پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

سرمایه گذاری در بورس با سبد گردانی اختصاصی بانک سامان

نیوزبانک- سبدگردانی خدمتی است که بر اساس آن مشتریان، مدیریت داراییهای نقدی یا اوراق بهادار خود را به مدیر سبد میسپارند و مدیر سبد که بر اساس سوابق و مجوزهای دریافتی از سازمان بورس، متخصص این حرفه است، مدیریت دارایی مشتری را بر عهده میگیرد.

سبدگردانی خدمتی است که بر اساس آن مشتریان، مدیریت داراییهای نقدی یا اوراق بهادار خود را به مدیر سبد میسپارند و مدیر سبد که بر اساس سوابق و مجوزهای دریافتی از سازمان بورس، متخصص این حرفه است، مدیریت دارایی مشتری را بر عهده میگیرد.

به گزارش نیوزبانک، نحوه اداره داراییها، بستگی مستقیمی به سطح ریسکگریزی مشتری دارد، به این معنا که مشتری تا چه میزان توان تحمل زیان را دارد. بدیهی است بنابراین تعریف سطح ریسکگریزی هر مشتری تابعی از روحیات، برنامه زندگی و مسایلی از این دست دارد که بهصورت سوالات استانداردی از وی سنجیده خواهد شد.

در هر صورت برنامه سرمایهگذاری و استراتژی کلی، پس از تنظیم با مشتری در میان گذاشته شده و او میتواند هرگونه تغییری را به دلخواه در آن بهوجود بیاورد.

بانک سامان در راستای ارایه خدمات مشاوره مالی به مشتریان ویژه و خاص خود و ایجاد فضایی مناسب برای مدیریت سرمایهگذاریهای مشتریان، خدمت سبدگردانی اختصاصی را ارایه میدهد.

در خدمت سبدگردانی اختصاصی، بانک با همکاری شرکتهای حرفهای و متخصص گروه مالی سامان، سرمایه مشتری را براساس میزان سرمایه و زمینههای علاقمندی، در قالبی قانونی و شفاف در بورس سرمایهگذاری و بر آن نظارت میکند.

بانک در ارایه خدمت فوق، نقش هماهنگکننده و ناظر را دارد و هیچگونه سهم یا تاثیری در سود سرمایهگذاری مشتری ندارد و همچنین مداخلهای در تصمیمهای سبدگردان و روش اجرای قرارداد دوطرفه بین مشتری و سبدگردان نمیکند.

در این شیوه، نحوه دریافت کارمزد سبد به گونهای طراحی شده است که سبدگردان حداکثر انگیزه را در کسب سود داشته باشد، براین اساس چنانچه سود سبد تا 20 درصد باشد، حداکثر کارمزد پرداختی مشتری به مدیر سبد نیم درصد بوده و درصورت افزایش سود از 20 درصد، سبدگردان بهصورت پلکانی در مازاد سود مشتری سهیم میشود.

با توجه به اینکه سرمایهگذاری در بورس اوراق بهادار نیازمند دانش، پیگیری و برخی امور اداری مثل دریافت سود و شرکت در افزایش سرمایه است، همواره توصیه میشود مشتریانی که شخصا و بهصورت حرفهای به این فن نمیپردازند، آن را به مشاوران خود در گروه مالی سامان بسپارند.

بر اساس سیاست کلی سرمایهگذاری که بین ما و همکاران ما تدوین شده است، رعایت رفتار حرفهای از اصول مسلم و غیرقابل تخطی است که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

* مدیر سبد هیچ انتفاعی از تعداد خرید و فروش ها و بهعبارتی گردش سبد نداشته و انتفاع مدیر سبد در سود نهایی است که بهدست میآورد.

* اگر مدیر سبد بتواند در کارمزد خرید و فروش سهام از کارگزار مربوطه تخفیفی کسب کند، آن را به سبد مشتری بازمیگرداند.

در حال حاضر ما با دو شرکت تامین سرمایه کاردان و کارگزاری بانک سامان در زمینه مدیریت سبد همکاری خوبی داریم. با توجه به چشم انداز بورس و وضعیت بازارهای جایگزین، پیشنهاد میشود مشتریان بخشی از مازاد داراییهای خود را در بازار بورس سرمایه گذاری کنند.

چنانچه مشتریان تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر یا عقد قرارداد را دارند میتوانند به دفاتر بانکداری اختصاصی یا بانکداران ویژه در سطح شعب مراجعه کنند با شماره تلفن 22661073-021 داخلی3 تماس بگیرند.

*رئیس اداره کارشناسی و عملیات مالی بانکداری اختصاصی

تاریخ خبر: ۱٣۹٤/٠۱/۲٤
کلمات کلیدی :

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!