پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

چشم انداز 3 تا 5 ساله بانک دی نهایی شد

نیوزبانک- نخستین همایش سراسری همیاران روابط عمومی بانک دی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک دی برگزار شد.

نخستین همایش سراسری همیاران روابط عمومی بانک دی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک دی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک، احمد شفیعزاده مدیرعامل بانک دی در این همایش با اشاره به اهداف و چشمانداز تبیین شده بانک اظهار کرد: چشمانداز بانک دی برای سه تا پنج سال آینده نهایی شده و با آخرین تغییرات به زودی به بخشهای مختلف سازمان ابلاغ میشود.

وی با ابراز خشنودی از تشکیل شبکه همیاران روابط عمومی در بانک دی گفت: مطابق با چشمانداز، دو انتظار کلی از مسوولان و همیاران روابط عمومی وجود دارد که ابتدا توجه به "نظام برندینگ سازمان" و سپس "گسترش فرهنگ سازمانی" است.

او در تشریح این دو انتظار گفت: با توجه به این دو مورد، شخصیت معنوی و مادی سازمان حفظ میشود و با رعایت فرهنگ سازمانی توسط منابع انسانی و بخشهای مختلف، سازمان دارای شخصیتی یک پارچه در جامعه خواهد شد.

مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه نگاه و برداشت دیگران از سازمان مهم است، افزود: این یکپارچگی باید در مولفههایی همچون لوگو، تبلیغات، شیوه حضور و استفاده از رنگ نیز لحاظ شود زیرا این عوامل در ایجاد تصویری مطلوب از بانک دی موثر هستند و در این صورت است که همه درمییابند که پشت این هماهنگی و یکپارچگی، تفکر و مدیریت موجود است.

وی گفت: یکی از اهداف مدیریتی ما، توانمندسازی نیروها و تبدیل آنها به سرمایههای انسانی است. سرمایه بودن نیروهای انسانی، یک واقعیت بوده و شعار نیست بنابراین اگر بخواهیم از این سرمایه استفاده بهینه کنیم، باید آن را توانمند کنیم.

شفیعزاده ادامه داد: باید مهارتهای فنی و تخصصی همکاران روز به روز توسعه یابد تا بانک دی به سازمانی یادگیرنده ارتقا یابد.

وی در ادامه با اشاره به ملزومات موفقیت فرد در یک سازمان گفت: در بررسی سازمانهای موفق و عوامل موفقیت آنها درمییابیم که ترقی و تعالی در هیچ سازمانی تصادفی نیست و به دست آوردن پیروزی، مستلزم دقت، تلاش، توسعه دانش و عوامل دیگر از سوی نیروهای انسانی است.

شفیعزاده یکی از عوامل موفقیت در تعالی سازمان را ایجاد ادبیات مدیریتی مناسب برای تحقق چشمانداز و راهبرده دانست و افزود: به عبارت دیگر اهداف باید به ادبیات مدیریتی در میان کارکنان تبدیل شود زیرا تعالی و موفقیت تنها به واسطه مدیران و روسا میسر نمیشود.

وی با بیان اینکه در سازمانهای موفق همه مسئول هستند، اظهار کرد: موفقیت سازمانی حاصل هم افزایی زنجیرهای از فعالیتهاست که سازمان را به سوی اهداف و چشماندازهای خود سوق میدهد.

مدیرعامل بانک دی خاطر نشان کرد: مطابق با چشمانداز پیش بینی شده برای بانک دی، کارکنان و مدیران باید با استفاده از فنآوریهای روز، ارتباط، اخلاق و عملکرد حرفهای، تصویری مطلوب و حرفهای از خود در جامعه ارائه کنند تا بانک دی بتواند در میان بانکهای کشور بدرخشد و نقش آفرینی کند.

وی در ادامه ضمن طرح این سوال که نقش روابط عمومی در این چشم انداز چیست؟ گفت: یکی از اقدامات خوبی که در روابط عمومی بانک دی انجام شده، تشکیل یک شبکه همیاری روابط عمومی با عضویت نفراتی در بدنه بانک، یعنی شعبههای مختلف است که در انجام مسوولیتهای روابط عمومی کمک میکنند.

وی با تقدیر از تلاشهای قبلی و تاکید بر اهتمام بیشتر در این حوزه به عامل فرهنگ سازمانی پرداخت و اظهار کرد: باید در نظر داشت که رفتار ما برگرفته از نگاه و باورهای ماست بنابراین همین نگاه و باورهای ماست که تصویری خاص از یک سازمان ایجاد میکند و روابط عمومی در این رابطه نقش بسزایی دارد.

مدیرعامل بانک دی با مخاطب قرار دادن همیاران روابط عمومی خاطرنشان کرد: شما هستید که باید فرهنگ سازمانی را توسعه داده و با هماهنگی منابع انسانی، ارزشهای فرهنگی را در سازمان تعمیم دهید زیرا در غیر این صورت نمیتوان به تعالی و ارتقای سازمان امیدوار بود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حساس کشور در منطقه و مناسبات جهانی، ما میتوانیم با مدیریت بانک دی به عنوان یک بنگاه اقتصادی در مسیر ارتقای سطح حضور کشور در منطقه نیز قدم برداریم که البته این امر نیازمند مدیرت جهادی مبتنی بر ارزشهای نظام و تحقق اهداف است.

بر اساس این گزارش شبکه همیاران روابط عمومی، متشکل از نمایندگان تمامی شعب بانک دی در سراسر کشور، نمایندگان معاونتها و ادارات کل و شرکتهای تابعه گروه مالی دی است.

در این همایش همیاران با راهبردها، وظایف و استراتژیهای روابط عمومی که جزئیات آن از سوی معاونتهای بانک تشریح شد، آشنا شدند. علاوه بر این ضمن تشریح برنامههای ۲۲گانه روابط عمومی در قالب شش سرفصل که از سوی ابراهیم صفرلکی ـ مدیرکل روابط عمومی بانک دی ـ برای حضار تشریح شد، همیاران در یک کارگاه آموزشی با روشهای "ارتباط موثر" آشنا شدند.

تاریخ خبر: ۱٣۹٣/٠۵/۱۹

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!