پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

نظام بانکی وکیل مدافع ندارد

نیوزبانک- پنل اعتماد سازی و مدیریت وجهه نظام بانکی در نخستین همایش نقش روابط عمومی درصنعت بانکداری با حضور محمد علی کریمی- مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، حسین امامی- مدیر روابط عمومی بانک توسعه صادرات، صفرلکی- مدیر روابط عمومی بانک دی و ابراهیم کاظم پور- مدیر روابط عمومی بانک تجارت برگزار شد.

نیوزبانک- پنل اعتماد سازي و مديريت وجهه نظام بانكي در نخستین همایش نقش روابط عمومی درصنعت بانکداری با حضور محمد علی کریمی- مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، حسین امامی- مدیر روابط عمومی بانک توسعه صادرات، صفرلکی- مدیر روابط عمومی بانک دی وابراهیم کاظم پور- مدیر روابط عمومی بانک تجارت برگزار شد.

شفافیت اطلاعات یکی از پایه های اعتماد سازی است

به گزارش خبرنگار نیوزبانک، محمد علی کریمی، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در این پنل گفت:خوشنامی با اعتماد به نظام بانکی میسر می شود، اما موضوع اصلی این است که امروز با توجه به مخاطبان آگاه که به به دنبال اطلاعات شفاف هستند، چگونه می خواهیم اعتماد سازی کنیم، زیرا شفافیت اطلاعات یکی از پایه های اعتماد سازی است.

وی افزود: امروز باید دید که مردم چگونه و با چه شاخص هایی به نظام بانکی اعتماد می کنند. و با شناسایی و تقویت آن ها اطمینان مردم را جلب کرد .

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: گفته شده است ساختار نظام بانکی دچار خدشه شده است. نمی دانیم چه کسی براساس چه نظرسنجی به این نتیجه رسیده است.متاسفانه یکی از آسیب های که درون نظام بانکی و سایرنظام ها رخ می دهد، این است که خیلی دقیق و مبتنی بر نظام تحقیقات راجب افکارعمومی سخن نمی گوییم.

وی اظهار داشت: اساس کار روابط عمومی بر اعتماد است و در دوره جدید روابط عمومی بانک مرکزی بنا داریم که با استفاده از تجربیات گذشته و شناسایی خلآ های موجود که مبتنی بر تحقیقات و سنجش های علمی است وبا استفاده از هنر، دانش و تجربیات تمام همکاران در روابط عمومی نظام بانکی، ارتباط وسیع ومنسجم تری برقرار کنیم که امیدوارم این همایش در این راستا مقدمه برای حرکت های بعدی باشد.

نظام بانکی وکیل مدافع ندارد

حسین امامی، مدیر روابط عمومی بانک توسعه صادرات در این پنل گفت: متاسفانه نظام بانکی ما وکیل مدافع ندارد وهر کسی به راحتی می تواند تند ترین انتقاد ها را به این بخش سرازیز کند، بدون این که مرجعی برای پاسخگویی وجود داشته باشد.در حالي كه براي پزشكان، معلمان و.. اينطور نيست. نظام بانکی بايد نهادی را داشته باشد كه وقتي مي گويند بانكها از انها دفاع كند.

وی افزود: يكي از راهكارهاي پيشنهادي در این موضوع اين است كه خود سيستم بانكي داراي رسانه مشترك باشد كه بيان كننده تمام نظرات باشد که جدا از وب سايت سازماني هر بانک باشد.

حسین امامی ادامه داد:انجمن روابط عمومي امريكا در سال ٢٠١٢بعد ٣٦سال تعريف روابط عمومي را تغيير داد و آن را چنین تعریف کرد :روابط عمومي يك فرايند ارتباطي است كه در پي ايجاد روابط سودمند متقابل بين سازمان ومخاطب ایجاد می شود.

وی گفت:این تعریف را باید فراتر از مبحث مديريتي دید، چون قبلا بانام مديريت ارتباطات شناخته مي شد اما الان فرايند ارتباطات است و باعث ايجاد روابط سودمند متقابل است یعنی بازي به نام برد برد است كه در ان نه تنها خودش از ان امتياز كسب مي كند بلكه براي مخاطبانش هم برگ برنده دارد.

امامی گفت: نفوذ در اذهان و تغيير نگرش مردم وظيفه روابط عمومي است ودلایل اهميت روابط عمومي در سيستم بانكي در این است که روابط عمومی به افکار عمومی شکل می دهد و در حال حاضرهيچ واحد ديگري در بانك وجود نداره كه مستقيما با افكار عمومي در ارتباط باشد.

وی افزود: ارتباط مستقيم با مديران ارشد بانك، ارتباط مسقيم با رسانه ها نقش روابط عمومی در نظام بانکی را پر رنگ تر می کند، زیرا اقتصاد رسانه ها وابسطه به روابط عمومی ها به واسطه تبلیغات است .همچنین مديريت فضاي مجازي سازمان از طريق وب سايت سازمانی که نقش مهمی در شکل دهی افکار عموی دارد نیز به عهده این بخش است.

مدیر روابط عمومی بانک توسعه صادرات تاکید کرد: روابط عمومي ها بايد از تبليغات و بازاريابي در سازمان های خود استفاده كنند به شرطي كه اين دوفرایند بر اطلاع رساني ارجعيت پيدا نكند.

اعتماد به نظام بانکی را با تقویت تعامل با رسانه ها توسعه دهیم

صفر لکی، مدیر روابط عمومی بانک دی نیزدر این پنل اظهار داشت: مادامی که روابط عمومی به صورت سنتی اداره شود، آسیب پذیر خواهد بود، چون متناسب با نیاز روز طراحی نشده وشاهد پیشرفتی هم نخواهد بود.

وی تصریح کرد: روابط عمومی از دو ناحیه آسیب پذیر است. اول بخش بیرونی سازمان که به سازمان تحمیل می شود و دوم بخش درونی سازمان.

صفر لکی افزود: اگر در درون سازمان انسجام به وجود بیاید ونظام بانکی تصمیم بگیرد، صادقانه با مردم برخورد کند و رفتار خود را اصلاح ، شفافیت وصداقت را مبنای کار خود قرار بدهد اعتماد برقرار می شود، اما اگر ارتباط با مردم و رسانه ها قطع شود حتما ضربه خواهیم خورد.

وی تاکید کرد : روابط عمومی نظام بانکی باید انسجام داشته باشد تا هویت وشخصیت خود را تقویت کند و ارتباط بانک و رسانه باید تقویت شود، زیرا هنگامی که نظام بانکی نقش آفرینی خوبی دارد مطالب بسیار کم است ولی اگر خطایی مرتکب شود، تیتر یک رسانه ها می شود که نشان از ضعف در ارتباط با رسانه ها است.

وی در آخر گفت: روابط عمومی نظام بانکی باید با تقویت ارتباط خود با رسانه ها و تعامل بیشتر با اصحاب رسانه اعتماد به شبکه بانکی را توسعه دهد.

اعتماد از طریق روابط عمومی ایجاد می شود

کاظم پور، مدیر روابط عمومی بانک تجارت گفت: در قرن 21 سرمایه اجتماعی در سرفصل سرمایه های مالی و سیاسی است. اگر زیر بنای یک سرمایه مالی پول است. در سرمایه اجتماعی زیر بنای آن اعتماد است که رابطه ای دو طرفه است و در فضایی که می خواهیم اعتماد شکل بگیرد، باید حضورداشته باشیم، اعتماد کنیم تا به ما اطمینان کنند.

کاظم پور تصریح کرد: در گذشته یکی از دغدغه روابط عمومی دانستن جایگاهش در سازمان بود. اما امروزه جایگاه روابط عمومی در سازمان ها پیدا و تثبیت شده است به طوری که اگر برای 10 دقیقه حضور نداشته باشیم جالی خالی مان احساس می شود.

وی تاکید کرد: اعتماد از طریق روابط عمومی ایجاد می شود وبا عملکرد درست و پاسخگویی مناسب پا بر جا می ماند.

تاریخ خبر: ۱٣۹٤/٠۵/۲٦

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!