پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

فراهانی:

پست بانک بانکداری الکترونیک را در روستاها توسعه می دهد

نیوزبانک- قائم مقام پست بانک اظهار داشت: این بانک با هدف ایجاد دولت الکترونیک و فراهم کردن دسترسی عمومی با ایجاد بسترهای لازم و با ارائه کارت های خودپرداز، بانکداری الکترونیک را در سطح روستاهای کشور توسعه می دهد.

قائم مقام پست بانک اظهار داشت: این بانک با هدف ایجاد دولت الکترونیک و فراهم کردن دسترسی عمومی با ایجاد بسترهای لازم و با ارائه کارت های خودپرداز، بانکداری الکترونیک را در سطح روستاهای کشور توسعه می دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک،  فراهانی در جلسه کمیته تجهیز منابع نواحی تهران که به میزبانی مدیریت شعب استان البرز در کرج برگزار شد، گفت: پرداخت وجوه نقدی یارانه ها در مناطق روستائی و محروم دغدغه اصلی مدیران عالی کشور بود که پست بانک با حضور خوب خود توانست این کار بسیار بزرگ را در شبکه اقتصادی و بانکی کشور انجام داده و دغدغه مسئولان نظام را مرتفع سازد.

وی افزود: هیچ بانکی ظرفیت پست بانک را ندارد، برخی از ظرفیت های آن پنهان و برخی دیگر آشکار است و این ظرفیت ها موجب شده تا این بانک به یک بانک مردمی و تاثیرگذار تبدیل شود.

قائم مقام پست بانک با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات و داشتن تعصب سازمانی اظهار داشت: در شرایط فعلی باید رعایت بهداشت اعتباری را بعنوان یک اصل مدنظر قرار دهیم و با نوآوری و شناسائی آسیب ها تلاش کنیم تا اعتماد خود نزد مشتریان و مسئولان را در نظام پولی و بانکی حفظ کنیم.

عادل قبادی زاده دیگر عضو هیأت مدیره پست بانک در این جلسه گفت: بازاریابی علمی است که در کنار تجربه کامل می شود و هریک از کارکنان بعنوان بازاریاب باید این کار را از زمان ورود مشتری به بانک مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: وظیفه همه مسئولان بانک حرکت در راستای رشد و شکوفائی آن است و باید تلاش کنیم تا با نگاه به آینده سهم حداکثری از خرده بانکداری را در شبکه بانکی کشور به خود اختصاص دهیم.

مسعود کمال آبادی مدیر امور سازمان و برنامه ریزی نیز عنوان کرد: در مراحل بعدی واگذاری سهام بانک به کارکنان تعداد 700 از نیروهای قراردادمشخص و بازنشستگان مجموعه سهام بانک را دریافت می کنند.

وی با تاکید بر انجام کارهای زیربنائی در نیروی انسانی افزود: در زمینه سرانه پرداختی به کارکنان سرآمد کل بانک های دولتی هستیم و باید تلاش کنیم با برنامه ریزی درست با کاهش مطالبات در زمینه پرداختی های به کارکنان رشد چشمگیری داشته باشیم.

کمال آبادی تصریح کرد: قراردادهای ارسال پیامک برای مشتریان سامانه سیمیا و همچنین پشتیبانی از سیستمهای خودپرداز درحال انجام بوده و به زودی عملیاتی می شود.

غلامحسین صباغی مدیرامور شعب و مناطق عنوان کرد: جلسات بازاریابی به نوعی انتقال تجربیات به یکدیگر است و طراحی و اجرای کارها زمانی عملیاتی می شود که شناسائی و بازار هدف و انتظارات آن متناسب با امکانات و خرده بانکداری صورت پذیرد و در همین زمینه فرصتهای بازار در استان های تهران و البرز بسیار بکر و دست نخورده است که بایستی بدنبال آن باشیم.

اسد گرامی رئیس اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات در ادامه این جلسه گفت: همه مدیران در سازمانها می بایستی به وظیفه مهم خود یعنی کنترل و نظارت اقدام نموده و توجه داشته باشند که در کنار انجام مسئولیت، حفظ نظام آن مجموعه نیز مهم می باشد.

وی افزود: اگر کارکنان متوجه شوند که عملکرد آنها مورد بازرسی و در نهایت بازخواست قرار می گیرد در انجام وظایف خود دقت بیشتری کرده و کمتر دچار خطا و تخلف می شوند.

گرامی اظهار داشت: تمامی نیروهای اجرایی و ستادی می بایست خود را بازرس بانک بدانند و برعملکرد خود نظارت داشته باشند که در همین راستا اداره کل بازرسی در سال جاری سعی نموده که سیستم کنترل های داخلی را تقویت نموده و نسبت به راه اندازی مراکز کنترل از دور اقدام نماید.

رئیس اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات تصریح کرد: کارکنانی که دارای روحیه فداکاری، تقوا و وجدان کاری بوده و خود را ملزم به رعایت قانون و اجرای سیاست ها و ضوابط بانک می دانند کمتر دچار انحراف می شوند.

وی طولانی بودن زمان مسئولیت برخی از مدیران، وجود روابط ناسالم اداری، طولانی بودن مدت خدمت کارکنان در مشاغل حساس و پنهان کاری جرایم را از عوامل تأثیرگذار در وقوع اختلاس ها عنوان کرد.

گرامی در پایان تاکید کرد: همه باید به نحوی تلاش کنیم که تا پایان سال جاری با برنامه ریزی دقیق، اهداف مورد نظر تحقق یابد.

حسن ابارشی رئیس اداره کل بازاریابی و تجهیزمنابع در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد 6 ماهه بازاریابی واحدهای اجرائی و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل خواستار تلاش و جدیت هرچه بیشتر کارکنان بانک برای افزایش سهم پست بانک از بازار شد.

فرهاد بهمنی رئیس اداره کل تولید و توسعه نرم افزارها نیز با اشاره به افزایش و تکمیل ماژولهای لازم در سامانه سیمیا اظهار داشت: تا پایان سال 1392 سامانه های سیمیا و فراز یکنواخت می شوند تا با ادغام این سامانه ها بتوانیم حسابداری قوی داشته باشیم.

وی افزود: افزایش آپشن تسهیلات در سامانه سیمیا، فراهم کردن امکان برداشت وجه تا سقف 20 میلیون ريال، انتقال وجه به سایر حساب های بانکی افراد تا سقف 30 میلیون ریال از طریق دستگاه های پایانه شعب (Pinpad) دفاتر و پرداخت الکترونیکی وجوه قبوض مصرفی از طریق آن، راه اندازی سیستم پیامک سیمیا و دریافت سیستمی کارمزد صدور کارت در فراز از مهمترین اقدامات این اداره کل می باشد.

مجتبی باقری مدیرشعب منطقه یک تهران گفت: با تلاش کارکنان منطقه توانستیم مطالبات را 8 درصد کاهش دهیم و امیدوارم تا پایان سال میزان مطالبات بانک به کمترین حد ممکن برسد.

محمد سلمانی سرپرست اداره کل حسابرسی داخلی اظهار داشت: درصدد هستیم اقلام سنواتی را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کرده و اموال تملیکی را نیز به نقدینگی تبدیل کنیم چون جدب منابع در سیستم بانکی بسیار دشوار است.

محمود یوسفی مدیرشعب مناطق آزاد تجاری – صنعتی گفت: بایستی آموزش کارکنان به صورت کاربردی صورت پذیرد تا در جذب منابع و کاهش مطالبات شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

حمید نوروزی مدیرشعب منطقه دو تهران با تاکید بر اهمیت افزایش انگیزه در روسا و کارکنان شعب جهت رشد منابع اظهار داشت: بازاریابی بسیار خوبی در سطح منطقه دو تهران صورت گرفته که بزودی شاهد آثار مطلوب آن در جذب منابع و کاهش مطالبات خواهیم بود.

گفتنی است: حسن شجاعی مدیرشعب استان البرز در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد شش ماهه و برنامه های استان و همچنین مشکلات مربوطه ارائه کرد.

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/٠٧/۱۵

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!