پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

بانکداری الکترونیک در بانک انصار ارزیابی شد

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک انصاراظهار کرد:این بانک بعد از انجام مطالعات تطبیقی داخلی و خارجی و با اتخاذ سیاست برون سپاری و ایجاد بستر مناسب در جهت رشد و بومی سازی نرم افزار جامع بانکداری الکترونیک، تمامی خدمات نرم افزاری بانکداری الکترونیک را از شرکت های داخلی کشور که مبتنی بر عقود اسلامی است تهیه کرده و لیکن با نظارت و حرکت متخصصین داخلی در مرزهای دانش جهانی نسبت به تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها اقدام کرده و با پیگیری آموزش کارکنان و ایجاد فرهنگ مطالعه نسبت به ارتقای مهارت های فنی آنان اقدام کرده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک انصاراظهار کرد:این بانک بعد از انجام مطالعات تطبيقي داخلی و خارجی و با اتخاذ سياست برون سپاري و ايجاد بستر مناسب در جهت رشد و بومی سازی نرم افزار جامع بانکداري الکترونيک، تمامی خدمات نرم افزاري بانکداري الکترونيک را از شرکت هاي داخلي کشور که مبتني بر عقود اسلامي است تهيه کرده و ليکن با نظارت و حرکت متخصصين داخلي در مرزهاي دانش جهاني نسبت به تجزيه و تحليل و طراحي سيستم ها اقدام کرده و با پيگيري آموزش کارکنان و ايجاد فرهنگ مطالعه نسبت به ارتقای مهارت های فنی آنان اقدام کرده است.

خدمات شبکه پرداخت الکترونیک

بانک انصار با حرکت در مرزهاي استاندارد ارائه خدمات مبتني بر بانکداري الکترونيک حرکت کرده و با داشتن تمامی خدمات موجود در سيستم بانکداري الکترونيک اقدام کرده است از جمله کارت شهروندي جهت استفاده شهروندان بعنوان پرداخت هاي خرد با استفاده از تکنولوژي RFID در بانک انصار در حال ارائه است.

 

تمامی خدمات بانکداري مدرن شامل اينترنت بانک، موبايل بانک، تلفن بانک، ايميل بانک، SMS بانک، و...و خدمات بانکداري الکترونيک شامل ATM، دستگاه هاي POS و دستگاه هاي وب کيوسک در بانک انصار قابل ارائه است.

 

 

 

ابزارهای بانکداری الکترونیک

 

بانک انصار از بهترين نرم افزار هاي موجود در سطح کشور استفاده کرده که شامل تمامی خدمات مبتني بر کارت از قبيل اينترنت بانک، موبايل بانک، تلفن بانک، و... و نرم افزار هاي ATM و POS و... است.

 

در زمينه سخت افزار نيز با استفاده از برندهاي شاخص توانسته خدمات مناسبي را ارائه نمايد. همچنين با تجزيه و تحليل و طراحي و تجهيز کانال هاي ارتباطي مطابق با آخرين تکنولوژي و پروتکل هاي مخابراتي کشور توانسته با ارتباطي امن و مستمر نسبت به ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاري در چارچوب بانکداري الکترونيک به مشتريان بانک اقدام کند.

 

 

 

دستگاه های خودپرداز فعال

 

بانک انصار هم اکنون تعداد 940 دستگاه خودپرداز که شامل خودپردازهاي مستقر در شعب و مراکز خرید و تعداد 35 دستگاه خودپرداز سيار دارد که پس از مقايسه با آمار خودپردازهاي بانک هاي کشور، بانک انصار در جايگاه دهم در تعداد خودپردازها قرارگرفته می گیرد.

 

بانک انصار هم اکنون دارای تعداد 35 هزار دستگاه کارتخوان فروشگاهی در مراکز مختلف خدمات رفاهی و فروشگاهی کشور می باشد که این تعداد تا پایان سال 1391 به 75 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

 

 

 

فرهنگ سازی استفاده از بانکداری الکترونیک

 

راهبردهاي بانک انصار در زمينه گسترش و ارتقاء فرهنگ مشتريان برای استفاده از خدمات مبتني بر بانکداري الکترونيک در چارچوب اطلاع رساني و تبليغات عبارتند از چاپ بروشور و کاتالوگ ابزارهاي بانکداري الکترونيک و ارائه آن به مشتريان در شعب و با گسترش تبليغات هدفمند در رسانه هاي جمعي در جهت استفاده مشتريان بانک انصار و عموم مردم از خدمات مبتني بر بانکداري الکترونيک.

 

 

 

تأمین امنیت اطلاعات مشتریان

 

بانک انصار در راستاي تحقق اهداف امنيتي خود در بانکداري الکترونيک نسبت به تهيه طرح امنيت در ICT MP بانک اقدام کرده و مطابق با آخرين استانداردهاي جهاني و دستورالعمل هاي بانک مرکزي و با توجه به زيرساخت موجود در شبکه مخابراتي کشور نسبت به پياده سازي طرح ISMS اقدام کرده است.

 

 

 

افزایش کیفیت خدمات

 

دليل عمده مشکلات قطعي سويچ بانک ها مربوط به عواملي همچون عدم پوشش و کندي شبکه مخابراتي کشور و عدم ارائه خدمات مخابراتي متناسب با کيفيت مورد نياز عمليات بانکي و درضمن تغييرات اجتناب ناپذير در نرم افزار هاي بانکي در جهت به روز رساني آن و زمانبر بودن تغييرات با توجه به حساسيت سامانه هاي بانکي و... است که البته بانک انصار با اتخاذ ايجاد سايت ها و سويچ هاي پشتيبان و ايجاد بستر مخابراتي پشتيبان نسبت به حداقل رساندن قطعي ها اقدام کرده است.

 

 

 

سامانه بانکداری متمرکز

 

بانک انصار از بدو فعاليت خود در شبکه بانکي پس از اخذ مجوز از بانک مرکزي داراي سيستم بانکي متمرکز (Core Banking) بوده است.

 

 اين مهم در جهت افزايش رضايت مندي مشتريان از طريق ارائه محصولات و خدمات متنوع و افزايش بهره وري عملياتي و نيروي انساني به دنبال تصميم استراتژيک بانک انصار در ارتباط با طرح ريزي و پياده سازي نظام جامع بانکداري در موسسه در سال 1379و پس از چند سال درخصوص تغيير در شيوه بهره گيري از فناوري هاي نوين رايآنه اي بدنبال تدوین طرح جامع اتوماسيون، اقدام به بر گزاري مناقصه نمود که در زمان خود يک طرح بي نظير و به موقع، شجاعانه، جامع و کلي نگر و واقع بينانه بود که در صنعت بانکداري کشور در يک رقابت منطقي مطرح گردید.

 

 در سال 1382 سيستم هاي بانکداري خرد بعنوان شعبه سيما افتتاح و اولين دستگاه خودپرداز موسسه در همان سال نصب و راه اندازي گرديد. در سال هاي 1382و 1383 بيش از 140 باجه از شعب سيما در موسسه راه اندازی و اقدام به ارائه خدمات متمرکز بانکي نمود و در ارديبهشت ماه سال 1389 اطلاعات تمامی شعب بانک انصار به سيستم متمرکز تبديل گرديد.

 

 

 

طرح شاپرک

 

شبکه الکترونيک پرداخت کارتي (شاپرک) که از طرف شرکت خدمات انفورماتيک بعنوان متولي و اداره نظام هاي پرداخت بانک مرکزي پيگيري مي شود، شاپرک طرحي است که هدف آن ساماندهي پايانه هاي کارتخوان شبکه بانکي کشور و فراهم نمودن بستري در جهت نظارت موثر و مديريت کارا بر تراکنش هاي اين شبکه مي باشد لذا بانک انصار از طريق شرکت فن آوا با حضور و مشارکت فعال در طرح شاپرک نسبت به پيگيري تحقق خواسته هاي خود اقدام کرده است.

مهندس کاظم نراقیان

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/٠٧/۱۲

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!