پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

همایش یکپارچگی در فرآیندها و چابکی در عملیات در بانک دی برگزار شد

خبرهای بانکی- همایش یکپارچگی در فرآیندها و چابکی در عملیات در بانک دی با هدف آشنایی مدیران و نمایندگان معاونتها با اقدامات انجام شده در مسیر تعالی و مرور اظهارنامهای که در همین زمینه تدوین شده است برگزار شد.

همایش یکپارچگی در فرآیندها و چابکی در عملیات در بانک دی با هدف آشنایی مدیران و نمایندگان معاونتها با اقدامات انجام شده در مسیر تعالی و مرور اظهارنامهای که در همین زمینه تدوین شده است برگزار شد.

به گزارش خبرهای بانکی، در این همایش یک روزه معاونان و روسای ادارات کل بانک دی به همراه تسهیلگران تیم های تعالی و کارشناسان به بررسی دقیق اظهارنامه، طرح مسائل و نکات کلیدی در هریک از معیارها و زیرمعیارها و تشریح آن به مخاطبان پرداختند.

دکتر احمد شفیع زاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ نیز در این مراسم با بیان اینکه مدل تعالی سازمانی به ما میگوید مدیریت خود را بهبود دهیم، اظهار کرد: بهرهگیری از این مدل نه برای دریافت جایزه و تندیس بلکه برای این است که ادبیات مدیریتی خودمان را به هم نزدیک کنیم و با هماهنگی لازم یکپارچگی را به شکل عملی در سازمان جاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه معیارها و زیرمعیارهای مدل به ما قدرت اندازهگیری و سنجش میدهد، افزود: وقتی قدرت سنجش پیدا کردیم آن وقت میتوانیم برای نقاط قابل بهبود برنامهریزی کنیم.

مدیرعامل بانک دی گفت: حرکت در مسیر تعالی و سرآمدی برای سازمانهای امروزی یک نیاز و ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و حرکت در این مسیر نیز مستلزم تغییر مثبت سازنده در همه ابعاد سازمانی است.

شفیع زاده تصریح کرد: مدلهاي تعالي سازماني يا سرآمدي كسب و كار به عنوان ابزار قوي براي سنجش ميزان استقرار در سازمانهاي مختلف به كار گرفته ميشوند. با بكارگيري اين مدلها سازمانها ميتواند از يك سو ميزان موفقيت خود را در اجراي برنامههاي بهبود در مقاطع مختلف زماني مورد ارزيابي قرار دهند و از سوي ديگر عملكرد خود را با ساير سازمانها به ويژه بهترين آنها مقايسه كنند.

به گفته وی مدلهاي سرآمدي كسب و كار پاسخي است به اين سوال كه سازمان برتر چگونه سازماني است؟ چه اهدافي و مفاهيمي را دنبال ميكند و چه معيارهايي بر رقباي آنها حاكم هستند؟

مدیرعامل بانک دی در ادامه دغدغه اصلی مدل تعالی سازمانی را کیفیت و بهرهوری دانست و با بیان اینکه این روزها همه از نبود این مولفهها رنج میبرند، تصریح کرد: عموما همه ما نسبت به کیفیت پایین خدمات و یا محصولات ابراز نگرانی و ناراحتی میکنیم اما از دیگران انتظار داریم که برای بهبود و کیفیت بخشیدن حرکت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت بهرهوری و کیفیت در بعد فردی و سازمانی خاطرنشان کرد: سرآغاز اصلاح زمانی است که از خودمان شروع کنیم. اگر در کارمان صداقت داشته باشیم و خود را در معرض قضاوت قرار داده و از خود پرسیدیم که چند درصد رنج کیفیت ناشی از عملکرد خودمان است تازه راه جدیدی را آغاز کردهایم.

شفیعزاده با بیان اینکه افراد و سازمانهای موفق آنهایی هستند که تلاش بیشتری کرده و ابتدا از درون خود شروع میکنند، ادامه داد: شما مدیران تعالی در سازمان به یکی از رنجهای مهم کشور یعنی کیفیت و بهرهوری میپردازید و اگر با عشق و علاقه دنبال این کار باشید و اعتقاد به تغییر حرارت درونی شما باشد، میتوانید موثر باشید.

در ادامه این نشست دکتر عظیم نوید تهرانی ـ معاون طرح و توسعه بانک دی ـ ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیتهای بانک دی در مسیر تعالی سازمانی اظهار کرد: پس از اینکه بانک دی در سال گذشته موفق به دریافت جایزه دو ستاره تعالی سازمانی شد، برنامهریزی گستردهای برای تعهد به تعالی در کل سازمان انجام شد و اکنون مجموعه بانک با همت همه مدیران به ویژه اعضای تیم تعالی خود را مهیای گام بزرگتری در این مسیر کرده است.

وی با بیان اینکه گسترش مفاهیم تعالی و عمل به آنها در همه بخشها در دستور کار قرار گرفته است از آموزش کارکنان شعب و شرکتهای تابعه در زمینه تعالی خبر داد و عنوان کرد که در ماههای پایانی امسال و در سال آینده از کمک همه همکاران برای گام برداشتن در مسیر تعالی بهره گرفته میشود.

در ادامه این مراسم مدیران و تسهیگران معیارهای مختلف مدل تعالی سازمانی به ارائه برنامهها و عملکرد خود پرداختند

تاریخ خبر: ۱٣۹٤/۱٠/۱۱

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!