پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیرعامل بیمه سلامت ایران خبر داد:

طرح سطح بندی و نظام ارجاع یک استراتژی مناسب و اثربخش در کاهش هزینه‏ های سلامت

نیوز بانک - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: «طرح سطح ‏بندی و نظام ارجاع»، با اصلاح رفتار ارایه و دریافت‏کنندگان خدمات، در کنترل هزینه ‏های سلامت، یک استراتژی مناسب و اثربخش است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: «طرح سطح ‏بندی و نظام ارجاع»، با اصلاح رفتار ارایه و دریافت‏کنندگان خدمات، در کنترل هزینه ‏های سلامت، یک استراتژی مناسب و اثربخش است.

به گزارش نیوز بانک، محمد جواد کبیر که برای شرکت در کارگاه آموزشی «بهره‏گیری از ظرفیت بخش خصوصی در خدمات سلامت» به مصر سفر کرده است، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی نحوه بهرهمندی از ظرفیتهای بخش خصوصی در خدمات سلامت اظهار داشت: این کارگاه برای خرید اثربخشی خدمات سلامت به همت این سازمان به زودی در تهران برپا میشود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: برای سهولت دسترسی مردم به خدمات، سلامت راهی جز توسعه مراقبتهای اولیه سلامت نداریم.
دکتر کبیر با تأکید بر اینکه این مراقبتها باید پاسخگوی نیازهای جامعه در سطح اول خدمات باشد، گفت: تحقق این مهم باید همراه با «مشارکت آگاهانه مردم» و «مشارکت و همراهی بخش خصوصی و خیریه»، باشد. وی همچنین بر «رعایت سطحبندی و نظام ارجاع» و «نظام پرداخت مبتی بر عملکرد و به هنگام» تأکید کرد.
«اولویت قرار دادن مراقبت از بیماریهای غیر واگیر»، «مشارکت بخش خصوصی» و «همراهی بخش هایی که کارکرد آنها تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم دارند»، باشد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تقویت خدمات درمان سرپایی با استفاده از نظام ارجاع، تسهیلکننده بهرهمندی از بخش خصوصی است، افزود: نظام ارجاع با اصلاح رفتار ارایه و دریافتکنندگان خدمات در کنترل هزینههای سلامت، استراتژی مناسب و اثربخشی است.

تاثیر بخش خصوصی در افزایش کارایی و کاهش تصدی‏گری
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بخش خصوصی اگر در چارچوب تعریف شده نظام ارایه خدمات ایفای نقش کند سهم قابل توجهی در کاهش تصدیگری و افزایش کارایی دارد.
دکتر کبیر استقرار نظام الکترونیک سلامت را سهولت دسترسی و انتخاب بر اساس تمایل گیرنده خدمت دانست و افزود: این امر باعث ارتقای سطح توانمندی ارایهکنندگان خدمات در نظام عرضه و تقاضا در حوزه سلامت میشود.
وی گفت: با این رویکرد میتوانیم چشم انداز روشنی برای مشارکت همگان در ارایه خدمات سلامت با اصل مشتری مداری ترسیم کنیم.

تاریخ خبر: ۱٣۹٤/٠۵/۲۲
کلمات کلیدی :

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!