پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

برگزاری جلسه هم اندیشی وصول مطالبات در بانک کشاورزی

خبرهای بانکی-جلسه هم اندیشی وصول مطالبات بانک کشاورزی روز یکشنبه ۸آذر با هدف بررسی عملکرد استان ها و شناسایی مشکلات و موانع موجود، ارائه راهکارهای نوین و موثر در امر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانکی و معرفی روش های پیشگیرانه و اصولی ، در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

جلسه هم اندیشی وصول مطالبات بانک کشاورزی روز یکشنبه ۸آذر با هدف بررسی عملکرد استان ها و شناسایی مشکلات و موانع موجود، ارائه راهکارهای نوین و موثر در امر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانکی و معرفی روش های پیشگیرانه و اصولی ، در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبرهای بانکی(نیوزبانک)،در این جلسه که با حضور مدیران گروه های اعتبارات و وصول مطالبات ،کارشناسان حوزه وصول مطالبات و کارشناسان حقوقی بانک کشاورزی و همچنین مدیرعامل و نمایندگان شرکت حامی مهر پیشگام برگزار شد، روح الله خدارحمی عضو هیات مدیره بانک با اشاره به اهمیت و نقش حیاتی وصول مطالبات و گردش بهینه منابع در بقای موسسات مالی بالاخص بانک ها گفت: اعتبار یک موسسه مالی به توانایی در پرداخت است و برای کسب این قدرات بایستی سبد دارایی ها قدرت نقد شوندگی داشته باشند . وی افزود: وصول موفق مطالبات و به تبع آن ریسک اعتباری مناسب، ناظر بر امنیت این موضوع است.

خدارحمی بابیان این که وصول پس از سررسید یا ضعف در وصول مطالبات ، کیفیت دارایی های بانک را کاهش می دهد،اظهار داشت: مطالبات مشکوک الوصول ، دارایی است که فاقد اثر درآمدی و بی کیفیت است.

وی افزود: دو دسته عوامل بیرونی و درونی در امر وصول مطالبات دخیل هستند اما به جای صرف وقت برای مدیریت عوامل بیرونی، بایستی توان خود را برای استفاده بهینه از امکانات موجود و اخذ بهترین تصمیمات در شرایط کنونی بسیج کنیم و با اقدام به موقع مشکلات را به تدریج کاهش دهیم.

خدارحمی با ذکر اینکه اهتمام در امر وصول مطالبات از موارد تاکید دکتر شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل محترم بانک کشاورزی است ، تصریح کرد: باید به دنبال راه حل ها و ابتکارات جدید برای وصول مطالبات باشیم و ضعف های پیگیری را با هم فکری، بازنگری و هم اندیشی مرتفع کنیم.

وی در پایان سخنان خود توجه ویژه به اعتبار سنجی مشتریان اعتباری، بررسی اقتصادی و دقیق طرح ها، رعایت استانداردهای بانکی در زمینه سنجش خوش حسابی و توجه به توانایی ایفای تعهدات توسط مشتری در زمان پرداخت تسهیلات را از جمله راهکارهای پیشگیرانه برای توقف روند شکل گیری اعتبارات بد و کاهش مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول بانکی برشمرد که رعایت آن در کنار بهبود روند پیگیری و اتخاذ شیوه های نوین وصول مطالبات، بسیار موثر و موفقیت آمیز خواهد بود.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه ، گزارشی از آمار عملکرد مدیریت های بانک کشاورزی در استان ها در حوزه وصول مطالبات ارائه شد و سپس حاضران ، طی جلسه پرسش و پاسخ به بحث و تبادل نظر در زمینه مشکلات و راهکارهای وصول مطالبات بانکی پرداختند.

تاریخ خبر: ۱٣۹٤/٠۹/٠۹

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!