پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

قائم مقام پست بانک :

سهم روستا از خدمات پست بانک نسبت به سایر بانک ها 29 درصد است

در نشست مشترک پست بانک و سازمان اسکان بشر ملل متحد مطرح شد

نیوزبانک- نشست مشترک پست بانک ایران با قائم مقام و مدیران بخش های زیرمجموعه سازمان اسکان بشر ملل متحد در نایروبی کنیا، مقر این سازمان بین المللی برگزار شد.

نشست مشترک پست بانک ایران با قائم مقام و مدیران بخش های زیرمجموعه سازمان اسکان بشر ملل متحد در نایروبی کنیا، مقر این سازمان بین المللی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک ، قائم مقام پست بانک در مراسم اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه سازمان اسکان بشر ملل متحد به این بانک پس از دریافت آن خطاب به مسوولان این سازمان گفت: اعتماد کنید، مطمئن باشید و حمایت کنید تا ریشه فقر و محرومیت در جهان خشکیده شود.

فراهانی افزود: پست بانک یکی از ثمرات انقلاب است که با مشارکت و استقبال مردم در بیش از 10 هزار نقطه روستایی بسترهای مناسبی را جهت پیاده سازی دولت الکترونیک و ارایه خدمات مالی و بانکی در طول 5 سال گذشته فراهم کرده است.

عضوهیات مدیره پست بانک ایران اظهار داشت: با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات (IT) در دنیا و توجه ویژه به کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستاها، رویکرد برنامه چهارم توسعه ایران، توسعه تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد زیرساخت های توسعه خدمات از جمله؛ انرژی، امکانات مخابراتی و بهداشتی، کاهش فاصله ها و راه اندازی خطوط اینترنتی در مناطق روستایی برای رفع پیچیدگی ها، دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات لحظه ای (Online) و کاهش سفرهای غیرضرور آنان بود که تاثیر خوبی نیز به همراه داشته و اقبال عمومی مردم مبین توجه ویژه حاکمیت، سازمان ها و موسسات دولتی کشورمان به این مسایل است.

قائم مقام پست بانک با اشاره به شماری از خدمات دفاتر بانکی در روستاها از جمله؛ دریافت بیش از 50 میلیون فقره قبوض مصرفی دستگاه های خدمت رسان، افتتاح بیش از 5 میلیون حساب بانکی و سایرخدمات عمومی و بانکی در روستاها تصریح کرد: هدف ما برنامه ریزی برای توسعه عدالت اجتماعی و تحقق آسان آن و همچنین فراهم کردن شرایط استفاده روستاییان از فن آوری و خدمات عمومی به صورت ارزان و سریع است.

فراهانی عنوان کرد: هم اکنون سرویس دهی 20 نوع خدمت از طریق دفاتر روستایی پست بانک به روستاییان انجام می شود که ایجاد این دفاتر فقط سرویس دهی پولی و بانکی نیست بلکه بستر مناسبی برای ارایه خدمات دستگاه های اجرایی است

 وی ادامه داد: پیش بینی می شود ارایه 300 نوع خدمت درصورت مشارکت و حمایت همه جانبه در این دفاتر محقق شود که این دفاتر با توجه به فراهم کردن دسترسی عمومی به اطلاعات گوناگون از طریق اینترنت توانسته است با ارایه مشاوره به روستاییان برای محدود کردن واسطه گری و دلالان موفق عمل کرده و نقش موثری در افزایش امید به زندگی روستاییان، مهاجرت معکوس و کاهش انواع تعرفه ها و قیمت ها ایفا کند.

فراهانی اضافه کرد: هم اکنون سهم روستاهای ایران از خدمات پست بانک نسبت به سایر بانک ها 29 درصد است و با توجه به اهداف و چشم انداز برنامه پنجم توسعه و ایجاد 6 هزار دفترخدمات بانکی دیگر، دامنه حضور آن در این مناطق به بیش از 50 درصد خواهد رسید و با توجه به افق نگاه حمایتی این بانک به اقشار آسیب پذیر جامعه، آینده روشن تری ترسیم و پیش بینی می شود.

تاریخ خبر: ۱٣۹۱/٠٣/۱٧

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!