پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

گرامی، رییس اداره کل بازرسی :

مرکز کنترل از راه دور در مدیریت های پست بانک ایجاد می شود

نیوزبانک- به منظور گسترش نظارت ها و کنترل لحظه ای حساب ها و عملکرد واحدهای اجرائی بانک تا پایان سال در تمامی مدیریت های شعب پست بانک استان ها مرکز نظارت و کنترل از راه دور ایجاد و راه اندازی می شود.

به منظور گسترش نظارت ها و کنترل لحظه ای حساب ها و عملکرد واحدهای اجرائی بانک تا پایان سال در تمامی مدیریت های شعب پست بانک استان ها مرکز نظارت و کنترل از راه دور ایجاد و راه اندازی می شود.

  

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک ، اسدگرامی رییس اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات در نشست مشترک اعضای هیات مدیره با کارکنان این اداره کل و اداره کل حسابرسی داخلی ضمن بیان این مطلب گفت: کار اصلی بازرسی پست بانک پیشگیری، پیگیری و کمک به سالم سازی محیط است و تلاش می کند با حفظ آبروی کارکنان اعتماد آنان را جلب کند که خوشبختانه در کل کشور تعامل خوبی با بازرسی صورت می پذیرد.

وی افزود: بازرسی در سازمانها، ادرات بویژه بانک ها همیشه به معنی ترمز نیست بلکه نقش فرمان و راهنما را برعهده دارد و در نهایت وظیفه آن برخورد قانونی و بدون ایجاد کوچکترین حاشیه ای با متخلفین است.

گرامی اظهار داشت: نظارت و کنترل بازرسی همیشه راهگشای مشکلات یک سازمان است و نظارت ها همیشه به دنبال کمال بخشی به مجموعه سازمان و کارکنان است و به همین علت کار بازرسی پیچیده و فنی است.

رییس اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات تصریح کرد: اختلاس ها در نظام مالی عمدتاً به سه دسته؛ کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تقسیم می شود که بررسی و کشف هریک شرایط خاصی دارد و نیاز به تجربه و تخصص فنی دارد.

وی خاطرنشان ساخت: داشتن الگوی مناسب، داشتن دانش و تجربه لازم، ارائه آموزش های کاربردی، هوشمند کردن سرفصل های حسابداری و وجود ابزارهای مناسب کنترلی مانند سامانه جامع نرم افزاری مهمترین عوامل در ارتقاء سطح کمی و کیفی نظارت و کنترل به حساب می آیند.

گرامی ضمن ارائه گزارش عملکرد شش ماهه سال جاری، راه اندازی واحدهای ارزیابی عملکرد واحدها و پاسخگوئی به شکایات، تشکیل کمیته های ارتقاء سلامت در واحدهای ستادی و اجرائی و برگزاری جلسات ماهیانه، پیگیری تخلفات و برخورد قانونی با خاطیان، ارزیابی عملکرد بیش از 180 شعبه و 2هزار و 700 دفتر در سطح کشور، پیگیری وصول مطالبات معوق و مازاد نقدینگی، اعتبارسنجی مشتریان، کنترل هزینه ها و درآمدها و تراکنش های صوری دستگاه های خودپرداز(ATM) دفاتر، پیگیری مانده حساب های سنواتی، حضور فعال در کمیته های فنی و تخصصی کمیسیون معاملات و مناقصات بانک و کاهش مدت زمان استعلام انتصابات را از مهمترین اقدامات اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات عنوان کرد.

گفتنی است: وی درپایان ضمن تاکید بر تقویت نیروی انسانی بازرسی، خواستار همکاری و تعامل بیشتر واحدهای ستادی و اجرائی با اداره کل مذکور شد.

همچنین سیدرحمان حسین پور رییس اداره کل حوزه مدیریت نیز در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س)گفت: ائمه معصومین علیهم السلام همواره بر حفظ آبرو و حرمت انسانها تاکید نموده اند و لازم است که مجموعه های نظارتی بانک در برخورد با متخلفان با سعه صدر و صبوری بیشتر امور را پیگیری کنند.

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/٠٦/٣۱

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!