پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

حبیب احمدی مطرح کرد:

اولویت تخصص و تعامل در شعب بانک توسعه صادرات

خبرهای بانکی- مدیرامور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات گفت: با توجه به حرکت پرشتاب اقتصادی کشور و نظام بین المللی تحولات جدید بازار پول و سیستم بانکی و همچنین تغییر در نیازها و سلایق مشتریان، لازم است بانک توسعه صادرات بیش از پیش در جهت تحقق استراتژی های توسعه ، تنوع و تمایز محصولات و ارئه خدمات به مشتریان تلاش نماید.

به گزارش پایگاه خبرهای بانکی، این بانک در راستای افزایش کیفیت و تسهیل در ارائه انواع خدمات قابل ارائه به مشتریان و با تکیه بر دانش تخصصی کارکنان از زیرساخت های بهینه و مناسب در این خصوص برخوردار بوده و در جهت افزایش انگیزه شغلی و بهره وری موثرکارکنان و رفع مشکلات منابع انسانی تلاش موثری بعمل آورده و در این خصوص اقدامات هدفمند را نیز انجام داده است.

آقای حبیب احمدی مدیر امور شعب و بازاریابی این بانک در سالروز تاسیس بانک توسعه صادرات و در مصاحبه با اگزیم نیوز ضمن تشریح عملکرد و بیان برنامه های حوزه امور شعب و بازاریابی اعلام کرد بانک توسعه صادرات ایران در راستای دستیابی به اهداف عالی کشور ، در سایه منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت، با رهنمودهای مدیر عامل محترم جناب آقای دکتر صالح آبادی و اعضای محترم هیات مدیره ، عزم خود را جزم نموده تا بیش از پیش با بهره گیری موثر از دانش تخصصی نیروی انسانی کارآمد خود ، ضمن حمایت از تولید ، صادرات و بخشهای واقعی بازار کسب کار، گامی مؤثر در شکوفایی اقتصاد ملی از طریق تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تعاملات بین المللی با کشورهای دنیا بردارد.

در این مسیر دشوار ، شعب بانک و کارکنان آن در صف مقدم میدان جهاد اقتصادی قرار دارند و مدیریت امور شعب و بازاریابی نیز به عنوان حلقه واسط بین شعب بانک و واحدهای ستادی وظائف خطیری بر عهده دارد تا ضمن برنامه ریزی و بسترسازی مناسب برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین شده، پیش بینی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب تر به صادرکنندگان و همچنین افزایش رضایتمندی آنان ، همزمان زمینه های لازم برای توانمند سازی ، ارتقای بهره وری و کارائی کارکنان نیز فراهم آورد.

به گفته مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران، در سال گذشته اقدامات مؤثری توسط این مدیریت در راستای تحقق اهداف برنامه ریزی شده، صورت گرفته است که از مهمترین این اقدامات می توان بازنگری در ساختار سازمانی شعب متناسب با رویکردهای جدید منابع انسانی و تدوین برنامه های عملیاتی شعب به منظور دستیابی مطلوب به اهداف، همراستا با استراتژی بانک نام برد.

وی در ادامه به صورت اجمالی عملکرد مدیریت امور شعب و بازاریابی در سال 94 را موارد زیر برشمرد:

راه اندازی باشگاه مشتریان با هدف ارتباط بیشتر و تعامل مؤثر با مشتریان

همکاری مطالعاتی و پیش بینی تمهیدات لازم به منظور اجرای بانکداری شرکتی

تهیه و تدوین بسته خدمات بانک توسعه صادرات و ارائه آن به صورت کتابچه الکترونیکی ، انتشار در وبگاه بانک و چاپ آن

تأسیس صندوق سرمایه گذاری اندوخته توسعه آرمانی با همکاری شرکت تامین سرمایه آرمان

پایش عملکرد سامانه های الکترونیکی بورس کالا و فرآهم سازی بستر ارتباط با سامانه های خرید و فروش الکترونیکی بورس کالا و بازار آتی.

انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور اعطای تسهیلات صادراتی ارزان قیمت به تولید کنندگان و صادرکنندگان از طریق پرداخت یارانه سود و کاهش هزینه تسهیلات

برگزاری نشست های تخصصی استانی با حضور صادرکنندگان ، فعالان اقتصادی و مقامات محلی به منظور شناسایی مشکلات و تبیین نحوه تعامل مؤثر تر با بخش های واقعی اقتصادی و کسب و کار

بازدیدهای مستمر استانی در معیت مقام محترم مدیریت عامل و اعضای محترم هیات مدیره

شناسایی صادرکنندگان کشوری و استانی و گردآوری و تکمیل بانک اطلاعات صادرکنندگان به منظور برقراری ارتباط و تعمیق تعاملات

برگزاری جلسات هم اندیشی شعب با حضور ، مدیرعامل محترم و اعضای هیات مدیره

برگزاری جلسات اتاق فکر با حضور مدیرعامل محترم و اعضای محترم هیات مدیره، مدیران واحد های ستادی و شعب به منظور تبادل نظر جهت شناسایی و احصای موانع و مشکلات فرآیندی و اجرایی و ارائه راهکارهای عملی در راستای بهبود عملکرد و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان

شناسایی موانع مقرراتی و تلاش در جهت اصلاح و رفع آن و تسهیل مقررات به منظور روان سازی عملیات بانکی برای صادرکنندگان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

بررسی و تجزیه و تحلیل مستمر عملکرد شعب بمنظور پایش روند عملکرد آنان در دسترسی به اهداف

بازنگری سقف اختیارات شعب در حوزه ارائه خدمات و اعطای تسهیلات بمنظور تسریع در ارائه خدمات به مشتریان

تجهیز تمامی شعب در سراسر کشور به سامانه ویدئو کنفرانس به منظور فراهم ساختن زمینه ارتباط همزمان ، مستقیم و مؤثر با مدیریت امور شعب و بازاریابی

نیاز سنجی و تمهیدات لازم به منظور برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره های تخصصی ارزی برای کارکنان شعب جهت ارتقاء کیفیت ارائه خدمات بانک متناسب با شرایط دوران پساتحریم

بازنگری در ساختار سازمانی شعب با رویکرد ارتقا و بهبود عملکرد و انتصاب و ارتقای کارکنان شایسته و واجد شرائط مطابق با ساختار و جایگاه های جدید

چرخش شغلی و طرح جابجایی کارکنان شعب با رویکرد استفاده حداکثری از کارکنان بومی در هر استان

تمهیدات و پیگیری های مستمر به منظور افزایش انگیزه کارکنان در شعب از طریق تدوین بسته های تشویقی ویژه شعب

امکان سنجی تاسیس شعبه و باجه در سراسر کشور با توجه به نیازها و ظرفیتهای منطقه ای

تمهدات لازم به منظور بهینه سازی سیستم متمرکز سفیر و سایر سامانه های مورد استفاده در شعب در راستای ارائه خدمات بهتر به مشتریان.

برنامه های در دست اقدام

در تشریح برنامه های در دست اقدام مدیریت امور شعب و بازاریابی نیز حبیب احمدی اعلام کرد: با توجه به حرکت پرشتاب اقتصادی کشور و نظام بین المللی ، تحولات جدید بازار پول و سیستم بانکی و همچنین تغییر در نیازها و سلایق مشتریان، لازم است بانک توسعه صادرات بیش از پیش در جهت تحقق استراتژی های توسعه ، تنوع و تمایز محصولات و ارئه خدمات به مشتریان تلاش نماید. بر همین اساس مدیریت امور شعب برای سال 95 برنامه های پیش رو را در دستور کار خود قرار داده است :

توسعه باشگاه مشتریان و راه اندازی کمپین ها از طریق باشگاه

راه اندازی و اجرای بانکداری شرکتی

توسعه محصول ، ایجاد تنوع و تمایز در خدمات ارزی و اعتباری که به مشتریان بانک ارائه می شود

طراحی و توسعه خدمات الکترونیک بمنظور ارتباط با سازمان بورس اوراق بهادار و ارائه خدمات متقابل به شرکتها و مشتریان بانک

برنامه ریزی جهت جذب و ارائه خدمات به بنگاه های کوچک و متوسط و همچنین شرکت های دانش بنیان با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی

توانمندسازی نیروی انسانی با توجه شرایط پسا برجام

برنامه ریزی جهت غنی سازی شغلی کارکنان شعب از طریق گردش شغلی بین همکاران در بخشهای مختلف هر شعبه در چارچوب برنامه های از پیش تعیین شده و زمان بندی شده

برگزاری همایش های تخصصی مشترک با صادرکنندگان با تمرکز بر بازارهای هدف بین المللی نظیر روسیه و ... با هدف حمایت از صادرات کالا و خدمات به این بازارها

برنامه ریزی جهت مشارکت بیشتر شعب در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری بانک

برنامه ریزی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه و بالفعل شرکت های تابعه بانک از جمله شرکت صرافی، کارگزاری، تامین سرمایه و... بمنظور هم افزایی جهت ارائه خدمات مطلوب و رفع نیازهای مشتریان

تاریخ خبر: ۱٣۹۵/٠٤/۱۹

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!