پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

لزوم دریافت کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک

خبرهای بانکی - گسترش خدمات بانکداری الکترونیک در سالهای اخیر توسط بانکها، انواع خدمات بانکی در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به مشتریان ارایه میشود، این در حالی است که ارایه این خدمات هزینه های هنگفتی برای بانکها به همراه دارد.

گسترش خدمات بانکداري الکترونيک در سالهاي اخير توسط بانکها، انواع خدمات بانکي در کوتاهترين زمان ممکن و با کمترين هزينه به مشتريان ارايه ميشود، اين در حالي است که ارايه اين خدمات هزينه هاي هنگفتي براي بانکها به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبرهای بانکی ( نیوز بانک)، بانکها با هدف رضايتمندي مشتريان تمايل دارند خود اين هزينهها را پوشش دهند ولي اين موضوع قيمت تمام شده پول را در بانک ها افزايش ميدهد، در حالي که اگر هر يک از کاربران اين خدمات هزينه ناچيز خدمات دريافتي خود را بپردازند ضمن کاهش هزينه بانکها، قيمت تمام شده پول نيز کاهش يافته و تبع آن نرخ سود تسهيلات نيز کاهش خواهد يافت. مطالعه تطبيقي نظام بانکداري در ساير کشورها نيز نشان ميدهد الگوي پرداخت هزينه خدمات بانکي توسط کاربران در تمام بانکهاي دنيا مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر در حال انجام است.
با هدف اصلاح رويکرد دريافت کارمزد خدمات بانکي در نظام بانکي ايران از مدتها پيش اين موضوع مطرح شد که اين طرح در حال حاضر در برخي از خدمات در مرحله کارشناسي قرار دارد ولي بر اساس دستورالعمل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران دريافت کارمزد در برخي از خدمات به مرحله اجرا درآمده که در فاز نخست دريافت کارمزد خدمات بانکي براي خدمت پيام کوتاه بانکي در دستور کار قرار گرفته است.
در اين راستا و به منظور بهبود کيفيت خدمات و کاهش قيمت تمام شده پول مقرر گرديده از مهر ماه 1394 کارمزد ارسال پيامک تراکنشهاي بانکي از مشتريان دريافت گردد.
لازم به ذکر است هزينه دريافتي از کاربران خدمت پيام کوتاه بانک اقتصادنوين ناچيز خواهد بود که جزييات اين طرح از طريق پيام کوتاه به اطلاع کاربران اين خدمت خواهد رسيد.

تاریخ خبر: ۱٣۹٤/٠٧/۱۱
کلمات کلیدی :

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!