پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

یک برند ایرانی دیگر به هنکل آلمان واگذار میشود

خبرهای بانکی-رئیس انجمن صنایع شوینده با اعلام حضور سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت بیشتر در صنعت شوینده از برنامه خرید یک برند ایرانی توسط هنکل آلمان خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبرهای بانکی، شرکت آلمانی هنکل در حالی اردیبهشت سال جاری با خرید 30 درصد سهام هنکل پاک وش مالک 90 درصدی این شرکت قدیمی و تاسیس شده از 1357 شد که بختیار علم بیگی با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت شوینده کشور به تسنیم گفت: سرمایه گذاران خارجی با رعایت شروطی امکان فعالیت در بازار ایران را دارند. مثلاً 18 ماه نخست حضور خود در بازار ایران امکان واردات مواد مورد نیاز را دارند اما باید ظرف 6 ماه برنامه عملیاتی و سرمایه گذاری مستقیم را انجام دهند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی از جمله آلمانی‌ها در شرکت‌های شوینده داخلی کشور، افزود: اخیراً شرکت هنکل آلمان، بخشی از کارخانه تاژ را خریداری کرده و درصدد است در خط تولید مایع و پودر، محصولات خود را به همراه محصولات تاژ تولید کند. البته هنکل آلمان برند تاژ را نیز خریداری کرده و در آینده با توجه به شرایط بازار و وضعیت کارخانه تعیین می‌کند که آیا بخشی از تولیدات خود را همچنان به برند تاژ اختصاص دهد یا خیر؟

علم بیگی ضمن مثبت ارزیابی کردن سرمایه گذاران خارجی در صنعت شوینده گفت: در سالهای اخیر کمبود نقدینگی تغییرات مدیریتی و موارد دیگر باعث شده تا تعدادی از کارخانجات با مشکل روبرو شوند و کارخانه خود را به فروش برسانند در این شرایط وقتی سرمایه گذار خارجی این کارخانجات را می‌خرد مانع بیکاری نیروی شاغل در این کارخانه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حجم زیادی از مواد اولیه کارخانجات شوینده در داخل کشور تأمین می‌شود و این موضوع یک امتیاز برای سرمایه گذاران خارجی به حساب می‌آید. چرا که آنها با صرف هزینه‌های کمتر اقدام به تولید محصول می‌ کنند.

رئیس انجمن صنایع شوینده در رابطه با مشکلات امروز واحدهای تولیدی شوینده گفت: در طول سالهای اخیر بازار محصولات شوینده با رکود نسبی روبه‌رو بود همین امر باعث شد تا افزایش قیمتی در این محصولات اعمال نشود البته کشش بازار نیز امکان افزایش قیمت را از واحدهای تولیدی گرفته بود. با این همه در سال گذشته افزایش حجم مشکلات باعث شده بود تا تعدادی از واحدهای شوینده تعطیل شوند.

علم بیگی اضافه کرد: ظرفیت کارخانجات شوینده سه برابر مصرف داخلی است و برندهای مختلفی در سطح بازار مشغول فعالیت هستند همین موضوع باعث می‌شود تا واحد تولیدی که نقدینگی کافی و محصول با کیفیتی را تولید نکنند امکان ادامه فعالیت را نداشته باشد.

منبع: بورس پرس
تاریخ خبر: ۱٣۹۵/٠٤/۲٧

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!