پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

تا پایان سال جاری:

افزایش شعب بانک ایران زمین به 400 شعبه در کشور

نیوزبانک-مدیر عامل بانک ایران زمین با اشاره به این که شعبه مداری باید جای خود را به مشتری مداری بدهد، گفت: تقاضای عقد قرارداد با مسوولان صندوق توسعه ارایه شده و آن ها با این تقاضا موافقت کرده اند اما مبلغ هنوز مشخص نیست.

مدیر عامل بانک ایران زمین با اشاره به این که شعبه مداری باید جای خود را به مشتری مداری بدهد، گفت: تقاضای عقد قرارداد با مسوولان صندوق توسعه ارایه شده و آن ها با این تقاضا موافقت کرده اند اما مبلغ هنوز مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک به نقل از فارس، حسین مهدوی نجم آبادی در مورد رویکرد بانک ایران زمین در پرداخت تسهیلات گفت: بانک ایران زمین یک بانک تازه تاسیس است، اما حدود 70 درصد از تسهیلات خود را در سال گذشته به تولید اختصاص داد.

وی بیان این که افزایش تعداد بانک ها به گسترش فضای رقابتی کمک می کند اظهار داشت: هر چقدر تعداد بانک ها افزایش یابد، موجب می شود بانک ها برای جذب مشتری خدمات خود را از نظر کیفی و کمّی افزایش دهند.

وی افزود: در تمام کشورها برای تعداد بانک ها حد و حدودی تعیین نمی شود، مشروط بر این که بتوانند در بازار رقابت کنند؛ بنابراین اگر بانک ها افزایش یابند مشکلی در فضای اقتصادی به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان این که باید در بخش هایی که کمتر توجه شده سرمایه گذاری شود، گفت: بانک های جدید برای جذب مشتری باید خدمات جدیدی به مشتریان ارائه کند و از طرف دیگر سرمایه گذاری در بخش هایی صورت گیرد که تاکنون به آنها توجه نشده است.

مدیر عامل بانک ایران زمین تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از بخش هایی که سرمایه گذاری چندانی در آن صورت نگرفته، صنعت فرش و صنایع دستی است؛ بنابراین بانک ها در آینده مجبور می شوند در بخش هایی سرمایه گذاری کنند که تاکنون به آن توجه نشده است.

وی در مورد میزان شعب بانک ایران زمین و برنامه آینده آن برای افزایش شعب گفت: هم اکنون براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تعداد شعب بانک تا پایان سال به 400 واحد خواهد رسید که البته بخشی از این شعب مربوط به مؤسسه اعتباری مولی الموحدین بوده که ما ملزم به دراختیار گرفتن آن بودیم.

مهدوی نجم آبادی افزود: به اعتقاد بنده شعبه مداری باید جای خود را به مشتری مداری بدهد و بانک ها در این راستا باید سیستم هایی را پیاده کنند تا مشتریان بتوانند در تمام نقاط کشور از خدمات بانک استفاده کنند.

وی با بیان این که تعداد شعب باید محدود شود، اظهار داشت: کار شعبه باید تنها مشاوره به مشتریان باشد و کارهای مربوط به عملیات بانکی از طریق سیستم های الکترونیک انجام شود.

وی ادامه داد: اختصاص بخشی از منابع به سرمایه ثابت اقتصادی نیست و باید با حداقل هزینه و حداکثر بهره وری فعالیت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ریزی در این راستا صورت گرفته است گفت: در این مدت همه زیرساخت ها برای ارایه خدمات به صورت الکترونیک فراهم شده و هدف اصلی ما در گام بعدی این است که خدمات جدیدی ارایه دهیم که در سایر بانک ها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل بانک ایران زمین در پاسخ به این سوال که برای انعقاد با صندوق توسعه ملی اقداماتی صورت گرفته گفت: تقاضای قرارداد به مسوولان صندوق توسعه ارایه شده و آن ها با این تقاضا موافقت کرده اند، اما مبلغ قرارداد هنوز مشخص نیست.

وی در مورد گلایه های تولیدکنندگان از دسترسی نداشتن به منابع بانکی تاکید کرد: بسیاری از بنگاه ها به دلیل شرایط اقتصادی دارای معوقات هستند و به همین دلیل امکان دریافت تسهیلات را ندارند، ولی بنگاه هایی که معوقات بانکی ندارند، مشکلی برای دریافت تسهیلات نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: اگر منابع بانک ها به معوقه تبدیل شود، فرصت فعالیت از تولیدکننده دیگر سلب خواهد شد، بنابراین باید به تولیدکنندگانی تسهیلات پرداخت کرد که دارای معوقات بانکی نباشند.

وی با اشاره به مساعدت های بانک مرکزی در تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم دیرکرد تولیدکنندگان، افزود: با وجود همه این کمک ها، برخی دائماً انتقاد می کنند و به نظر می رسد به ایراد گرفتن عادت دارند.

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/٠٤/٣۱

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!