پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

حق وردی، معاون طرح و برنامه خبر داد:

برنامه پارسیان برای حضور پررنگ در کشور های همسایه و منطقه

ارائه خدمات در بانک پارسیان تعطیل بردار نیست

نیوزبانک- معاون طرح و برنامه بانک پارسیان با اشاره به شروع به کار نخستین شعبه فرامرزی این بانک در بغداد اعلام کرد که به زودی شاهد حضور پررنگ تر بانک پارسیان در کشورهای همسایه و منطقه خواهیم بود.

معاون طرح و برنامه بانک پارسیان با اشاره به شروع به کار نخستین شعبه فرامرزی این بانک در بغداد اعلام کرد که به زودی شاهد حضور پررنگ تر بانک پارسیان در کشورهای همسایه و منطقه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک، نادر خواجه حق وردی در گفت و گو با پایگاه خبری اعتبار، تاکید کرد که برای سنجش میزان رضایتمندی، هیچ خط کشی مناسب تر از تعداد مشتریان این بانک که رفته رفته می رود تا عبارت " بانک پارسیان بانک ایرانیان" را از یک شعار به یک واقعیت تبدیل کند ، نیست.

مشروح گفت و گوی معاون طرح و برنامه بانک پارسیان را در زیر می خوانید:

موفقیت های بانک پارسیان در سال های اخیر در کدام حوزه ها بوده است؟

 خوشبختانه بسیاری از فعالیت های بانک در سال های اخیر با موفقیت های بالایی همراه بوده است  که  از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- سرمایه گذاری در طرح های اساسی و زیر بنائی ، به ویژه خودرو سازی ، پتروشیمی ، نفت و گاز مخصوصا" در زمینه خطوط لوله انتقال گاز از جنوب کشور به شمال شرق و شمال غرب کشور است که با تکیه بر تصمیمات منطقی و شجاعانه مدیریت بانک صورت گرفته است .

-ارتقای بهره وری کارکنان و دستیابی به بالاترین رتبه در بین بانک های خصوصی و سیستم بانکی کشور

-تهیه و تدارک پیشرفته ترین و مجهز ترین نرم افزار بانکداری جامع به نام "سیستم لوتوس پارسیان "  که در آینده نزدیک عملیاتی می شود .

البته این موارد به جز رتبه هایی است که در سال های اخیر در داخل کشور و مجامع بین المللی به بانک پارسیان اعطا شده است .  

 استقبال از طرح های جدید بانک در سال جاری چگونه بوده است و چه طرح های جدیدی در دست اقدام است ؟

از جمله طرح های سال جاری بانک پارسیان می توان طرح " سام " سامانه امتیازی مشتریان  را  ذکر کرد که این طرح ، طرحی نوین برای تکریم مشتریان است. بدین ترتیب که بر خلاف طرح های رایج و سنتی تکریم مشتری که در آن فقط سپرده های مشتری ملاک قرار می گیرد، در این طرح علاوه بر آورده نقدی مشتری که به نوعی " سطح رابطه " وی با بانک است، "عمق رابطه " نیز در نظر گرفته  می شود که  میزان وفاداری مشتری و عمر سپرده های وی و همچنین حجم استفاده از خدمات الکترونیک بانک پارسیان را شامل می شود .

جایگاه بانک پارسیان را در نظام بانکی خصوصی چگونه ارزیابی می کنید ؟

هر گاه سخن از بنگاه های بزرگ خصوصی به میان می آید، نخستین نامی که در ذهن اکثریت نقش می بندد ، نام بانک پارسیان است. به همین دلیل بسیاری از بنگاه های غیر بانکی کوچک و بزرگ در اقصی نقاط کشور برای اینکه خود را بزرگ و با اعتبار جلوه دهند نام پارسیان را برگزیده اند . از نقطه نظر فعالیت های بانکی و آماری نیز ، بانک پارسیان در میان بانک های خصوصی کشور ، بیشترین مقدار منابع و سپرده ها را دارا است  و حدود 4 میلیون مشتری سپرده گذار دارد  .

چشم انداز شما از آینده بانک پارسیان به ویژه در بازار سرمایه چیست ؟

با وجود فراز و نشیب های قابل توجه بازار سرمایه در سالیان اخیر ، وضعیت بانک پارسیان در این بازار وضعیتی با ثبات بوده و چنین ثباتی ، همواره مخاطبان و متقاضیان خاص خود را داشته و خواهد داشت .

بانک پارسیان در جلب رضایت مشتریان تا  چه حد موفق بوده است ؟

میدان جلب رضایت مشتری ، حوزه بسیار وسیع و گسترده ای است که در آن بانک می کوشد تا با فائق آمدن بر مشکلات و موانع ، فاصله خود را از انتظارات مشتریان، که با سرعت پیش می تازند ، کمتر کند. در این میدان،  پیروزی مطلق و رسیدن به انتهای فعالیت وجود ندارد . لیکن میزان نسبی موفقیت در این عرصه را می توان با اندازه گیری فاصله خدمات بانک و انتظارات مشتریان ارزیابی کرد و برای اندازه گیری این فاصله، از دیدگاه بنده، هیچ خط کشی مناسب تر از تعداد مشتریان این بانک که رفته رفته می رود تا عبارت " بانک پارسیان بانک ایرانیان" را از یک شعار به یک واقعیت تبدیل کند ، نیست.

آماری از تعداد مشتریان ، حساب ها ، کارت ها و پیشرفت های الکترونیک بانک ارائه کنید؟

حدود چهار میلیون نفر مشتری بانک پارسیان دارای حدود 5 میلیون فقره حساب هستند که به صورت حضوری و غیر حضوری از خدمات بانک بهره مند می شوند .

در 9 ماهه نخست سال حدود 177 میلیون تراکنش صورت گرفته که 62 درصد آنها غیر حضوری است و بیش از 65 درصد عملیات غیر حضوری از طریق پایانه های فروش انجام می پذیرد .

خوشبختانه بانک پارسیان مقام اول را بین بانک های خصوصی در زمینه تعداد و مبلغ تراکنش و نیز تعداد کارت های اعتباری و خرید دارد

چه برنامه هائی برای افزایش سطح خدمات رسانی به مشتریان در روز های پایانی سال دارید ؟

بانک پارسیان همواره تلاش کرده است تا سطح بالا و ممتازی از خدمات را در روزهای پایانی سال و نیز درخلال تعطیلات ارائه کند، تا حدی که پیامک طنزی با این مضمون که " شب عاشقان بی دل چه شبی دراز باشد ، تو بیا که نیمه شب هم بانک پارسیان باز باشد " میان همکاران من در بانک مبادله شد و جا دارد که از همین فرصت یک بار دیگر برای قدردانی از تلاش های وقفه ناپذیر همکاران استفاده کنم.

با این رویکرد و با ارائه این اطمینان خاطر به مشتریان که ارائه خدمات در بانک پارسیان تعطیل بردار نیست ، عملا" موفق شده ایم ، مفهوم سنتی روز های پایانی سال " را نزد مشتریان خود تا حد زیادی تغییر دهیم و از ازدحام و تراکم کاری در این روزها ، که نیازمند اتخاذ تدابیر فوق العاده است ، جلوگیری کنیم .

 بانک پارسیان برای مقابله با محدودیت های بین المللی ایجاد شده چه برنامه هایی داشته است و آیا تاسیس شعبه در خارج از کشور هم در این برنامه قرار دارد؟

تاسیس شعب خارج از کشور ، نه به عنوان یک واکنش در مقابل محدودیت ها، بلکه به عنوان یک استراتژی با هدف گسترش بازار که از ویژگی های یک بنگاه اقتصادی پیشرو است، از دیر باز و پیش از تشدید محدودیت ها در دستور کار بانک  پارسیان قرار داشته است و اگر چه تاثیر محدودیت ها بر سرعت تحقق این هدف  قابل انکار نیست ، اما فاصله چندانی نیز با برنامه نداریم .

نخستین شعبه فرامرزی در شهر بغداد فعالیت خود را آغاز کرده است و انشاء الله در آینده شاهد حضور پر رنگ تر این بانک در کشور های همسایه و منطقه خواهیم بود.

در خصوص مقابله با تحریم ها و محدودیت ها نیز ، قطعا" راهکارها و برنامه هایی وجود دارد و عدم توقف فعالیت های بین المللی بانک نیز موید همین امر است .

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/۱٠/۱٨

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!