Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/newsbank/public_html/inc/theme_head_title.php on line 37

Warning: mysqli_free_result() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/newsbank/public_html/inc/theme_head_title.php on line 38
سه برنامه اصلی بانک دی در برای تحقق بانکداری اسلامی :: پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

سه برنامه اصلی بانک دی در برای تحقق بانکداری اسلامی

نیوزبانک- بانک دی با هدف مطابقت فعالیتهای بانکی با بانکداری اسلامی و بدون ربا سه برنامه اصلی را در دستور کار دارد.

بانک دی با هدف مطابقت فعالیتهای بانکی با بانکداری اسلامی و بدون ربا سه برنامه اصلی را در دستور کار دارد.

به گزارش پايگاه خبري نیوزبانک، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بانک دی با حضور در غرفه بانک در نمایشگاه جنبی بیستوپنجمین کنفرانس بانکداری اسلامی به تشریح برنامههای بانک در حوزه بانکداری اسلامی پرداخت.

مجتبی حیدری با اشاره به اقدامات انجام شده در بانک دی برای گسترش بانکداری بدون ربا بیان کرد: یکی از حقوقی که باید تمامی ذینفعان بانکها به خصوص بانک دی از آن بهره ببرند حقوق شرعی و حق دینی آنهاست، بنابراین ما برای تحقق این شعار در رسیدن به برنامههای ارزشآفرینی خود برنامههایی را تدارک دیده و پیشبینی کردهایم.

حیدری اولین اقدام بانک دی را انعقاد قراردادی با مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: بر این اساس کل حوزه بانکداری اسلامی مورد آسیبشناسی قرار خواهد گرفت و تمامی فرآیندها، دستورالعملها، بخشنامه و آنچه در سیستم اجرای فعالیت بانکی ما در جریان است، رصد میشود تا اینکه خروجی آن به بازتعریف فرآیندها و آییننامههای جدید و منطبق با بانکداری بدون ربا بینجامد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بانک دی همچنین تشکیل کمیته فقهی برای تحقق بانکداری بدون ربا را از دیگر برنامههای بانک دی عنوان کرد و افزود: بر این اساس از صاحبنظران بانکداری بدون ربا از جمله حجتالاسلام و المسلمین موسویان ـ عضو کمیته فقهی بانک مرکزی ـ دعوت شده است تا با تشکیل جلساتی کلیه عقود بانک دی تحت نظر ایشان در شورای فقهی مورد بازنگری قرار بگیرد.

حیدری آموزش و بروزشدن دانش کارکنان و مدیران در حوزه بانکداری بدون ربا را برنامه دیگر بانک دی عنوان کرد و گفت: ضعف دانش و مهارت کارکنان، مشتریان و مدیران را در این مسیر شناسایی کرده تا با نیازسنجی آموزشی که برای همکاران خود انجام میدهیم بتوانیم ضعفهای موجود را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای بانکداری اسلامی در یک طرف کارفرما و بانکدار و در طرف دیگر مشتریان هستند، ادامه داد: بنابراین ما قصد داریم که در سال جاری آموزش بانکداری بدون ربا و اسلامی به مشتریان خود را نیز در دستور کار قرار دهیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بانک دی همچنین اظهار کرد: بانکداری بدون ربا مقدمه بانکداری اسلامی است، بنابراین تا زمانی که فضای بانکی از ربا پاک نشود نمیتوان بهطور جدی بانکداری اسلامی را اجرایی کرد.

تاریخ خبر: ۱٣۹٣/٠٦/۱۱

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!