پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

خدمات پست بانک در تحقق دولت الکترونیک

خبرهای بانکی - بر اساس پنجمین گزارش ارزیابی خدمات الکترونیکی سازمان‌های کشور که از سوی سازمان فناوری اطلاعات منتشر شده، پست بانک ایران با امتیاز ۷۹.۴۲ در جایگاه ۲۲ تحقق خدمات دولت الکترونیک قرار گرفته است.

به گزارش خبرهای بانکی، سازمان فناوری اطلاعات و دبیرخانه اجرایی شورای فناوری اطلاعات کشور گزارش پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور را منتشر کردند که در این گزارش پست بانک ایران توانسته تا در جایگاه ۲۲ سازمان‌های کشور قرار بگیرد.

پست بانک ایران در زمینه ارائه خدمات نظام پرداخت و دریافت بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ریالی و ارزی توانسته تا امتیاز ۸۲.۱۸ را کسب کند؛ همچنین پست بانک در خصوص ارائه خدمات تسهیلات و تعهدات بانکی بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی به صورت ریالی و ارزی امتیاز ۷۹.۱۲ و در بخش ارائه کلیه خدمات بانکی ریالی و ارزی مصوب بانک مرکزی در دفاتر شهری و روستایی امتیاز ۸۳.۱۸ را به خود اختصاص داده است.

از سویی دیگر، پست بانک با توجه به اینکه بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه این وزارت خانه به شمار می‌رود، در ارزیابی‌ها امتیاز ۷۸.۲۳ را کسب کرده، این در حالی است که شرکت دولتی پست بانک ایران در خصوص عاملیت فروش و ارائه محصولات و خدمات اشخاص حقوقی به روستاییان ۷۴.۳۵ درصد از هدف را محقق کرده است.

بر اساس گزارش ایبِنا، پست بانک در زمینه مراحل ارزیابی و مدل بلوغ خدمات الکترونیکی در پنجمین ارزیابی دستگاه‌ها در حوزه دولت الکترونیک در بخش‌های حضور در وب ۶۹.۳۹، تعاملی ۸۶.۷۵، تراکنشی۹۳.۷۴، یکپارچگی۸۹.۲۷ و مشارکتی ۳۶.۵۰ درصد از اهداف را محقق کرده و بر همین اساس با امتیاز کل ۷۹.۴۱ در جایگاه بیست و دوم پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها قرار گرفته است که البته نسبت به گذشته با رشد منفی مواجه بوده که یکی از دلایل آن تغییر برخی پارامترها در بررسی و ارزیابی بوده است.

تاریخ خبر: ١٣٩٨/۰٣/٢٧ ١۴:١۴:۴۶

نظرات

۰ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!