پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مهر پرداخت پلاس؛ خدمتی نوین از بانک مهر اقتصاد

خبرهای بانکی _ نشست هم اندیشی روسای دوایر اداره امور شعب استان فارس با حضور معاونین فناوری اطلاعات و ارتباطات و مالی بانک مهر اقتصاد برگزار شد.

به گزارش خبرهای بانکی ؛ سید مهدی حسینی_ معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک _  در این نشست، فناوری اطلاعات را یکی از ابزارهای اصلی سازمان برای سودآوری بیان کرد و گفت: نگاه مدیران ارشد بانک به بانکداری الکترونیک، نگاه راهبردی است و بر این باورند که سازمان بدون استفاده از دستاوردهای جدید و خدمات نوین بانکی به هدف گذاری تعیین شده دست نخواهد یافت.

وی اظهار داشت: طی بررسی های صورت گرفته در شبکه بانکی کشور، همچنان تراکنش های مربوط به پایانه های فروشگاهی و کارت های بانکی در روند مبلغی و تعداد تراکنش سهم بیشتری از موبایل بانک و اینترنت بانک دارند اما آمارها نشان می دهد که در سال اخیر استفاده از ابزارهای موبایلی رواج بیشتری داشته و نزد مردم مقبولیت بالاتری نسبت به سیستم های اینترنتی دارد بر این اساس به زودی شاهد جایگزینی نرم افزارهای موبایلی به جای سیستم های سخت افزاری همچون پایانه های فروشگاهی خواهیم بود.

حسینی در ادامه عنوان کرد: با توجه به نیازهای جامعه و توسعه خدمات نوین بانکی، بانک مهر اقتصاد ابزار جدیدی را با عنوان «مهر پرداخت پلاس» آماده کرده است که به زودی در اختیار مشتریان عزیز قرار خواهد گرفت؛ این ابزار در حقیقت یک نرم افزار است که همانند پایانه فروشگاهی اما بدون سیستم سخت افزاری عمل می کند و نرم افزار روی گوشی فروشنده و مشتری نصب شده و پرداخت ها از این طریق انجام می گیرد و برای فروشنده واریز وجه در همان لحظه قابل مشاهده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی دیگر ابزار های تهیه شده توسط این معاونت را قابلیت نصب درگاه بانک مهر اقتصاد بر روی فروشگاه های اینترنتی عنوان کرد و افزود: از طریق درگاه بانک مهر اقتصاد، تمام کارت های عضو شبکه شتاب می توانند هزینه خرید خود را به حساب فروشگاه واریز نمایند که این امر علاوه بر خدمات رسانی به مردم، برای بانک نیز درآمدزایی دارد که در حال حاضر این درگاه بر روی فروشگاه اینترنتی اسنوا نصب شده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین پیشنهاد داد، در هر شعبه یک باجه به خدمات نوین بانکی اختصاص یابد تا به مشتریان اطلاعات لازم در مورد خدمات بانکداری الکترونیکی ارائه شود و آنها را به استفاده از این خدمات ترغیب نماید.

در ادامه، محسن داوود آبادی _ معاون مالی بانک _ ارتقاء سودآوری و کاهش زیان را از اهداف این همایش برشمرد و گفت: تا پایان سال جاری باید با اقدام جهادی تلاش کرد تا سودآوری این مجموعه در استان افزایش یابد که یکی از راهکارهای آن استفاده از خدمات نوین بانکی و ترغیب مشتریان به استفاده از این خدمات است.

داوود آبادی در ادامه تصریح کرد: پرداخت تسهیلات، سود سپرده ها و کاهش معوقات سه نکته کلیدی برای استان فارس است که تلاش در این سه زمینه می تواند این استان را به سود دهی برساند.

وی افزایش بهای تمام شده پول، مطالبات مشکوک الوصول، کاهش حجم و نرخ بازده تسهیلات را عمده ترین دلایل چالش سودآوری دانست و گفت: باید تا پایان سال جاری با پرداخت تسهیلات پربازده، پیگیری مطالبات غیر جاری، مدیریت معوقات، کاهش قیمت تمام شده منابع، مشخص شدن هزینه های شعبه و هزینه های غیر عملیاتی به سود مورد نظر دست یافت.

سعید ترابی_ رئیس اداره امور شعب استان فارس_ نیز در این جلسه گفت: همه موظفیم که حافظ منافع و سپرده های مشتریان باشیم و با ارائه خدمات نوین بانکی، رضایت مشتریان را کسب کنیم.

وی با اشاره به استقبال مناسب از خدمات نوین بانکی در استان فارس، گفت: سوددهی و بهره وری شعب بانک در استان نیازمند همکاری و همدلی همه همکاران است لذا انتظار می رود تا با در اولویت قرار دادن برنامه های از پیش تعیین شده، اهداف مورد نظر را محقق کنیم.

تاریخ خبر: ۱٣۹٦/٠٨/۲۲ ۱٦:٤۹:۲۹

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!