پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

به دلیل عدم حمایت کافی مدیران ارشد شرکت توسن

سیستم بانکداری بنکو کارایی کافی ندارد

نیوزبانک- نزدیک به دو دهه از زمان راه‌اندازی و به کارگیری سیستم بانکداری نگین از سوی شرکت توسن در شبکه بانکی کشور می‌گذرد و با وجود ارتقاء سریع و گسترده بسیاری از سیستم‌های نرم‌افزاری در سطح جهان و ایجاد پلتفرم‌های جدید، متاسفانه تاکنون ارتقاء مناسب و قابل توجهی از سوی شرکت توسن در راستای ایجاد معماری یکپارچه و ارتقاء پلتفرم‌های نرم‌افزاری برای سیستم‌های موجود صورت نگرفته است.

نزدیک به دو دهه از زمان راه‌اندازی و به کارگیری سیستم بانکداری نگین از سوی شرکت توسن در شبکه بانکی کشور می‌گذرد و با وجود ارتقاء سریع و گسترده بسیاری از سیستم‌های نرم‌افزاری در سطح جهان و ایجاد پلتفرم‌های جدید، متاسفانه تاکنون ارتقاء مناسب و قابل توجهی از سوی شرکت توسن در راستای ایجاد معماری یکپارچه و ارتقاء پلتفرم‌های نرم‌افزاری برای سیستم‌های موجود صورت نگرفته است.
به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک به نقل از بانک شهر، اگرچه تلاش‌های محدودی در جهت ارتقاء سیستم نگین به فرانگین و یا Negin lite انجام شده لیکن این تلاش‌ها تحولات عمده‌ای در جهت رفع اشکالات پایه‌ای سیستم را دربر نداشته است و این امر برخی از بانک‌های بهره‌بردار را به سوی تامین سیستم جایگزین سوق داده است.
به نقل از فتاحی مدیر امور فناوری اطلاعات این بانک از سه سال پیش به دلیل وجود ویژگی‌های متمایز در فضای کسب‌وکار بانک شهر مبتنی بر خدمات شهروندی و سازمانی به صورت B2B، B2c و B2G از سوی شرکت توسن پیشنهاد طراحی و تولید سیستم مدرن بانکداری متمرکز با معماری یکپارچه به نام بنکو به بانک شهر براساس مدل مشارکتی ارائه شد و نسخه اول آن با حداقل امکانات در سال 1390 نصب و راه‌اندازی شد. اما به دلیل عدم حمایت کافی مدیران ارشد شرکت مذکور در تامین نیروهای تخصصی مورد نیاز در سطحی بسیار محدود اقدام به تولید سیستم شد و به ناچار در بخش‌های اعظمی از آن از زیرسیستم‌های محصول نگین استفاده شد؛ که این امر  نه تنها تحول جدی در تولید محصول جدید را دربرنداشته بلکه علاوه بر وابستگی سیستم بنکو به سیستم‌های قدیمی برخی نقاط ضعف و کاستی‌های آنان را نیز به همراه دارد.
از سوی دیگر، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر می‌گوید: به عنوان مثال عدم وجود یک زیر سیستم ارزی جامع و استاندارد، سبب شده تا برخی بانک‌های بهره‌بردار نگین از نرم‌افزارهای بیرونی دیگری (party 3rd) برای حل مشکل خود استفاده نمایند.
وی خاطرنشان کرد به هر ترتیب در صورت ادامه این شرایط، بانک شهر نیز می‌رود تا راه‌کار خرید سیستم Core دیگری را در دستور کار خود قراردهد تا این شرکت که همواره با طرح وعده‌هایی فراتر از توان عملکرد خود وارد عرصه رقابت شده، دوران جدیدی را آن سوی دیوار بی‌اعتمادی‌ها تجربه نماید.
بانک شهر، همواره خود را حافظ منافع سهامداران و شهروندان ایرانی می‌داند و در تکاپوی ارائه شایسته‌ترین خدمات نوین بانکی می‌باشد، که این مهم به یاری خداوند با پیگیری‌های به عمل آمده و در نزدیک‌ترین زمان ممکن‌، محقق خواهد شد.   

 

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/٠۵/۲٣

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!