پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

ملی کارت ها بیمه می شوند

نیوزبانک- برای جبران خسارات ناشی از سرقت، جعل و سو استفاده از ملی کارت ها، بانک ملی امکان استفاده از خدمات بیمه ای را برای مشتریان فراهم کرده است.

برای جبران خسارات ناشی از سرقت، جعل و سو استفاده از ملی کارت ها، بانک ملی امکان استفاده از خدمات بیمه ای را برای مشتریان فراهم کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک ، دارندگان ملی کارت در صورت تمایل به استفاده از این خدمت می توانند با مراجعه به شعب بانک ملی اقدام به تکمیل فرم مربوطه کنند.

پس از ارایه فرم به شعبه افتتاح کننده حساب به صورت سیستماتیک مبلغ 000ر5 ریال ازحساب مشتری به عنوان حق بیمه سالانه کسر می شود و از آن تاریخ کارت مربوطه مشمول شرایط بیمه می شود.

مدت اعتبار این بیمه نامه ها یک سال بوده و پس از انقضای مدت زمان بیمه، تمدید آن به صورت خودکار برای سال بعد انجام شده و حق بیمه از حساب مشتری کسر می شود.

در صورت تمایل نداشتن مشتری برای تمدید ، می بایست مراتب 30 روز قبل از انقضای بیمه به صورت کتبی به شعبه اعلام شود.

موارد مشمول بیمه

- سرقت: عبارت است از این که کارت از مشتری سرقت و به طور غیر قانونی از طریق این کارت برداشت یا عملیات انتقال صورت گیرد.

- جعل: هرگونه شبیه سازی از سوی جاعل یا جاعلین اعم از اینکه ناشی از سرقت باشد یا نباشد و اعم از اینکه منجر به برداشت وجه نقد یا انتقال و جابه جایی وجه به حساب دیگری شود.

- سو استفاده: هرگونه برداشت وجه یا انتقال از طریق کارت بدون اطلاع و کسب اجازه از بیمه شده

حداکثر مبلغ پرداختی به بیمه شدگان:

- برداشت ناشی از سرقت و سوء استفاده برای هر کارت الکترونیکی روزانه تا مبلغ 2.000.000 ریال برای مدت 5 روز و حداکثر تا سقف 10 میلیون ریال

- برداشت های ناشی از جعل کارت های الکترونیکی اعم از دریافت نقدی یا انتقال وجه از طریق دستگاه های خودپرداز(ATM) حداکثر تا مبلغ 100.000.000 ریال

موارد خارج از تعهدات بیمه گر

- سرقت الکترونیکی بدون استفاده از کارت

- خسارت مربوط به هزینه صدور کارت مجدد

- خسارت ناشی از جنگ، شورش، اغتشاش، بلوا، عملیات خرابکارانه، سیل و زلزله (مفقودی و سرقت ناشی از بروز خطرات سیل و زلزله مستثنی است.)

- اشتباه در محاسبه و اختلال در سیستم سامانه الکترونیکی

 

بر این اساس، در صورتی که سو استفاده صورت گرفته از کارت مشتری جزو موارد پوشش بیمه باشد باید مشتری به شعبه مراجعه و برگه اعلام خسارت را تکمیل و به شعبه تحویل کند تا سایر مدارک از سوی شعبه به نمایندگی بیمه ارسال شده و مراحل بررسی و پرداخت خسارت از سوی شرکت بیمه صورت پذیرد.

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/٠٦/۲۵
کلمات کلیدی :

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!