پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد:

رمز موفقیت بانک‌ها خلق ارزش خالص برای مشتریان است

نیوزبانک- معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد در پنجمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی در نشست تخصصی کنفرانس به بررسی دیدگاه ها و انتظارات مشتریان از شبکه بانکی کشور پرداخت.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد در پنجمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی در نشست تخصصی کنفرانس به بررسی دیدگاه ها و انتظارات مشتریان از شبکه بانکی کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک، نجف پوربا بیان اهمیت توجه کسب و کارها به بازاریابی رابطه مند به منظور شناسایی خواسته ها و انتظارات مشتریان، گفت: رقابت، ترکیب صنایع، بازارهای متلاطم، تغییرات سریع درترجیحات مشتریان، تمایزات گسترده در محصولات و خدمات، گسترش پشتیبانی از خدمات و مراقبتاز مشتریان و همچنین خصوصیسازی بانک ها در سالیان گذشته از مهم ترین دلایل توجه به بازاریابی رابطه مند است.

نجف پور با تشریح فضای رقابتی شبکه بانکی کشور در شرایط کنونی، خاطر نشان کرد: نظام بانکداری حاکم در کشور ما مؤید این واقعیت است که مؤسسات ارائه کننده خدمات مالی به تدریج به سمت فضایی با شدت رقابت بالاتر به همراه محصولات و خدمات مالی متنوعتر در حال حرکت هستند از اینرو در چنین شرایطی هیچ بانک یا مؤسسهای قادر نیست تمامی محصولات را به تمامیمشتریان ارائه نموده و به عنوان بهترین بانک برای تمامی مشتریان قلمداد شود.

وی با بیان اینکه خلق ارزش بواسطه کیفیت خدمات متمایز و ارتقاء رضایتمندی مشتریان کلید موفقیت بانک هاست، ابراز داشت: رمز موفقیت بانکها و موسسات مالی و اعتباری خلق ارزش خالص بیشتر برای مشتریان نسبت به سایر رقبا است بدین معنی که مجموع منافع ایجاد شده برای مشتریان باید از هزینههای آنها برای برخورداری از منافع مذکور کسر شود.

نجف پور با تشریح بازاریابی رابطه مند، شناخت و تعامل با مشتری، دریافت بازخورد از وی و حفظ مشتریان را از شاخص ها و ابزارهای بازاریابی رابطه مند عنوان کرد و گفت: در این مدل نگاه بازاریابی به بانک و مشتری یک نگاه دو جانبه و برد- برد است و چنانچه مدیریت ارتباط با مشتری در چارچوب بانکداری اسلامی طراحی و بنا شود منجر به اعتماد بلند مدت انسانی، احترام آمیز، دو جانبهو ایجاد رویکرد اصالت گرایانه به مشتری می شود.

وی با تبیین مهم ترین خواسته ها و انتظارات مشتریان از شبکه بانکی کشور، به بیان اقدامات بانک مهر اقتصاد در خصوص شناخت دیدگاه ها و انتظارات مشتریان پرداخت و ادامه داد: بانک مهر اقتصاد در خلال سالیان اخیر با رویکردهای بازارگرایانه و همراستا با جهت گیری ها و استراتژی های کلان خود، توجه به خواسته ها و دغدغه های مشتریان را در سرلوحه اقدامات و برنامه های بانک قرار داده است و با تدوین استراتژی های بازارایابی، ارتقای هوشمندی بازاریابی را به عنوان یک زیرساخت اساسی در راستای ایجاد و تسهیل فرآیندهای خلق ارزش برای مشتریان، مد نظر قرار داده است.

معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد افزود: مجموعه مهر در یک بازه زمانی 3 ساله جمعاً از 45 هزار نفر از مشتریان بانک در خصوص خدمات و محصولات دریافتی و همچنین کیفیت ارائه محصولات و خدمات نظر سنجی به عمل آورده است و با استفاده از کانال های دیگری همچون مرکز ارتباط با مشتریان مهر، اقدام به گردآوری اطلاعات و داده های ارزشمندی پیرامون خواسته ها و انتظارات آنها نموده است، که مبنای مهمی برای طراحی و بهبود محصولات و خدمات بانک به شمار می آیند.

گفتنی است دکتر نجف پور در ادامه این پنل تخصصی و در قسمت پرسش و پاسخ، پاسخگوی سوالات حضار در این خصوص بود.

تاریخ خبر: ۱٣۹٣/٠٦/٠٨

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!