پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

بانک ها رقیب پیدا کردند

خبرهای بانکی- انفجار استفاده مردم از شبکه های اجتماعی بین المللی، یکبار دیگر زنگ خطر کوچ مشتریان بانک ها در ایران و جهان به این شبکه ها برای دریافت خدمات بانکی را به صدا درآورده است.

به گزارش خبرهای بانکی به نقل از ایبِنا، تا همین چند سال پیش بانک ها با روش های کاملا سنتی به مشتریان خود خدمات بانکی ارائه می کردند و تقریبا تمامی امور مربوط به بانکی مردم،‌ بدون مراجعه به شعبه امکانپذیر نبود.

مردم حتی برای پرداخت قبوض آب و برق خود هم تا این اواخر باید به شعب بانک ها مراجعه می کردند و در نوبت می نشستند تا بتوانند قبوض خود را پرداخت کنند. اما حالا شرایط تغییر کرده و مردم از روش های آسان تری برای دریافت خدمات بانکی استفاده می کنند.

با این حال،‌ رفته رفته و با گسترش استفاده جامعه از اینترنت، آمدن گوشی های هوشمند و ارائه سیستم های مختلف دسترسی غیرفیزیکی به شبکه های بانکی، خدمات دهی بانک ها به یکباره و با شتاب تغییر کرد و مردم نیز روش های سنتی گذشته را کنار گذاشته و به استفاده از ابزارهای نوین بانکی رو آوردند.

بانک ها اینبار در فضایی جدید و با ارائه ابزارهای نوین بانکی با یکدیگر به رقابت پرداختند و هر یک تلاش کردند با ارائه خدمات بی وقفه ۲۴ ساعته، مشتریان بانکی را به سمت خود بکشانند.

همچنین بانک ها مجبور شدند همراه با تغییرات سریع تکنولوژی و ورود هزاران گوشی هوشمند موبایل به بازار، امکان استفاده مشتریان از خدمات بانک ها را در گوشی های تلفن همراه فراهم آورند.

اما حالا به نظر می رسد با ورود شبکه های اجتماعی بین المللی و عرضه آخرین تکنولوژی ها و خدمات نوین، یکبار دیگر بانک ها را به این فکر وادار کرده تا بستر استفاده خدمات بانکی مشتریان خود در قالب شبکه های اجتماعی را دنبال کنند.

امروز وجود شبکه های مختلف اجتماعی و عضویت میلیون ها کاربر ایرانی در این شبکه ها هم فرصتی برای بانک ها جهت استفاده از این بستر جدید خدمات رسانی تلقی می شود و هم تهدیدی است که جدی نگرفتن آن باعث کوچ مشتریان بانک ها به این شبکه ها برای دریافت خدمات بانکی خواهد شد.

بنابراین باید گفت امروز دیگر نه تنها روش های سنتی ارائه خدمات بانکی رنگ باخته و به حداقل ممکن رسیده، بلکه رقبای جدیدی نیز در فضای مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی شکل گرفته و خدمات بانکی به متقاضیان ارائه می کنند.

کارشناسان می گویند ورود نسل جدیدی از خدمات بانکی در ایران و دنیا نشان می دهد که در آینده ای نه چندان دور بانک ها به معنای امروزی وجود نخواهند داشت و تنها این بانکداری است که می ماند.

در عین حال، بانک ها و به ویژه صنعت بانکداری در ایران باید یکبار دیگر به این خواسته مشتریان بانکی که به دنبال دریافت خدمات از طریق بسترهای جدید هستند پاسخ بدهند. در واقع باید گفت دیگر زمان تبعیت مشتریان از سیستم های بانکی سنتی گذشته و امروز این مشتری است که آینده صنعت بانکداری را ترسیم و بانک ها را برای بسترسازی ارائه خدمات نوین راهنمایی می کنند.

تاریخ خبر: ۱٣۹۵/٠٧/۱۲

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!