پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

شماره تلفن رسیدگی به تخلفات در بانک مرکزی نمایشی است؟

نیوزبانک- در تماس های مکرر با شماره تماس اعلامی بانک مرکزی در مورد تخلف بانک ها از مفاد دستورالعمل ناظر بر سیاستهای پولی و اعتباری در سال 1394و گزارش چندین تخلف بانکی، متاسفانه هیچ گونه شواهدی از رسیدگی به این شکایات را ندیده ام.

نیوزبانک- در تماس های مکرر با شماره تماس اعلامی بانک مرکزی در مورد تخلف بانک ها از مفاد دستورالعمل ناظر بر سياستهاي پولي و اعتباري در سال 1394و گزارش چندین تخلف بانکی، متاسفانه هیچ گونه شواهدی از رسیدگی به این شکایات را ندیده ام.

به گزارش خبرنگار نیوزبانک، بانک مرکزی در مورخ 17 اردیبهشت ماه امسال، شماره تماسی را در اختیار مردم قرار داد که در صورت مشاهده تخلفات بانک ها از مفاد « دستورالعمل ناظر بر سياستهاي پولي و اعتباري در سال 1394» که از روز چهارشنبه 16 اردیبهشت سال 94 اجرای مفاد این دستورالعمل برای تمامی بانکها و موسسات اعتباری الزامی شد را به بانک مرکزی گزارش کنند.

بسیاری از مخاطبان با در تماس با این پایگاه خبری اعلام کرده اند که تماس های فراوانی با این شماره برقرار کرده اند و چندین تخلف بانکی را با ذکر شعبه و نام موسسه یا بانک به این مرکز اعلام کرده اند اما هیچ گونه شواهدی از رسیدگی به این تخلفات تاکنون مشاهده نکرده اند. انها می گویند اعلام این شماره تلفن از سوی بانک مرکزی تنها جنبه ی نمایشی داشته و اقدامی عملی از سوی بانک مرکزی در موارد اعلام شده صورت نمی گیرد و معلوم نیست پیغام های ضبط شده در تماس با این شماره اصلا گوش داده می شود یا خیر.

همچنین انها می گویند بانک مرکزی باید در مورد نحوه و شرایط پرداخت تسهیلات خرد از سوی بانک ها به مردم نیز نظارت جدی تری داشته باشد وبرای گزارش تخلفات بانک ها در این موارد هم مرکزی را برای گوش دادن به صدای اعتراض مردم در نظر بگیرد.

دستورالعمل ناظر بر سياستهاي پولي و اعتباري در سال 1394 که در 16 اردیبهشت سال 94 به بانک ها ابلاغ شد بر دستور العملی اشاره دارد که نرخ سود سپرده های یکساله 20 درصد و تعیین نرخ های سود علی الحساب سپرده های بانکی در دوره های مختلف کمتر از یک سال به بانکها محول شده است.

به گزارش نیوزبانک، از مسئولان بانک مرکزی خواهشمندیم در مورد نحوه کار این مرکز توضیحات بیشتری به مردم و خوانندگان ما ارایه کنند و مرکزی را نیز برای شنیدن صدای مردم و رسیدگی قابل لمس به اعتراضات مردم در تخلف بانک ها درزمینه نرخ سود تسهیلات و نحوه و شرایط پرداخت تسهیلات خرد و غیره در نظر بگیرند. زیرا این خواسته مردم از نهاد ناظر بر شبکه بانکی است که حتما باید پاسخی نیز برای آن باشد.

تاریخ خبر: ۱٣۹٤/٠۵/۱٠

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!