پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات:

بانکداری الکترونیک بانک ها را از گسترش شعب بی نیاز کرد

نیوزبانک- مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات با اشاره به هزینههای سنگین تاسیس شعب گفت: بانکداری الکترونیک راهکار مناسبی برای پاسخ به نیازهای مشتریان است و کارهای مهمتر در شعب باید انجام شود.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات با اشاره به هزینههای سنگین تاسیس شعب گفت: بانکداری الکترونیک راهکار مناسبی برای پاسخ به نیازهای مشتریان است و کارهای مهمتر در شعب باید انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک ، رضا گودرزی با اشاره به توسعه بانکداری الکترونیک در این بانک، به فارس افزود: هدف ما این است که نسبت به توسعه زیر ساختها اقدام کنیم تا ظرفیتهای جدید ایجاد شود و مشتریان بیشتر از خدمات بانکداری الکترونک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شاخص بانکداری الکترونیک تعداد تراکنشها است، افزود: اگر تعداد تراکنشهای تلفنبانک صادرات در سال 90 را با سال 91 مقایسه کنیم حدود 35 درصد و تراکنشهای اینترنت بانک 37 درصد رشد داشته است؛ در بخش تلفن همراه استقبال خیلی خوبی شد و حدود 45 درصد رشد تراکنش داشتیم.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات، گفت: تلاش ما این است که با اضافه کردن خدمات و سرویسهای جدیدتر این جذابیت را ایجاد کنیم که مشتریان بانک از بانکداری الکترونیک استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه اینکه گسترش بانکداری الکترونیک میتواند بسیاری از دسترسیها به خدمات بانکی را تسهیل کند آیا بانک صادرات قصد کاهش تعداد شعب خود را دارد، گفت: هر کدام از این کانالهای ارایه خدمت وظایفی را دارند، به عنوان مثال کانال ارایه خدمت از طریق شعبه، خودپرداز، پایانههای فروش، اینترنت بانک و موبایل بانک وجود دارد.

گودرزی افزود: بنابراین به دنبال این هستیم بسیاری از خدمات بانکی را خارج از شعبه و بدون نیاز به مشتری به داخل شعبه ارایه دهیم.

وی ادامه داد: حدود 75 تا 80 درصد مراجعات مردم به شعب برای پرداختها و دریافتهای نقدی است که این کارها را میتوان از شعبه بیرون آورد که مزیت آن انجام عملیات بانکی در هر زمان و مکان است و شعبه برای کارهای مهمتر مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات با اشاره به اینکه هماکنون نقش شعب در بانکداری پیشرفته به مشاوره تبدیل شده است، تصریح کرد: ممکن است عدهای نتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند به همین دلیل باجههایی برای این منظور دایر میشود که به تدریج با آشنا شدن افراد به بانکداری الکترونیک تعداد آنها هم کاهش مییابد؛ مراجعه فرد به شعبه برای دریافت خدمات مهمتر است.

وی با بیان اینکه در بانکداری جدید نقش شعبه در حال تغییر است، گفت: بدیهی است با توجه به هزینههای سنگین شعبه برای بانک، از نظر ساختمان، نیروی انسانی دارد بانک ها به دنبال ایجاد شعبه جدید نیستند و حتی اگر شعبهای کارایی لازم را نداشته باشد در شعبه دیگری ادغام میشود، اما این به معنای بیکارکرد بودن شعبه نیست بلکه نقش آن تغییر میکند و به سطح بالاتری میرود.

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/۱٠/٣٠

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!