Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/newsbank/public_html/inc/theme_head_title.php on line 37

Warning: mysqli_free_result() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/newsbank/public_html/inc/theme_head_title.php on line 38
تبعیت از سیاست‌های بانک مرکزی برای ما افتخار است :: پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیرعامل بانک دی:

تبعیت از سیاست‌های بانک مرکزی برای ما افتخار است

مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه تبعیت از سیاستهای بانک مرکزی برای ما افتخار است تاکید کرد که هماهنگی با سیاستهای بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار وظیفه همه دستاندرکاران نظام بانکی کشور است.

مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه تبعیت از سیاستهای بانک مرکزی برای ما افتخار است تاکید کرد که هماهنگی با سیاستهای بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار وظیفه همه دستاندرکاران نظام بانکی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری نيوزبانك،دکتر احمد شفیع زاده در پنجمین همایش تحول در نگاه دی با اشاره به رعایت موازین ابلاغ شده بانک مرکزی از سوی بانک دی اظهار کرد: ما همواره تلاش کردهایم در چارچوب قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور گام برداریم در همین راستا نرخهای جدید سود را در همان روز مقرر برای اجرا ابلاغ کردیم.

وی با بیان اینکه مصوبه جدید در حالی که به زمان اجرای آن رسیده بودیم، اما از سوی بانک مرکزی رسما ابلاغ نشده بود، ادامه داد: با این وجود ما مصوبه جدید شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود را از سایت بانک مرکزی دریافت و در همان 16 اریبهشت ماه به شعب ابلاغ کردیم و حتی تلفنی هم اطلاع رسانی شد.

شفیعزاده رعایت موازین بانک مرکزی و حذف رقابت ناسالم را در اصلاح نگاه افکار عمومی به نظام بانکی موثر دانست و گفت: متاسفانه اختلالهای پولی که در نظام بانکی کشور ایجاد شده برای اقتصاد کشور مشکلات عدیدهای به وجود آورده است و ذهن مردم و دولتمردان را دستخوش نگاه منفی به سیستم بانکی کرده است.

مدیرعامل بانک دی دو عامل اصلی در ایجاد این فضا را اختلالهای ناشی از فعالیت تشکلها و موسسات پولی متخلف که قوانین را بر نمیتابند و ناهنجاری ایجاد میکنند و نیز رقابت ناسالم برخی بانکها دانست که به این امر دامن زده است.

وی تصریح کرد: آنچه در جغرافیای عمل بانکها اتفاق افتاده این است که ما بازده بانک را بیشتر از بازده اقتصادی کشور قرار دادهایم، همین موضوع اختلال ایجاد کرده است، مثلا دولت در پی کنترل تورم است و مانع رشد نقدینگی و پایه پولی میشود اما ممکن است برخی بانکها خلاف این جریان حرکت کنند هر چند این سیاست دولت زمانی موفق خواهد بود که رکود هم کنترل شود اما ایجاد اختلال در برنامه دولت کمکی به اقتصاد کشور نمیکند.

وی با بیان اینکه این اتفاقها باعث شده بدبینی نسبت به نظام بانکی شکل بگیرد، ادامه داد: این نگرانی نسبت به نظام بانکی وجود دارد که از سیاستهای دولت تبعیت نمیکند و شاهد مثال آن را همین موضوع نرخ سود میدانند که بانکها در رعایت آن گاه دچار تخطی میشوند.

شفیعزاده ارائه سود بدون زحمت، پرداخت مالیات و بدون ریسک به افراد را یک ناهنجاری اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: این مشکل اقتصاد کشور است افراد به جای تولید و تلاش بدون زحمت سود انباشت پول خود در بانکها را دریافت میکنند. در این شرایط تنها راه اصلاح این است که بانکها دست در دست هم بدهند و با دوری از رقابت ناسالم این فضا را کنترل کنند. از سویی دیگر سیاستهای پولی هم باید به صورت پکیج دیده شود یعنی فقط درباره نرخ سود نباشد بلکه باید چند اقدام دیگر از طرف بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار برای کمک به این فضا انجام شود.

او با بیان اینکه ابلاغ دیرهنگام نرخ‎های جدید سود از سوی برخی بانکها زیبنده نیست و باعث بدبینی میشود، اظهار کرد: باید از سیاستهای جدید بانک مرکزی تبعیت کنیم و بپذیریم که تورم مهار شده و رو به کاهش است. دولتمردان نیز انتظار دارند که مسیر تورم به همین سمت رفته و نظام بانکی هم نرخ سود را کاهش دهد تا اختلال در بازار ایجاد نشود.

مدیرعامل بانک دی در ادامه خطاب به روسای شعب بانک گفت: ما ضمن اینکه وضع نرخ سود جدید را مورد تاکید داریم باید مکانیسمهای جذب را با ارائه خدمت تغییر دهیم. بخشی از خدمت به خود شما برمیگردد و بخشی دیگر به محصولات و نحوه ارائه خدمت به مشتری.

شفیعزاده تصریح کرد: به نظر ما آنچه در شعبه مهمتر از محصول است نوع رفتار با مشتری است، وقتی مشتری میبیند که به او توجه شده و برایش سهولت ایجاد میشود احساس رضایت بیشتری خواهد کرد. باید رعایت ادب در اولویت اول فعالیت همکاران شعب باشد. در تئوریهای بازار مدرن به این موضوع توجه اساسی شده است. ما باید به جای رقابت در نرخ رقابت در خدمت را سرلوحه قرار دهیم و در این زمینه پیشرو باشیم.

وی با بیان اینکه همانگونه که بارها تاکید شده است، مدل کسب و کار ما بانکداری جامع است، افزود: طی یکی دو سال گذشته در زمینه توسعه سرمایه انسانی حرکتهای خوبی انجام شده است، نظام پرداختها استاندارد شده و الان بالای میانگین نظام بانکی پرداخت داریم که این امر خیلی ارزشمند است. همچنین بحث حرفهای شدن را جدی گرفته ایم .

تاریخ خبر: ۱٣۹٤/٠۲/۲۹