پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

معاون فن‌آوري اطلاعات بانك ايران زمين:

فضاي كسب و كار بانكي در كشور در حال تغيير است

خبرهای بانکی- معاون فن‌آوري اطلاعات بانك ايران زمين، در همايش روساي شعب استان تهران گفت: فضاي كسب و كار بانكي در حال تغيير است و بانك‌ها در حال عبور از بانكداري الكترونيك به سمت بانكداري ديجيتال هستند.

به گزارش خبرهای بانکی، فرهاد اينالوئي معاون فن‌آوري اطلاعات اين بانك در همايش روساي شعب استان تهران اظهار داشت: بانك‌ها ديگر مانند سابق فكر نمي‌كنند و اكنون مشتري محور كسب و كار بانكي است و فضاي بانكي در حال حركت از بانكداري الكترونيك به سمت بانكداري ديجيتال است.

اينالوئي در تشريح بانكداري ديجيتال گفت: در اين بانكداري مشتري، شعبه، محصول و كانال ارتباطي بانك با مشتري همه روي بسترهاي ديجيتالي پياده‌سازي شده‌اند.

وي افزود: در فضاي جديد، بانك‌ها فروشنده هستند، يعني از ارائه كننده سرويس تبديل به فروشنده سرويس شده‌اند و محصول آنها سرويس‌هاي بانكي است. در اين روش مشتري نزد ما نمي‌آيد، ما پيش مشتري مي‌رويم و سرويس‌هاي بانكي را با توجه به درخواست مشتريان ارائه مي‌كنيم.

معاون فن‌آوري اطلاعات بانك ايران زمين در خصوص رشد تراكنش‌هاي خارج از شعبه گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد تراكنش‌هاي بانكي در خارج از شعبه انجام مي‌شود، پس ماموريت بانك‌ها در حال تغيير است و ما بايد متوجه باشيم كه كانال ارتباطي بانك با مشتري فقط شعبه نيست.

اينالويي با تشريح فضاي جديد كسب و كار بانك‌ها گفت: در مدل جديد اگر قرار است مشتري در محور كار قرار بگيرد، ما بايد خوب ببينيم و بشنويم. بنابراين بهترين نقطه‌اي كه در حال حاضر مي‌‌تواند اين كار را انجام دهد، شعبه است كه ارتباط نزديكي با مشتريان دارد و مي‌تواند نيازها و درخواست‌هاي مشتريان را بشناسد و به بانك منتقل شود.

وي در ادامه بيان كرد: وقتي قرار است شعب در بازسازي مجدد مدرن طراحي شوند، بايد بسياري از خدمات فن‌آوري را در شعبه قرار دهيم. مشتري ديجيتال وقتي وارد شعبه مي‌شود بايد توسط ابزارهاي ديجيتال شناخته و آخرين خدمات بانك به او ارائه شود.

اينالويي گفت: در بانكداري ديجيتال ما بايد ديجيتال فكر كنيم، آشنايي با ابزارهاي ديجيتال داشته باشيم و كار با اين ابزارها را آموخته باشيم.

معاون فن‌آوري اطلاعات بانك ايران زمين با بيان اهميت شناخت شعب از مشتريان گفت: اين شعب هستند كه مي‌گويند چه چيزي الان نياز مشتري است و ما محصولات جديد را بر اساس درخواست و اولويت شعب و آنچه به ما مي‌رسد در اولويت قرار مي دهيم.

وي افزود: بزودي داشبورد مديريتي را در اختيار شعب قرار خواهيم داد، تا شعب بتوانند شرايط خود از قبيل منابع، مصارف و ساير موارد را مورد بررسي قرار دهند.

اينالويي در خصوص تسهيل ارتباط شعب با ستاد گفت: يكي از اولويت‌هاي كاري ما برقراري ارتباط آسان ميان بخش‌هاي مختلف است كه در اين خصوص در حال حاضر ارتباط ويدئو كنفرانسي را اجرايي كرده ايم و در حال گسترش آن هستيم، به نحوي كه امروز در بخش آموزش ديگر نيازي به انتقال استاني پرسنل نداريم.

وي در پايان از شعب خواست مشتريان و نيازهاي آنها را به درستي بشناسند و آنها را جهت اجرا به بخش‌هاي انفورماتيك بانك انتقال دهند تا بر اساس اولويت اجرايي شود.

همايش روساي شعب استان تهران بانك ايران زمين، روز سه شنبه ۱۶ خرداد در سالن همايش‌ ساختمان ميرداماد برگزار شد.

تاریخ خبر: ۱٣۹۵/٠٦/۱٧

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!