پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

دیواندری:

خبرنگاران تاریخ نگارند

خبرهای بانکی- رپیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در مراسم رونمایی از ایبنا گفت: خبرنگاران بخشی از تاریخ کشور را می نگارد، چشمان بیدار جامعه هستند و بخشی از واقعیت اجتماعی را انعکاس می دهند.

به گزارش خبرهای بانکی، علی دیواندری صبح امروز (شنبه) در آیین رونمایی از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا) که با حضور مسئولین بانک مرکزی، روسای بانک ها و فعالین اقتصادی در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد، اظهارداشت: مقدم همه شما عزیزان را گرامی می داریم؛ در جلسه ای که مربوط به شما و مکانی که متعلق به شماست. آغاز دهه کرامت را خدمت یکایک شما تبریک می گویم. حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و مدیران بخش های رسانه ای کشور خیر مقدم عرض می کنم.

وی افزود: هدف اصلی جلسه ما تکریم خبرنگاران عزیز و ارجمند در آستانه روز خبرنگار است و علت تشکیل این جلسه و آغاز به کار شبکه خبری ایبنا به این دلیل انتخاب شده است که در آستانه روز خبرنگار باشد.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه خبرنگاران بخشی از تاریخ کشور را می نگارند، اظهار داشت: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه و بخشی از واقعیت اجتماعی را انعکاس می دهند. در دنیا همیشه شاهدیم که ژورنالیسم جایگاه مهمی در هر جامعه ای دارد و ژورنالیست ها حرفه ای ترین افراد هستند. در حوزه بانکی جامعه ما احتیاج مبرمی به فعالیت حرفه ای رسانه دارد، خبرنگاران ما زحمات زیادی کشیدند اما جامعه تشنگی بیشتری در این زمینه دارد.

دیواندری با اشاره به اینکه شبکه بانکی از انسان های خدوم تشکیل شده است، افزود: روزانه میلیون ها تراکنش در سیستم بانکی انجام می شود و بعضی اوقات تردید داریم که شبکه بانکی نظامی اجتماعی است یا اقتصادی. روزانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون تراکنش فیزیکی انجام می شود که بیش از جمعیت کشور است که اتفاق بزرگی است و نشان می دهد مردم ما با این صنعت سر و کار دارند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ادامه داد: اگر بانک نباشد سرمایه گذاری بی معنی است و من جامعه و کشوری را نمی شناسم که بدون توجه به نظام بانکی خود رشد کرده باشد. در کشور ما به صورت خرد و خانوار و در مقیاس بالا، مردم ما با نظام بانکی در ارتباط هستند و روزانه به شعب یا سامانه های الکترونیک مراجعه می کنند و لازم است اطلاع رسانی های لازم درباره آن انجام شود.

وی درباره فعالیت ها و اهداف ایبنا توضیح داد: یکپارچه سازی و جریان سازی رسانه ای در سازمان های مختلف پیگیری می شود. در بخش های مختلف مثلا در صنعت نفت، وزارت صنعت، وزارت اقتصاد و بورس رسانه ها و شبکه های خبری مختلفی فعالیت می کنند.

دیواندری ادامه داد:‌ تشکیل شبکه خبری ایبنا می تواند به سایر بخش های رسانه ای کشور کمک کند تا به تولید اطلاعات در این زمینه یاری رساند و به این موضوع به صورت حرفه ای نگریسته شود؛ هدف از راه اندازی این شبکه خبری ایجاد مرجعی برای رقابت با رسانه ها نیست بلکه هدف ما ایجاد مرجعی است تا سایر رسانه ها بتوانند از آن استفاده کنند.

این مقام مسئول در نظام بانکی کشور بیان کرد:‌ پراکندگی اطلاع رسانی در شبکه بانکی یکی از مشکلات رسانه های ماست و مدیران بانک ها از حضور در رسانه استقبال نمی کنند. فضایی که در رسانه ها ایجاد می شود و خدمات همکاران ما نادیده گرفته می شود، ایجاد رسانه مرجع و ارائه مطالب تحلیلی و خبری و ایجاد اتحاد و انسجام بین حوزه های اطلاع رسانی بانکی و اقتصادی از اهداف این شبکه خبری است.

وی تصریح کرد: مجوز این شبکه خبری از چند ماه قبل از وزارت ارشاد دریافت شده است و ما منتظر آغاز به کار این رسانه در آستانه روز خبرنگار بودیم. دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی و دکتر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در جلساتی در وزارت کشور و سایر دستگاه ها درگیر بودند و بنابراین آقای دکتر قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی کار رونمایی را انجام خواهند داد.

دیواندری افزود: حدود ۱۷۰ ویدیو را آماده کرده ایم و قصد داریم این کار را دنبال کنیم و همچنین تولید انیمیشن های حساب و کتاب که توسط روابط عمومی پژوهشکده تولید شده را ادامه خواهیم داد، ایجاد سرویس مجله تصویری در صفحه اول ایبنا قرار می گیرد که می تواند برد بیشتری در فضای رسانه ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت بانک ها ارزیابی می شود و به هر بانک و موسسه اعتباری صفحه ویژه ای اختصاص داده ایم. این کانال خبری در شبکه های اجتماعی می تواند برای مدیران نظام بانکی و کارشناسان و اصحاب رسانه مفید باشد.

منبع: ایبنا
تاریخ خبر: ۱٣۹۵/٠۵/۱٦

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!