پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیرعامل بیمه کوثر:

صنعت بیمه از نبود خلاقیت و نوآوری رنج می برد

خبرهای بانکی- درمرکز مشترک نظارت بازار مالی این نکته که استقلال نظارتی تا چه حد حفظ شود و تا چه اندازه موجبات ارتقای صنعت بیمه را فراهم کند باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبرهای بانکی، مجید مشعلچی- مدیرعامل بیمه کوثر در پاسخ به این پرسش که آیا با ایجاد مرکز مشترک نظارت و هدایت بازار مالی در کشور موافق هستید یا خیر؛ به خبرنگار ما گفت: از این منظر که این مرکز نظارت، واحدی مستقل و فارغ از تعلقات خاص خواهد بود و فقط به حوزه نظارت و مولفه های نظارتی توجه می کند؛ این امر می تواند یک حرکت خوب و سازنده باشد.

مشعلچی ادامه داد: در مرکز مشترک نظارت و هدایت بازار مالی این نکته که استقلال نظارتی تا چه حد حفظ شود و بخش نظارتی تا چه اندازه موجبات ارتقای صنعت بیمه را فراهم کند باید مورد بررسی و ارزیابی مفصل تری قرار گیرد اما در مرحله و گام اول، ایده خوبی به نظر می رسد.

وی در رابطه با بزرگترین مشکل در بیمه های عمر و راه حل آن گفت: در بحث توسعه بیمه های عمر و زندگی، مهمترین عاملی که باعث عدم استقلال می شود؛ سنوات آن است. همچنین مورد بعدی بازارهای اقتصادی هستند که در این بازارها، سودهای پیش بینی شده شاید به سختی قابل احتساب باشد. به همین دلیل هم سازمان های بیمه گر در ورود به این عرصه احتیاط لازم را می کنند تا بتوانند به تعهدات مالی خود به سپرده گذاران و بیمه شدگان عمل کنند و هم بیمه شدگان به لحاظ وضعیت اقتصادی که حاکم است استقبال چندانی از این بیمه نامه ها نمی کنند.

مشعلچی یکی دیگر از مشکلات بیمه های عمر را تنوع بسیار محدود بیمه نامه ها دانست و اظهار داشت: این مسئله جایگاه خلاقیت و نوآوری را به ما یادآوری می کند و اینکه صنعت بیمه به شدت از نبود این 2 عنصر لطمه می خورد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در بررسی نقش رسانه ها در صنعت بیمه گفت: رسانه ها اگر به درستی و هدفمند و با کاربرد فناوری های جدید بتوانند رسالت خود را صادقانه و متعهدانه ایفا کنند که به طور قطع در کشور ما به همین نحو است، می توانند به عنوان یکی از مهم ترین پایه های توسعه فرهنگ در حوزه صنعت بیمه محسوب شوند.

مدیرعامل بیمه کوثر با بیان اینکه بخشی از ترویج فرهنگ بیمه به شرکت های بیمه بازمی گردد که یک امر طبیعی محسوب می شود؛ عنوان کرد: همچنین بخش عمده ای از این مسئله به ارائه و تبلیغ خدمات با استفاده از یک حوزه همه جانبه و رسانه فراگیر در صنعت مالی و بازار سرمایه مربوط است.

مشعلچی تصریح کرد: رسانه های فراگیر می توانند توسعه فرهنگ بیمه را تغییر و ضریب نفوذ بیمه را ارتقا دهند. همچنین در برندسازی و شناساندن حقوق مشتریان می توانند کمک شایانی کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید از رفتار و گفتار مسئولان مربوطه مراقبت کنند؛ اظهار داشت: لازم است رسانه ها بازتاب معقول و منطقی از عملکرد مثبت و یا منفی مقامات داشته باشند. ایجاد ارتباط بین صنعت بیمه و رسانه می تواند ما را در انجام ماموریت ها موفق کند و البته این موضوع نه تنها مربوط به شرکت های بیمه است بلکه هیچ نهادی به تنهایی نمی تواند ماموریت خود را به انجام رساند.

منبع: پایگاه اخبار پولی و مالی
تاریخ خبر: ۱٣۹۵/٠۵/٠٣

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!