پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

نتاج در هم اندیشی مدیران روابط عمومی موسسه مهر:

ترویج بانکداری اسلامی نیازمند تلاش مستمر روابط عمومی بانک است

روابط عمومی حواس چندگانه سازمان است

نیوزبانک- نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری مهر با حضور مدیر عامل موسسه در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری مهر با حضور مدیر عامل موسسه در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک،  نتاج مدیر عامل موسسه در این مراسم با بیان اینکه روابط عمومی ها نقش مهمی برای ایجاد مفاهمه بین سازمان خود و مخاطبان بیرونی جامعه ایفا می کنند، گفت: با توجه به اینکه نخستین اولویت مجموعه مهر بکارگیری منابع جمع آوری شده در استان ها و مصرف آنها با هدف رشد و توسعه همان استان است از این رو روابط عمومی ها می توانند با برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی و ترغیب آنها برای همکاری و سرمایه گذاری در اجرای این رویکرد تاثیر گذار باشند.

نتاج روابط عمومی را حواس چندگانه سازمان دانست و افزود: شما دست اندرکاران روابط عمومی اگر با سایر بخش های سازمان در ارتباط باشید می توانید به درستی ایفای نقش کرده و با در نظر گرفتن نوع فعالیتتان باید در صدد تقویت روابط خود با سایر لایه های سازمانی باشید چرا که از دل چنین ارتباطی می توان به انعکاس رویدادهای مهمی که برای مخاطبان داخلی و بیرونی سازمان جذابیت دارد، پرداخت.

مدیر عامل موسسه مهر خطاب به مدیران روابط عمومی گفت: باید تلاش کنید تا موثرترین عضو شبکه بانکی باشید و با شناسایی نقاط قوت، مستمرا با تمامی همکاران در ارتباط باشید و آنها را تشویق کنید تا شما را از جزئیات امور در سایر بخشهای مجموعه آگاه سازند در این صورت است که حرف جدیدی برای گفتن دارید که برای مخاطبان بیرون سازمان نیز اهمیت و ارزش دارد.  

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته ده ساله اخیر در موسسه مهر برای اجرا و استقرار بانکداری بدون ربا ، تصریح کرد: ترویج بانکداری اسلامی نیازمند تلاش بیش از پیش روابط عمومی بانکها است که در وهله اول باید خود درک درستی از این مقوله پیدا کنند و با توجه به برداشت های متفاوتی که از این موضوع وجود دارد، می توانند با استفاده از نظر کارشناسان طرز تلقی یکسانی از بانکداری بدون ربا بوجود آورده و به پیاده سازی آن در کشور کمک کنند.

نتاج ادامه داد: آنچه که موسسه مهر را از سایر بنگاه های اقتصادی متمایز می کند و یک مزیت رقابتی برای ما محسوب می شود، بانکداری بدون رباست که روابط عمومی ها باید برای معرفی اقدامات صورت گرفته در این خصوص برنامه ریزی داشته و عموم مردم را از کارهای صورت گرفته در این حوزه با خبر سازند.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر لزوما استفاده از روش های تبلیغی مرسوم و وسایل ارتباطی پر هزینه را تاثیر گذار ندانست و افزود: باید ابزارهای مناسبی که ما را با جمع بزرگتری از سپرده گذاران در ارتباط قرار می دهند شناسایی شوند که استفاده از روابط عمومی الکترونیک و تولید اخبار با نشاط که مبیین حرفی نو و نکته ای جدید نیز باشد از جمله این ابزارها بشمار می رود.   

وی در پایان با تاکید بر نقش مسئولیت های اجتماعی در کنار حفظ منافع سپرده گذاران و سهامداران، خاطر نشان کرد: امروز بنگاه های اقتصادی به این نتیجه رسیده اند که در کنار فعالیت های اقتصادی به مسئولیت های اجتماعی نیز توجه داشته باشند، چرا که این امر به بقاء و پایداری بیشتر آنها می انجامد.

 

در ادامه، ابراهیم صفرلکی ، رییس اداره کل روابط عمومی موسسه مهر، با اشاره به کارکردهای متعدد روابط عمومی گفت: یکی از مهم ترین کارکردهای روابط عمومی در یک بنگاه اقتصادی، مراقبت از سرمایه های اجتماعی آن بنگاه است که 8 میلیون سپرده گذار و 6 هزار نفز نیروی انسانی در مجموعه مهر بزرگترین سرمایه اجتماعی موسسه بشمار می رود.

 

صفرلکی ادامه داد: روابط عمومی می تواند با شناخت سرمایه های اجتماعی و برقراری ارتباط موثر بین داخل و خارج سازمان و معرفی محصولات و خدمات به جامعه هدف به خلق ارزش افزوده در سازمان کمک کند.

 

وی ارتقاء منزلت و حفظ جایگاه روابط عمومی را از جمله رویکردهای سال جاری دانست و افزود: تقویت مهارت و دانش، تعامل با ذینفعان، ارتقاء کیفیت تولیدات، مدیریت زمان، پرهیز از شتابزدگی، کادر سازی، توجه به حوزه تبلیغات، افزایش سهم خبر و توجه ویژه به نشریه مهر از جمله رویکرد های سال 91 روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری مهر بشمار می رود.

 

صفرلکی با بیان اینکه روابط عمومی باید با تبیین و تشریح محصولات و خدمات در بازار رقابت به درستی ایفای نقش کند، تصریح کرد: بانکداری بدون ربا بزرگترین مزیت رقابتی ما محسوب می شود و از اینرو باید با شناخت کانالهای ارتباطی و معرفی اقدامات موسسه در زمینه اجرا و استقرار بانکداری اسلامی، به تقویت و شناساندن برند موسسه مالی و اعتباری مهر(بانک مهر اقتصاد) اهتمام ورزیم.

 

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/٠٧/۱٧

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!