پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

آشنایی با بانکداری شرکتی اهداف و مزایا

نیوزبانک-بانک ها به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد نقش مهمی در پیشرت صنعت و تجارت برعهده دارند به نحوی که اگر نباشد حمایت بانک ها چرخ اقتصاد و صنعت اگر نایستد به سختی به حرکت در خواهد آمد

بانک ها به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد نقش مهمی در پیشرت صنعت و تجارت برعهده دارند به نحوی که اگر نباشد حمایت بانک ها چرخ اقتصاد و صنعت اگر نایستد به سختی به حرکت در خواهد آمد.

به گزارش پايگاه خبري نيوزبانك، بانکداری تجاری و شرکتی از مهمترین عواملی است که بانک ها را به عنوان یک شریک تجاری مطمئن در کنار مراکز مهم تجاری قرار می دهد.

بانکداری شرکتی
بانکداری شرکتی یک مدل کسب و کار و استراتژی کلان و پیچیده و نظام مندی است که تلاش دارد کلیه نیازهای مشتریان شرکتی که نیازهای بانکی بسیار متفاوتی با دیگر بخش های مشتریان دارند را با بهره گیری از ساختار، مدل ها و فرآیندهایی کاملا متفاوت از گذشته، پاسخ دهد.
بانکداری شرکتی، با تمرکز بر شناخت مشتریان شرکتی ، در تلاش است تا با تکیه بر تمایزهای حاصل از استراتژی های مشتری مدارانه ، ساختار منعطف ، تخصص و تعهد بانکداران مجرب خود و نیز فرآیندها و سیستم های منحصر به فرد، در جایگاه یک شریک تجاری معتمد و کارآمد نقش آفرینی کند .
یکی از شیوه های پذیرفته شده بانکداری در تمامی بانکهای دنیا ، بانکداری شرکتی یا Corporative Banking است. در این شیوه از بانکداری کلیه خدمات مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی ( شرکتهای کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ و کلان ) ارایه می گردد.
بانکداری شرکتی تلاشی فراگیر برای تمرکز بر نیازهای مشتریان شرکتی و خلق راه حلهای بانکی و مالی متناسب برای پاسخگویی موثر و دقیق به آنها است. در بانکداری شرکتی علاوه بر ارایه خدمات تسهیلات و تعهدات، مدیریت دریافت ها و پرداختها و …، خدماتی مانند مدیریت ریسک، مدیریت نقدینگی، روش های تامین مالی و خدمات مشاوره ای نیز به مشتریان بانکداری شرکتی ارایه می گردد.
تدابیر اندیشیده شده در نظام بانکداری شرکتی به گونه ای است تا تمامی نیازهای مالی و بانکی یک کسب و کار ( فردی یا شرکت ) توسط مدیر حساب تعیین شده در قالب خدمات و محصولات قابل ارایه به بهترین، سریعترین و دقیق ترین شکل ممکن پاسخ داده شده و بدون نیاز به حضور در شعب بانک راه حل های متنوع و اثر بخش برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار مشتریان در اختیار آنها قرار می گیرد.
اهداف و خط مشی ها
1. پیشتازی و نوآوری در ارایه محصولات و خدمات کامل و متنوع بانکی در حوزه بانکداری شرکتی با هدف ارزش آفرینی بیشتر برای مشتریان
2. افزایش سرعت، دقت و کیفیت در ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی
3. کمک به کسب و کارها برای رشد و توسعه از طریق مدیریت منابع مالی
4. بهبود ارتباط های کاری سازنده و یادگیرنده
5. فراهم آوردن امکان ارایه خدمات تخصصی و اختصاصی به هر یک از مشتریان شرکتی
6. بهینه سازی ترکیب دارایی ها و بدهی های مشتریان شرکتی به منظور مدیریت ریسک
7. کمک به کسب و کارهای کشور برای کاهش مستمر مطالبات خود
8. انجام مشاوره های تخصصی در حوزه های بازاریابی، حقوقی، مالیاتی و ...
ساختار بانکداری شرکتی
ساختار منعطف و تخصصی بانکداری شرکتی بسترها و زیرساخت های لازم برای تصمیم گیری های متناسب، برای پاسخگویی به نیاز مشتریان شرکتی و ارایه خدمات تخصصی را فراهم آورده است.
مدیریت امور دفاتر بانکداری شرکتی و بازاریابی با انجام وظایف مربوط به جذب، حفظ و رشد مشتریان شرکتی با اختیارات کامل و با تجهیز دفاتر خود در اقصی نقاط کشور بر آن است تا ارزش افزوده و رضایت حداکثری برای مشتریان بانکداری شرکتی به ارمغان آورد.
مدیریت اعتبارات شرکتی از طریق سیستم های اعتبارسنجی منحصر به فرد بانک اقتصادنوین، در نظر دارد تا فرآیند حساس و پویای اعتبارسنجی و اعطای تسهیلات و تعهدات کاملا تخصصی را با سرعت، دقت و کیفیتی بیش از پیش محقق سازد. این دپارتمان در هماهنگی کامل با دفاتر بانکداری شرکتی خدمات مورد نیاز مشتریان را به صورت ویژه و اختصاصی مصوب و از طریق دفاتر و مدیران حساب ارایه می نماید.
مدیریت محصولات و خدمات مشاوره یکی دیگر از اجزای زنجیره ارزش آفرینی برای مشتریان شرکتی است که آماده است انواع خدمات مشاوره ای برای بهبودهای کاری، اصلاح ساختارها و عملکردهای مالی، بر حسب رتبه و اعتبار مشتریان بانکداری شرکتی به آنها ارایه نماید.
دفاتر بانکداری شرکتی، دپارتمان های مستقل کاری زیر نظر مدیریت امور دفاتر بانکداری شرکتی و بازاریابی اند که به منظور ایجاد ارتباط ها و تعاملات سازنده کاری با مشتریان در مناطق جغرافیایی تعیین شده مستقر و به ارایه خدمات تخصصی اشتغال دارند. این دفاتر با همراهی شعب معین مشخص شده تمامی خدمات را بر حسب اولویت و خواست مشتریان از طریق مدیران حساب شرکت بدون نیاز به حضور فیزیکی ارایه می نمایند.
مشتریان بانکداری شرکتی :
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی با استناد به صورت های مالی حسابرسی شده که دارای فروشی بیش از 50 میلیارد ریال در سال هستند و یا حداقل 30 میلیارد ریال تسهیلات استفاده نموده و یا می نمایند و یا دارای منابع بیش از 50 میلیارد ریال می باشند، در زمره مشتریان بانکداری شرکتی قرار می گیرند. شرکت های جدیدی که در آستانه شروع فعالیت قرار دارند با توجه به صنعت، سرمایه اولیه و برنامه های توسعه ای و رشد، بازارها و …. بررسی شده و براساس پیش بینی فروش طی 3 سال آتی در طبقه بندی فوق قرار می گیرند. بانکداری شرکتی خدمات خود را با هدف همراهی و کمک به شرکتهای مذکور برای تحقق اهداف توسعه ای ارایه می نماید.

تاریخ خبر: ۱٣۹٣/٠٤/٣٠

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!