پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد:

ارتقاء جایگاه بانک در ذهن مشتریان مرهون نقش آفرینی های روابط عمومی است

نیوزبانک-همایش تخصصی مدیران روابط عمومی بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل بانک و مدیران روابط عمومی به مدت سه روز در مرکز آموزش حضرت عبد العظیم حسنی(ع) برگزار شد.

همایش تخصصی مدیران روابط عمومی بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل بانک و مدیران روابط عمومی به مدت سه روز در مرکز آموزش حضرت عبد العظیم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري نيوزبانك، دکتر نتاج – مدیر عامل بانک – در این همایش با تقدیر از تلاش های هوشمندانه و متعهدانه مدیران و کارکنان روابط عمومی بانک، ابراز داشت: ارتقاء جایگاه بانک در ذهن مشتریان و آحاد جامعه مرهون زحمات و نقش آفرینی های شماست.

نتاج با اشاره به چالش های موجود در محیط پیرامون بازار پولی و مالی، خاطر نشان کرد: با کمک روابط عمومی و با تحلیل تغییرات محیطی می توانیم حضور گسترده تری در بازار پولی و مالی کشور داشته باشیم.

وی التزام به اجرای بانکداری اسلامی را وجه تمایز بانک مهر اقتصاد با سایر موسسات پولی و بانکی کشور عنوان کرد و گفت: حذف ربا از معاملات بانکی مقدمه دستیابی به نظام بانکداری اسلامی است که به یاری حضرت حق بانک مهر اقتصاد در حال گذر از مرحله بانکداری بدون ربا و استقرار بانکداری اسلامی است.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد پیاده سازی بانکداری اسلامی را مستلزم اصلاح در ساختارهای مالی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و ابراز داشت: هدف اصلی ما تحقق قوانین و مقررات شرعی و دستورات الهی در معاملات اقتصادی است لذا چنانچه این مهم انجام شود انتفاع و سود اقتصادی نیز محقق می شود.

در ادامه منصور شیخ الاسلامی – رئیس اداره کل روابط عمومی بانک – با تشریح نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: نخستین گام در تحقق سند اقتصاد مقاومتی گفتمان سازی آن است از اینرو روابط عمومی در کنار رسانه می تواند با تبیین و تفهیم این سند اقتصادی نقش مهمی در تنویر افکار عمومی ایفا کند.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تهدیدات واکسینه می کند، خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها می توانند با رصد اتفاقات و تغییرات محیطی و تحلیل و انتقال آن به بدنه مدیریت سازمان کمک کنند تا با شناسایی تهدیدها و فرصت ها در مرتفع کردن موانع و مشکلات نقش آفرین باشند.

وی گفت: باید اخلاق، فرهنگ و مبانی اندیشه اسلامی را همواره مورد توجه قرار دهیم و به عنوان یک الگوی سازمانی دستیابی به بالاترین معیارهای اقتصاد مقاومتی را در برنامه های خود قرار دهیم.

رئیس اداره کل روابط عمومی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تاثیر مستقیم بر روی تولید، اشتغال، صنعت و توزیع ثروت دارد، بیان داشت: کشور به لحاظ سیاسی و شرایط پیرامونی و بین المللی در وضعیت حساسی قرار دارد که تمامی این عوامل تاثیر بسیاری بر اقتصاد گذاشته است از اینرو روابط عمومی ها می توانند با مدیریت رویداد و عملیات روانی و تبدیل اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان غالب، در تحقق این مهم موثر واقع شوند.

شیخ الاسلامی اطلاع رسانی هدفمند و خلاقانه، مدیریت هوشمند هزینه ها، ارتقاء منزلت و جایگاه روابط عمومی، توسعه ارتباطات با ذینفعان، توسعه دانش و مهارت های ارتباطی همکاران، اجرای برنامه های روابط عمومی با نگاه علمی و تخصصی، مدیریت دانش، نخبه یابی، بهره گیری از اساتید دانشگاهی، آموزش های ارتباطی و تقویت و مدیریت سرمایه های اجتماعی را از مهم ترین رویکردهای روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در سال 1393 عنوان کرد.

وی با تاکید بر پیاده سازی و اجرای دقیق دستورالعمل ها، گفت: تهیه و تدوین دستورالعمل ها ی اداره کل روابط عمومی اقدامی مهم در توسعه زیرساخت های مدیریتی روابط عمومی و همچنین سیستماتیک کردن برنامه ها و فعالیت ها می باشد لذا این مهم در توسعه مدیریت دانش اداره کل روابط عمومی تاثیر گذار است از اینرو مدیران روابط عمومی با بهره گیری از محتوای این دستورالعمل ها می توانند نقش سازنده ای در انتقال تجارب و دانش به آیندگان در حوزه روابط عمومی داشته باشند.

شیخ الاسلامی در پایان سخنان خود از خدمات و تلاش های صادق وکیلی، محسن زرندی مقدم، مهدی بازاری، موسی شفیعی، محمد مهدی لشگر بلوکی، غلامرضا هاشمی، امیر فلاح نژاد، منصور احمدی، امید رجاییان، حسین کرمی و حسین رضا تقی پور مدیران سابق روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در استان ها تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه حمید رضا نجف پور – معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک –به ارائه مطالبی در خصوص ضرورت تحقق اصل یکپارچگی در راستای راهبرد ارتقاء بهره وری پرداخت و گفت: بهره وری سازمانی در سایه یکپارچگی و از طریق همراستایی و تعاملات مثبت صورت می گیرد.

نجف پور با تبیین چگونگی هماهنگی معاونت اعتبارات و اداره کل روابط عمومی، ابراز داشت: شناخت بازار، توسعه ارزش و مدیریت محصول در حیطه وظایف معاونت اعتبارات است و معرفی هوشمندانه محصول در راستای وظایف اداره کل روابط عمومی در چرخه خلق ارزش می باشد.

وی با اشاره به تجارب موفق همکاری معاونت اعتبارات و اداره کل روابط عمومی، جایگاه اداره کل روابط عمومی را در رشد منابع بسیار موثر عنوان کرد و افزود: سیاست های تبلیغاتی دو بال دارد که شناسایی درست محیط های درونی و بیرونی سازمان دو عامل اثر گذار در این مقوله به شمار می روند.

معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه سیاست های تبلیغی باید مبتنی بر اطلاعات محیطی باشد، افزود: کاهش روند رشد نقدینگی در ماه های آتی، کاهش نرخ تورم، پیش بینی کاهش نرخ سود تسهیلات، تاکید دولت بر رونق بازارهای ثانویه، رونق نسبی تولید در کشور و پیش بینی افزایش رونق از جمله شاخص های تاثیر گذار در اتخاذ سیاست های تبلیغی به شمار می روند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی – مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بانک – نیز در این همایش با تحلیل مسائل سیاسی و تشریح شرایط اجتماعی کشور به تبیین رابطه بین روابط عمومی و آیات و روایات اسلامی پرداخت و گفت: در قرآن کریم حدود 560 آیه در مورد آگاهی دادن و اطلاع رسانی مطرح شده است که آیه 200 سوره مبارکه آل عمران مستقیماً به مقوله روابط عمومی و ارتباطات اشاره دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی بابیان اینکه تمامی هنرهای موجود در روابط عمومی در اسلام مطرح شده است، افزود: پیامبر گرامی اسلام پل بین خالق و مخلوق و رابط و تقویت کننده این کانال ارتباطی است و خداوند متعال در بحث ایجاد ارتباط با بندگان خود رابطه ای دو سویه ایجاد کرده است به گونه ای که با قرائت قرآن خدا با انسان سخن می گوید و با خواندن نماز انسان با خالق خود سخن گفته و ارتباط برقرار می کند.

وی مردم داری، مردم یاری و تکریم ارباب رجوع را از اصول اساسی در سیره پیامبر اکرم(ص) بیان کرد و ادامه داد: روابط عمومی نماینده اصلی سازمان از صدر تا ذیل است لذا باید با برخورداری از اطلاعات کامل و جامع برای هر قشری جواب قانع کننده داشته باشد و پاسخگوی مخاطبین مختلف سازمان باشد.

گفتنی است در این همایش از نرم افزار جامع مدیریت عملکرد روابط عمومی بانک مهر اقتصاد که حاصل ایده پردازی کارشناسان اداره کل روابط عمومی است رونمایی شد و نحوه کاربری بخش های مختلف نرم افزار بصورت کارگاهی به مدیران و کارشناسان روابط عمومی آموزش داده شد.

این نرم افزار که از بخش های گوناگونی همچون مدیریت بودجه، مدیریت عملکرد، پرتال جامع اخبار، نظرسنجی، ثبت تجارب و مدیریت دانش، محصولات و خدمات، داشبورد اطلاعات و بخش های بسیار متنوع دیگری از جمله گزارش ساز پویا تشکیل شده این امکان را برای کاربران ایجاد میکند که در محیطی پویا بتوانند تمامی فعالیت های روزمره خود را ثبت و در هر لحظه گزارش دلخواه خود را اخذ نمایند.

همچنین با ارائه کارنامه خبری استان ها در سال 1392 استان های برتر کشور به لحاظ کیفیت و کمیت اخبار مشخص شدند که استان های قزوین، اصفهان و تهران بزرگ در بخش کیفیت اخبار به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و استان های سمنان، سیستان و بلوچستان و ایلام در رتبه بندی کمیت اخبار به ترتیب در رتبه های اول تا سوم جای گرفتند.

بر اساس این گزارش، تشریح سیاست های اطلاع رسانی و ارتباطی شش ماه دوم سال، تبیین ویرایش جدید دستورالعمل های روابط عمومی، آموزش نرم افزار جامع روابط عمومی، تشریح پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی روابط عمومی و ارائه کارنامه عملیاتی استان ها در حوزه ارتباطی از محورهای همایش سراسری مدیران روابط عمومی بانک مهر اقتصاد بود.




تاریخ خبر: ۱٣۹٣/٠٧/۱٤

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!