پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیرعامل بانک ملی :

بازرسی بانک‌ها به معنای مچ‌گیری نیست

مدیرعامل بانک ملی ایران پیچیدگی دستورالعمل ها را یکی از علل سردرگمی بازرسان بانک در اتخاذ و اجرای شیوه های صحیح عنوان کرد و خواستار روان سازی بخشنامه های مربوطه شد .

نیوزبانک- مدیرعامل بانک ملی ایران پیچیدگی دستورالعمل ها را یکی از علل سردرگمی بازرسان بانک در اتخاذ و اجرای شیوه های صحیح عنوان کرد و خواستار روان سازی بخشنامه های مربوطه شد .

به گزارش نیوزبانک به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی در هجدهمین همایش سراسری بازرسان بانک ملی با تقدیر از تلاش های بازرسان عنوان داشت : بخش بازرسی ، چشم و گوش مدیریت برای اصلاح ساختار و رفتار بانک است.
وی خواستار تغییر سمت و سوی نگاه بازرسی در بانک ملی ایران شد و اظهار داشت: بازرسی باید به دنبال برخورد با انحرافات اساسی و کلان در بانک باشد و این به هیچ عنوان به معنای مچ گیری و مزاحمت در کار همکاران شعب نیست.
به گفته همتی، بازرسی باید تخلفات و انحرافات کلان در بانک را کشف و پیگیری کند و در موارد کم اهمیت تر در شعب ، با نگاه پدرانه و مشفقانه ، تذکر داده و راهنما و اصلاح گر باشد.
مراقبت از آبرو ، حیثیت و اعتبار و تقویت قدرت ریسک پذیری همکاران از مهمترین نکاتی بود که مدیرعامل بانک ملی ایران در این همایش بر آن تاکید کرد و افزود: همکاران باید با شنیدن نام بخش بازرسی ، احساس آرامش کنند.
همتی ، احیای سرمایه اجتماعی در بانک را یکی از مهمترین مسئولیت های بازرسان دانست و گفت: سرمایه اجتماعی مجموعه ای از رفتارها و هنجارهای همراه با اعتماد ، رفاقت و دوری از باند بازی و گروه گرایی است که بخش بازرسی با اصلاح برنامه های خود باید این اعتماد متقابل و همگرایی میان همکاران را گسترش دهد.
وی پیچیدگی دستورالعمل ها را یکی از علل سردرگمی بازرسان بانک در اتخاذ و اجرای شیوه های صحیح عنوان کرد و خواستار روان سازی بخشنامه های مربوطه شد.
مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه بیان نقاط قوت و مثبت عملکردی همکاران را یکی از محورهای جدید کاری در بازرسی از شعب این بانک عنوان کرد و گفت : بازرسی فقط کشف تخلفات نیست بلکه به حداقل رساندن تخلفات و قدردانی از عملکردهای مثبت که فراوان است ، نیز از مسئولیت های مهم این بخش است.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور ، میراث دار خدمات دهها هزار نفر در طول 86 سال گذشته است و تمامی همکاران در هر شغل و مقامی باید در حفظ و پاسداری از منافع این بانک و مشتریان آن تلاش کنند.
منصور عبدی مدیر امور بازرسی و حسابرسی بانک ملی ایران نیز در این همایش با اشاره به اهداف و برنامه های همایش به ارائه گزارشی از فعالیت های بخش بازرسی این بانک پرداخت.
وی ارتقای کیفی بازرسی ها را یکی از برنامه های این مدیریت عنوان کرد و گفت : بازرسی مقتدر و مطلع با عملکرد مناسب، از عوامل اصلی رشد و تعالی بانک است.
مدیر امور بازرسی و حسابرسی در ادامه به تشریح انواع سامانه های نظارتی در بانک ملی ایران پرداخت؛ ارائه گزارش عملکرد اداره کل سابق بازرسی توسط حمیدرضا نخعی رئیس سابق این اداره کل و همچنین ارائه گزارش عملکرد اداره امور شعب استان مازندران توسط هبت اله ویسی رئیس این اداره امور از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه هجدهمین همایش سراسری بازرسان بانک ملی ایران بود.

تاریخ خبر: ۱٣۹٣/٠٧/٣٠
کلمات کلیدی :

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!