پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

بانک مرکزی، پیشرو در پاسخگویی

خبرهای بانکی _ بر اساس آمار سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، بانک مرکزی با پاسخگویی به تمام درخواست­ های شهروندان، در زمره پاسخگوترین نهادها قرار دارد.

به گزارش خبرهای بانکی ، از زمان راه­ اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا تاریخ ۱۳۹۶/۷/۱۲، در این سامانه ۷۱ درخواست مرتبط با بانک مرکزی ثبت شده است که تمام آنها پاسخ خود را دریافت کرده اند.
بر این اساس تاکنون بانک مرکزی با ۱۰۰ درصد پاسخگویی به مطالبات شهروندان، در میان ۸۷سازمان متصل به این سامانه در فهرست برترین­ ها جای گرفته است. این در حالی است که میانگین پاسخگویی نهادهای عضو سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ۸۲ درصد گزارش شده است.
بر اساس ماده یک آیین‌نامه‌ اجرایی ماده (۸) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، هر شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی می‌تواند درخواست خود برای دسترسی به اطلاعات مدنظر از نهادهای عمومی را به صورت برخط در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرسfoia.iran.gov.ir ثبت و پیگیری کند.
شایان ذکر است مدیریت روابط عمومی بانک مرکزی مسئولیت این سامانه در این بانک را بر عهده دارد وعلاوه بر آن از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی و شماره تلفن ۲۹۹۵۴۸۵۵ پاسخگوی سوال­ ها، شکایت ­ها و انتقادهای هموطنان گرامی است.

تاریخ خبر: ۱٣۹٦/٠٧/۱٨ ۱٣:٤٣:٣۲

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!