطف رو به بالا حرکت می کنند که متوجه تغییرات خود شوند وعیوب خود را ببینند و تغییر کنند تا در بازار به خوبی مطرح شوند.

مدیرعامل افزود: سازمان ها باید در هر مقطع کاری خود به تغییرات و شرایط محیط توجه کنند و با افق دید روشن رو به جلو حرکت کنند.

حیدری در ادامه درخصوص اصول ادامه و بقای سازمان گفت: حرف زدن بدون شنیدن شروع زوال است و این به آن معناست که باید بیشتر بشنویم، کمتر حرف بزنیم و کمتر بنویسیم، زیرا هر سازمان برای ادامه بقا و داشتن قدرت رقابت نیازمند سودآوری است که با این روش به آن دست می یابیم.

وی درخصوص بهره وری کارکنان بیان داشت: بهره وری همان کارایی به علاوه اثر بخشی است و هنر مدیریت ایجاد و تولید انگیزه برای کارکنان است و این هنر آزاد کردن انرژی اشخاص برای تولید انگیزه است و یک مدیر باید بداند که چه کسی را در چه شغلی بگمارد تا منجر به ایجاد انگیزه در فرد و افزایش بهره وری شود.

مدیرعامل همچنین با اشاره به مواردی که لازمه اصلاح بدون هزینه است، انجام تغییرات در فرایندها بدون لطمه زدن به کیفیت کاری را خواستار شد.

حیدری افزود: تنها راه ارتقای بهره وری، ساده کردن کار پیچیده است باید خلاقیت در انجام امور به کار رود و خلاقیت ساده کردن کارهای پیچیده است.

به گفته وی یکی از راه های رسیدن به نتیجه مطلوب مقایسه تطبیقی امور است و باید همه کارکنان اهمیت ویژه ای به جایگاه بانک داشته باشند زیرا بانک ملی ایران فقط چون بانک ملی ایران است باید در سطح کشور رتبه یک باشد. این بانک ریشه در تاریخ و هویت ما دارد وباید در حفظ و حراست از این جایگاه بکوشیم.

حیدری درخصوص حسابداری مدیریت بیان داشت: حسابداری مدیریت به معنای کاهش قیمت تمام شده است و همه کارکنان در تمامی رده ها باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشد و به دنبال راه کارهای افزایش سرمایه و منابع و کاهش هزینه ها باشد.

وی در ادامه گفت: بزرگترین آرمان یک مدیر این است که همکاران طوری فکر کنند که او می خواهد و این هنر مدیر است که مجموعه را به آنچه فکر می کند متقاعد سازد.

مدیرعامل گفت: مسوولان شعب باید خواسته های خود را به طور واضح به زیرمجموعه اعلام کنند و با اعمال کنترل و نظارت، رتبه بندی زیرمجموعه صورت گیرد. مسوولان شعب باید با حضور فیزیکی در شعب این پیام را به کارکنان منتقل کنند زیرا حضور فیزیکی و ارتباط کلامی بیشترین اثر مثبت را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در پایان بر لزوم اعمال بازرسی های منظم و موثر شعب، افزایش منابع و کاهش مطالبات معوق تاکید کرد.

 

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/۱۱/٠٦
کلمات کلیدی :

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!