پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

در مراسم اختتامیه پنجمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی

حفظ کرامت، شان و حقوق مشتری مهمترین رسالت بانکها

نیوزبانک- پنجمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی بعد از دو روز برگزاری، با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ، دکتر ارسلان فتحی­پور ریاستکمیسیون اقتصادی مجلس ، مدیران عامل بانک­ها و موسسات اعتباری، مدیران و کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی بانک­ها و موسسات اعتباری، میهمانان خارجی کنفرانس و دیگر مدعوین به کار خود پایان داد.

پنجمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی بعد از دو روز برگزاری، با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ، دکتر ارسلان فتحی­پور ریاستکمیسیون اقتصادی مجلس ، مدیران عامل بانک­ها و موسسات اعتباری، مدیران و کارشناسان روابط عمومی و بازاریابی بانک­ها و موسسات اعتباری، میهمانان خارجی کنفرانس و دیگر مدعوین به کار خود پایان داد.

حفظ کرامت، شان و حقوق مشتری مهمترین رسالت بانکها

بانک­ها باید اعتماد­سازی کنند تا مردم سرمایه­هایشان را به آن­ها بسپارند

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت:

انسان گل سرسبد آفرینش است و کرامت او بالاترین ارزشی است که باید همه جا و همیشه مورد توجه و عنایت باشد. خداوند همه چیز و همه خلقت را برای او آفریده است. با آفرینش انسان است که خداوند در زمین خلیفه پیدا میکند و خداوند منعال بر این مهم تاکید و تصریح می­فرماید و این خلافت را برا­ی آبادانی زمین لازم و ضروری می­داند.

حالا با این همه تعریف و توصیف جایگاه انسان و اهمیت کرامت انسانی، ما تا چه حد به این امر مهم توجه داریم. تا چه­حد توانسته­ایم با جلب اعتماد مردم سرمایه­های آنان را جذب شبکه بانکی کنیم. این روزها خبر می­رسد که اکنون حدود 20 تا 22 میلیارد ارز در اختیار مردم است که اگر بانک­ها می­توانستند در دوره­ای که قیمت ارز افزایش یافت و مشکلاتی بوجود آمد، اعتماد مردم را جلب کنند و پاسخ­گوی خواسته­های به حق و قانونی آنان باشند، امروز این سرمایه عظیم می­توانست در اختیار شبکه بانکی باشد و گره از مشکلات زیادی بگشاید. امروز هم باید خدمات و برنامه­های جاری بانک­ها اعتماد خیز باشد نه اعتماد سوز! آنچه در آن روزها اتفاق افتاد اعتماد سوز بود و نشان داد که باید در باید در برنامه­ها و خدمات بانکی تجدید­نظر کنیم. پس صداقت در ارائه خدمات و امانت­داری و جلب اعتماد موضوعاتی است که باید بانک­های ما آن را سرلوحه کار خود قرار دهند. حفظ کیفیت خدمات یکی از مسائل مهمی است که باید در بازاریابی خدمات بانکی و مالی مورد توجه باشد تا مشتری با علاقه و انگیزه و اعتماد سرمایه خود را به بانک و شبکه بانکی بسپارد.

این کنفرانس­ها محلی برای تعامل و همفکری نخبگان بانکی است

سپس دکتر ارسلان فتحی­پور ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: از برگزار کنندگان پنجمین کنفرانس بین­المللی بازاریابی خدمات بانکی که تاکنون توانسته­اند زمینه­ساز و بستر­ساز توجه به آخرین رویکردها و دستاوردهای علمی در حوزه بازاریابی خدمات بانکی باشند، تشکر می­کنم.

اکنون در وضعیتی قرار داریم که همه­ی ما باید به یک آسیب جدی که اقتصاد کشور با آن دست به گریبان است توجه کنیم. این چالش جدی هم همان وابستگی شدید بنگاه­های اقتصادی و فعالیت­های اقتصادی به نظام بانکی برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود است. و متاسفانه شدت این وابستگی به حدی است که گویا تنها راه تامین منابع مالی، استقراض از نظام بانکی است و همین امر باعث شده است که رونق و رکود اقتصادی کشور با موفقیت و یا عدم موفقیت نظام بانکی گره بخورد.

شما عزیزان مستحضرید که شرایط اقتصادی کشور بعد از عدم ثبات طی چند دوره متوالی در حوزه نرخ ارز و بروز نوسانات اقتصادی، اکنون در فضای رکود اقتصادی قرار گرفته و برون رفت از این مشکلات مستلزم تعامل و همفکری سیاست­گذاران اقتصادی با کلیه فعالان و متخصصان است که من امیدواریم حاصل جمع اتفاقات حرفه­ای رخ داده در این کنفرانس بتواند در این مسیر مفید واقع شود. بانکداری جامع محور بحث­های کنفرانس پنجم در این کنفرانس دو روزه که با حضور پنج سخنران خارجی از کشورهای استرالیا، انگلیس، امریکا و کانادا و سخنرانانی از کشور اسلامی ایران برگزار شد، در خصوص بانکداری جامع، رویکرد بازاریابی حرفه­ای به بانکداری سخنرانی کردند. همچنین دو میزگرد با عناوین "بررسی دیدگاه­ها و انتظارات مشتریان از شبکه بانکی کشور، با حضور مشتریان ویژه و مدیران بانکی" و تجزیه و تحلیل موانع، فرصت­ها و چالش­های استقرار نظام بانکداری جامع در ایران با حضور مدیران و صاحب­نظران بانکی برگزار شد. در این کنفرانس دو روزه ضمن برپایی میزهای مشاوره با مشتریان و مخاطبان کنفرانس چهار کارگاه تخصصی با عناوین زیر برگزار شد: کارگاه نقش سیستم­های پشتیبانی تصمیم­گیری در بانکداری جامع کارگاه فروشندگی حرفه­ای خدمات بانکی در شعب کارگاه نقش بازیابی در بانکداری شرکتی و کارگاه بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیکی سخن پایانی دبیر­کل کنفرانس در مراسم اختتامیه کنفرانس غلامعباس افشار دبیرکل کنفرانس و مدیر مرکز بازاریابی خدمات مالی، به عنوان متولی اصلی این کنفرانس در سخنان کوتاهی گفت:

به این حضور تاثیرگذار در حوزه خدمات بازاریابی در کشور عزیزمان ایران اسلامی مفتخریم و خوشحالیم که برنامه­های پنج دوره کنفرانس بین­المللی بازاریابی خدمات بانکی مورد استقبال و استفاده شرکت­کنندگان محترم قرار گرفته است. مدعای این حرف من هم این است که در طول این پنج دوره ما همواره شاهد حضور پرشور و شوق­آفرین مخاطبان و شرکت­کنندگان در کنفرانس بوده­ایم. باید از آقایان، حجتالاسلام مصباحی مقدم و دکتر فتحی پور هم بایت حضور در این کنفرانس و ارائه بیانات روشنگرانه، امید آفرین و البته مسئولیت­آفرینی که داشتند تشکر کنم. امیدوارم بتوانیم با حمایت­ها و پشتیبانی همه عزیزان در شبکه بانکی کشور و دیگر نهادهای مرتبط و تشویق دیگر دوستان در حمایت از این حرکت­های علمی و حرفه­ای در سال­های آتی شاهد برگزاری این کنفرانس با کیفیت و کارآمدی بیشتری باشیم.

لازم به توضیح است که برای بهره­مندی بیشتر علاقه­مندان و مخاطبان کنفرانس، گزارش­ها­ی تکمیلی، فایل ارائه سخنرانی­ها، گزارش کارگاه­ها و میزگردهای کنفرانس متعاقبا بر روی سایت کنفرانس به آدرس <a قرار خواهد گرفت.

تاریخ خبر: ۱٣۹٣/٠٦/٠٣

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!