پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

در سومین جلسه کمیته بازاریابی پست بانک شمال کشور عنوان شد

نکته کلیدی بازاریابی پست بانک بکارگیری از کارگزاران دفاترخدمات بانکی

نیوزبانک- قائم مقام و عضو هیات مدیره پست بانک کلیدی ترین نکته در بحث بازاریابی را استفاده از کارگزاران دفاترخدمات بانکی شهری و روستایی در سراسر کشور عنوان کرد.

قائم مقام و عضو هیات مدیره پست بانک کلیدی ترین نکته در بحث بازاریابی را استفاده از کارگزاران دفاترخدمات بانکی شهری و روستایی در سراسر کشور عنوان کرد.

سومین جلسه کمیته بازاریابی پست بانک شمال کشور با حضور قائم مقام و تنی چند از مدیران ستادی و نمایندگان استانهای مازندران، قزوین، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و گیلان به میزبانی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک، فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره در این جلسه با تاکید بر همدلی و لزوم تعصب بانکی بین همکاران گفت: حضور مدیران ارشد بانک در چنین جلساتی جنبه تذکر و رهنمود ندارد بلکه جهت تقدیر و ارج نهادن به زحمات همکاران است.

وی اظهار داشت: پست بانک در دو سال گذشته علیرغم چالش ها و مشکلات موجود عملکرد خوبی به جا گذاشته و با تلاش و کوشش همکاران توانسته به رسالت اصلی خود که خدمت رسانی به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه است عمل نماید.

فراهانی خاطرنشان ساخت: پست بانک یک بانک روستایی و با ظرفیت بسیار بالا برای ارائه خدمات بانکی است که با تمام چالش ها و مشکلات موجود دستاوردهای مهم وقابل دفاعی داشته که بدیهی است با توجه به ظرفیت های موجود و البته در صورت حمایت مسئولان ذیربط می تواند گام های بزرگتر و موثری در این زمینه بردارد.

وی کلیدی ترین نکته در بحث بازاریابی پست بانک را استفاده از کارگزاران دفاترخدمات بانکی شهری و روستایی در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت ها و توانائی های آنان به بهترین وجه و با کمترین هزینه، بازاریابی خوبی برای بانک در سراسر کشور می باشد.

قائم مقام پست بانک تصریح کرد: نگرش ها باید در پست بانک دستخوش تغییرات اساسی شود تا با کارشناسی نمودن و عالمانه بودن آن با یک تعصب سازمانی همراه باشد.

عضو هیات مدیره در پایان تاکید کرد: تقویت واحد های نظارتی برای سالم سازی محیط به ویژه در بخش جذب و مدیریت منابع انسانی متخصص و متعهد امری ضروری محسوب می شود.

غلامحسین صباغی مدیر امور شعب و مناطق در ادامه این جلسه گفت: منابع بانک در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته و باید تلاش کنیم تا قبل از پایان سال به هدف سپرده ای تعیین شده دست یابیم.

عبادالله نیازی مدیرشعب استان گیلان با ارائه گزارش عملکرد شعب استان عنوان کرد: مطلوب نبودن عملکرد پست بانک استان به علت عدم رعایت مصارف به منابع بوده که همه کارکنان شعب و ستاد با کسب بازارهای هدف تلاش می کنیم این جایگاه را اصلاح کنیم.

حسن ابارشی رئیس اداره کل بازاریابی و تجهیز منابع در این جلسه گفت: هدف از تشکیل کمیته های بازاریابی منطقه ای؛ انتقال تجارب مدیران به یکدیگر، افزایش تعامل و همدلی بین ستاد و اجرا جهت نیل به اهداف عالیه بانک و بررسی و ارائه پیشنهادات بازاریابی کارکنان می باشد.

وی افزود: کمیته بازاریابی منطقه شمال کشور حدود 15درصد از منابع جذب شده را به خود اختصاص داده که نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت ویژه استانهای این منطقه جهت تحقق اهداف سپرده ای بانک است.

رئیس اداره کل بازاریابی و تجهیز منابع اظهار داشت: منطقه ای شدن کمیته ها و جلسات بازاریابی دارای مزایایی است که استانهای همجوار می توانند از عملکرد خوب و موفقیت آمیز دیگران برای موفقیت خود الگو برداری کنند.

اسد گرامی رئیس اداره کل بازرسی و پاسخگوئی به شکایات در این جلسه عنوان کرد: نگرش این اداره کل بالابردن انگیزه افراد برای کار کردن در واحدهای اجرائی و شعب است و هدف از بازرسی سالم سازی محیط کار، بالندگی مجموعه و ترویج اصل سلامت در بانک است.

وی تصریح کرد: نظارت یک سنت الهی است که بایستی از سوی انسانها مورد توجه قرار بگیرد و به همین خاطر مجموعه بازرسی همیشه در کنار کارکنان می باشد.

رئیس اداره کل بازرسی و پاسخگوئی به شکایات در پایان بر تحقق اهداف سپرده ای، پیگیری وصول مطالبات، نسبت درآمد هزینه استانها، اعتبارسنجی مشتریان، کارشناسی وثایق ملکی، رعایت قوانین و مقررات جاری بانک در انجام عملیات روزمره، کنترل نقدینگی، استفاده از ظرفیتها و پتانسیل دفاتر و کنترل مدیران اجرایی بر عملکرد کارکنان تاکید نمود.

گفتنی است: مصوبات این جلسه شامل؛ متمرکز شدن بیمه ها در مراکز استانها غیر از بیمه دفاتر، احیاء فرآیند جذب و آموزش، بررسی پیشنهاد مدیرشعب استان درخصوص فناوری اطلاعات، عملیاتی شدن نصب 50 هزار دستگاه پایانه شعب(pos)، بکارگیری بخش خصوصی جهت خطوط مبادله وجوه دفاتر و شعب با تایید دفتر مرکزی حراست، یکپارچه کردن نرم افزار بانکی سیمیا و فراز جهت کنترل مناسب دفاتر، عملیاتی کردن پشتیبانی دستگاههای خودپرداز(ATM)، جذب منابع و مشتریان عمده و ارائه تسهیلات مشارکتی با امکان تسویه مقطعی از مهمترین مصوبات و تاکیدات شرکت کنندگان در این جلسه می باشد.

همچنین مهندس فراهانی و هیات همراه از شعبه رودبار و واحدهای ستادی پست بانک استان گیلان بازدید کردند که وی در بازدید از شعبه رودبار با تقدیر از کارکنان این شعبه، موقعیت مکانی آن را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: نظارت ها بردفاتر باید بیشتر شود چون این دفاتر نقش مهمی در بازاریابی و تحقق هدف سپرده ای دارند و کمبود نیروی انسانی نیز مرتفع خواهد شد.

مهندس فراهانی در بازدید از واحدهای ستادی نیز با گفتگوی صمیمی با کارکنان و توجه به نظرات آنان درخصوص مسائل و مشکلات اداری و شخصی عنوان کرد: تشویق و ترغیب، داشتن روحیه سلامت و ایجاد فضای سالم برای خدمت به مردم ارزش بسیاری زیادی دارد که کارکنان پست بانک توجه ویژه ای به آن دارند.

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/٠٦/۲۵

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!