پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

جزییات نسل جدید شورلت کوروت

خبرهای بانکی-نسل جدید کوروت احتمالا قیمتی برابر با ۱۵۰ هزار دلار داشته و از یک موتور V8 یا V6 توربو قدرت خواهد گرفت. موتور وسط بودن آن موجب افزایش قابلیت های دینامیکی شده تا بالاخره بتواند حریفی مستقیم برای فراری و لامبورگینی باشد.

به گزارش پایگاه خبرهای بانکی،نسخه موتور وسط اسپرت محبوب آمریکایی، شورلت کوروت در راه است یا حداقل علاقه مندان به صنعت خودرو اینطور گمان می‌کنند. این حدس و گمان‌ها به لطف شایعات، اطلاعات و تصاویر درز کرده‌ای است که از آزمون‌های اخیر جنرال موتورز گرفته شده است. پس از یک دهه حدس و گمان درباره این اسپرت با سابقه آمریکایی اطلاعاتی که درباره نسل جدید آن داریم به شرح زیر است. 

یکی از دلایل فروش بالای نسل فعلی کوروت قیمت مناسب آن است. قیمت پایه ۵۵۴۰۰ دلار برای C7 بدان معنی است که شما می‌توانید یک خودروی عضلانی و قدرتمند را با هزینه‌ای به مراتب کمتر از رقبایش خریداری کنید. البته این قیمت برای نسخه موتور وسط بیشتر است و احتمالا خیلی بیشتر. به ویژه آنکه شاسی و پلتفرم جدیدی باید برای قرار دادن موتور در پشت صندلی طراحی شود. ۱۵۰ هزار دلار قیمتی است که در بیشتر محافل بر سر زبان‌ها افتاده است و این نزدیک به دو برابر قیمت سلطان فعلی کوروت‌ها، یعنی Z06 است.

اگر نسل جدید بخواهد اصالت خود را حفظ کند انتظار می‌رود به یک موتور V8 قدرتمند مجهز باشد (که احتمالا از طراحی کاملا جدیدی نیز برخوردار خواهد بود) اما برخی شایعات مبنی بر استفاده از یک موتور V6 توربو برای پایین‌تر آوردن قیمت نیز به گوش می‌رسد.
از آنجا که موتور در پشت کابین قرار گرفته، طراحی آن کاملا متفاوت با نسل قبلی موتور جلو خواهد بود. عکس‌های جاسوسی که اخیرا گرفته و به کوروت C8 منصوب شده نشان می‌دهد کابین به جلو‌تر آمده و بخش پشت آن طولانی‌تر شده است. دو لبه کشیده در ستون‌های پشتی نیز به چشم می‌خورد که مشخصه خودروهای موتور وسط بوده و در مک لارن ۵۷۰S و فورد جی‌تی نیز مشاهده می‌شود. 

تنها دلیل تغییر ساختار کوروت به موتور وسط بهبود عملکرد آن است. مهندسان جنرال موتورز دریافته‌اند که درخصوص انتقال قدرت در سوپراسپرت‌های موتورجلو و نیز قابلیت‌های آن‌ها در پیچ‌ها محدودیت وجود دارد. کما اینکه مدل فعلی Z06 به عنوان یک سوپراسپرت فوق العاده، بسیاری از قابلیت‌های خود را مدیون موتور وسط بودنش است. قرار گرفتن موتور در وسط موجب تقسیم بهینه وزن نیز شده و در نتیجه پایداری در پیچ‌ها افزایش می‌یابد.

اکنون بسیاری از علاقه‌مندان به این اسپرت آمریکایی منتظر هستند تا ببینند آیا بالاخره کوروت می‌تواند رقیب مستقیمی برای فراری و لامبورگینی باشد. شواهد حاکی از این است که این امر به واقعیت نزدیک شده است اما باید صبر کرد تا توانمندی‌های کوروت جدید را مستقیما لمس کرد.

منبع: اقتصادنیوز
تاریخ خبر: ۱٣۹۵/٠٤/۱٨

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!