پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

رونمایی از سامانه استعلام پست در بانک دی

خبرهای بانکی - سامانه استعلام پست بانک دی با مشارکت معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک و اداره مبارزه با پولشویی در راستای کاهش ریسک از ناحیه مشتریان پر خطر و اجرای سیاست های پیشگیرانه پولشویی و به منظور تکمیل فرآیند شناسایی کامل مشتریان (CDD) رونمایی شد.

به گزارش خبرهای بانکی به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، در این مراسم محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی با اشاره به اهمیت رعایت استانداردهای مبارزه با پولشویی گفت: هنگامی که پولشویی در حجم وسیعی رخ دهد، به طوری که علائم آن در اقتصاد ظاهر شود و باعث تغییرات کوتاه‏مدت یا بلندمدت در چرخه اقتصادی شود، سیاست‏گذاران بر اساس نشانه‌هایی که از این تغییرات مشاهده می‌کنند تصمیمات خود را شکل می‌دهند، غافل از اینکه این نشانه‌ها، نشانه‌های درستی نیستند و باعث انحراف تصمیم‌گیری می‌شوند و سیاست‏گذاری های نادرست نیز موجب عدم تعادل‌ها و سوء تخصیص منابع شده و بی‌ثباتی را به دنبال خواهد آورد.

مدیرعامل بانک دی با تبیین خطرات پولشویی برای نظام بانکی گفت: چنانچه مقدار زیادی پول با هدف پولشویی وارد نظام بانکی  شود، اما به طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی، در پاسخ به عوامل غیربازاری خارج شود، مشکلات زیادی در زمینه نقدشوندگی و امور اجرا‏یی و همچنین منابع بانک ها ایجاد می‌کند که این امر تمامیت بازارهای مالی را با خطر مواجه می‌کند.

قربانی ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی سامانه استعلام پست بانک دی افزود: راه‌اندازی این سامانه کمک شایانی به افزایش دقت و صحت اطلاعات کرده و امید است همکاران با استفاده از این سامانه به پیشبرد و تکمیل فرآیندهای مبارزه با پولشویی کمک کنند.

در ادامه این مراسم محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با ارائه توضیحاتی در خصوص فرآیند راه‌اندازی این سامانه گفت: پیش از این ، سامانه احراز هویت مشتریان در اردیبهشت ماه 1394، توسط معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک طراحی و پیاده سازی شده بود که ابتدا تنها زیر سیستم استعلام ثبت احوال در این سامانه قرار داشت و اکنون با مشارکت اداره مبارزه با پولشویی زیر سیستم استعلام پست نیز به این سامانه افزوده شده است .

وی افزود: در این سامانه با اتصال به وب سرویس شرکت پست با ورود کدپستی و یا شماره تلفن، می توان به نشانی یا تلفن های مشتری دست یافت و از صحت اطلاعات دریافتی از مشتری اطمینان حاصل نمود و پس از انجام استعلام و دریافت نتیجه ، پاسخ استعلام ، قابل چاپ جهت درج در پرونده مشتریان می‌باشد.

تاریخ خبر: ۱٣۹٧/٠٣/۱۲ ۱۵:۵۱:٣۱

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!