پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سرمایه‌گذاری و تولید برای صادرات از مهمترین اولویت‌های اقتصادی است

خبرهای بانکی- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:سرمایه گذاری و تولید برای صادرات از مهمترین اولویت های اقتصادی کشور است و بر خلاف باور عده ای که معتقدند ظرفیت های خالی درصادرات وجود دارد در این بخش نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاری و تولید برای صادرات از مهمترین اولویت های اقتصادی کشور است و بر خلاف باور عده ای که معتقدند ظرفیت های خالی درصادرات وجود دارد در این بخش نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

به گزارش خبرهای بانکی( نیوزبانک)، محمدرضا نعمت زاده در افتتاحیه همایش بین المللی سیاستهای تجاری و صنعتی صادرات و اشتغال با اعلام این مطلب اظهار کرد: دولت با رشد منفی کار خود را آغاز کرده اما خوشبختانه هم تورم در این سال کاهش یافته و هم رشد اقتصادی مثبت شده است.

وی افزود: همایش امروز با تکیه بر محورهای اصلی رهنمودهای رئیس جمهور در ابتدای سال جاری تلاش دارد به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک و مسیر خروج از رکود را هرچه سریعتر طی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صرف لغو تحریمها نمیتواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و این مهم مستلزم همکاری و هماهنگی بین تمام دستگاههای دولتی و خصوصی و تعامل با خارج از کشور است.

نعمتزاده اظهار کرد: سهم تجارت خارجی از کل تولید ناخالص داخلی یکی از شاخصهای مهم اندازه گیری باز بودن اقتصاد است. برای ایجاد جهش صادراتی علاوه بر ادامه سیاستهای ثباتآفرین سال گذشته به تدابیر جدیدی نیاز است که باید از طرف دولت و سایر نهادهای قانونی اندیشیده شود.

وی گفت: سرمایهگذاری و تولید برای صادرات از مهمترین اولویتهای اقتصادی ما است زیرا بهخلاف باور عدهای که معتقدند ظرفیتهای خالی صادرات وجود دارد باید تسریع کنیم که برای تولید صادراتی نیازمند سرمایهگذاری هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: 15 درصد تسهیلات بانکی باید به خدمات صادراتی و تولیدی تعلق پیدا کند تا مشکل تأمین مالی بخش اقتصاد حل شود.

نعمتزاده گفت: بهازای یک واحد سرمایهگذاری خارجی دو واحد به صادرات کشور اضافه میشود، حال که با لغو تحریمها امکان جذب این سرمایهها فراهم میشود باید در این زمینه برنامهریزی کنیم.

وی افزود: برنامه ریزی، حمایت و فعالیتهای دانشبنیان در حوزه تولید از جمله اقداماتی است که باید حتماً برای تحقق برنامه ریزیهای مذکور انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استفاده از شبکههای مجازی بازاریابی، تبلیغات و تجارت یکی از اقداماتی است که بخش خصوصی ما باید انجام دهد. در جهان امروز ظرفیت این شبکهها کاملاً آشکار شده است و بخش مهمی از تجارت کشورها و کمپانیها از این طریق انجام میشود.

نعمتزاده با اشاره به اهمیت برندسازی در تجارت، گفت: فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی باید در حوزههای برندسازی و سرمایهگذاری برنامهریزی بیشتری انجام دهند تا پس از لغو تحریمها امکان حضور قویتر در بازارهای جهانی و دیگر کشورها برای محصولات ساخت ایران فراهم شود.

وی در پایان گفت: ایجاد شرکتها و مجموعههای بزرگ مقیاس صادراتی از مهمترین اقداماتی است که باید صورت پذیرد چرا که بررسی تجارب موفق دنیا نشان میدهد که شرکتهای کوچک جز در موارد خاص نمیتوانند حضور مستمر و موفق در بازارهای بینالمللی داشته باشند. ما باید به سمت ایجاد این زنجیرهها و مجموعهها حرکت کنیم.

تاریخ خبر: ۱٣۹٤/٠٧/۱۹

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!