پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

رئیس هیأت مدیره پست بانک :

پست بانک نوع پیشرفته پست مالی در دنیاست

نیوزبانک- رئیس هیأت مدیره پست بانک گفت: پست بانک نوع پیشرفته پست مالی در دنیاست و اولین خصیصه این بانک بهرهگیری از بسترها و امکانات دفاتر پستی و مخابراتی برای ارائه خدمات خرده بانکداری است.

رئیس هیأت مدیره پست بانک گفت: پست بانک نوع پیشرفته پست مالی در دنیاست و اولین خصیصه این بانک بهرهگیری از بسترها و امکانات دفاتر پستی و مخابراتی برای ارائه خدمات خرده بانکداری است.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک، مهندس حسن زاده رئیس هیأت مدیره در مراسم اختتامیه همایش رؤسای شعب این بانک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، تقدیر از برگزارکنندگان همایش و بیان مطلب فوق گفت: حضور در نقاط گسترده کشور و ارائه خدمات خرده بانکداری یکی از اهداف مهم پست بانک ایران است و تلاش می کند با استفاده از بسترهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعههای آن به هموطنان در اقصی نقاط کشور خدمت رسانی کند.

حسن زاده در ادامه به تشریح دستاوردها و نتایج این همایش پرداخت و اظهار داشت: تبیین استراتژی بانک با هدف در دسترس ترین و بزرگترین شبکه بانکی کشور، استفاده بهینه از ابزارهای فناوری اطلاعات(IT)، مزیت و ظرفیت دفاترخدمات بانکی و توسعه خدمات خردهبانکداری، تعیین و ابلاغ هدف سپردهای سال 93، ایجاد زمینه وفاق و همدلی و توسعه و تقویت تعاملات با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیرمجموعه آن، ابلاغ سیاستها و ضوابط اعتباری، ابلاغ عناوین برنامه های عملیاتی، ارائه طرحها و دیدگاههای جدید، انتقال تجارب موفق رؤسای شعب برتر، آموزش و ارتقاء سطح علمی و تخصصی کارکنان و تلاش عمومی برای تحقق EPS و سودآوری بانک از مهمترین آن می باشد.

رئیس هیأت مدیره تصریح کرد: در این همایش پنج کارگروه فنی و تخصصی برگزار شد که کارگروه اعتبارات و سرمایه گذاری با محوریت موضوعات؛ رعایت بهداشت اعتباری و اعتبارسنجی مشتریان، رعایت نسبت مصارف به منابع، توجه به رابطه قیمت تمام شده پول با نرخ مؤثر، خلق سرویس های جدید جهت تخصیص منابع، ترکیب بهینه مصارف، کارگروه بازرسی و حسابرسی با محوریت موضوعات؛ اصلاح جریان امور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات، استفاده از رویههای مناسب جهت جلوگیری از فساد سیستمی قبل از ثبت شدن، تأکید بر کاهش مطالبات معوق، ایجاد و راه اندازی سیستم کنترل از راه دور برای تمامی استانها جهت نظارت بهینه و مستمر عملیات بانکی از طریق شعب و دفاتر و کارگروه شعب و دفاتر خدمات بانکی با موضوعات؛ تثبیت جایگاه و موقعیت حاکمیتی بانک برای توسعه خدمات به مردم مناطق روستایی کم برخوردار به ویژه تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت های شرکت پست و دفاترخدمات بانکی به عنوان یک مزیت رقابتی ویژه ، رفع موانع و مشکلات دفاتر ICT کار خود را به پایان برد.

حسن زاده خاطرنشان ساخت: کارگروه فنی و تخصصی حراست با طرح موضوعاتی شامل؛ تسهیل در روند اجرای برنامه های عملیاتی و افزایش امنیت ذهنی، تأکید و لزوم رعایت قوانین و مقررات، بررسی و پیگیری های مستمر و ویژه نسبت به موضوعهای حراستی و موارد مرتبط دیگر و کارگروه فناوری اطلاعات(IT) نیز با موضوعات؛ توسعه درگاه های الکترونیکی از قبیل؛ دستگاههای POS ، pinpad، ATM، اینترنت بانک و سایر درگاههای الکترونیکی، ارائه سرویسهای مبتنی بر موبایل بر بستر USSD، اهتمام بر افزایش تعداد و ارتقاء کیفیت پایانه های فروش بانک از طریق قراردادها با PSP های معتبر، بهینه سازی بستر ارتباطی شعب و دفاتر از طریق اتصال به شبکه فیبر نوری و افزایش کیفیت و سرعت ارائه خدمات در شعب و دفاتر با یکسانسازی سامانههای جامع بانک به کار خود پایان داد.

همچنین وی در اولین روز این همایش با حضور در کارگاههای تخصصی گفت: بازرسی همواره مورد اعتماد مشتریان است و بازرسان باید با ارتقاء سطح دانش بانکی و مالی خود، نظارت و کنترل بیشتری بر مجموعه بانک داشته و جلوی فسادهای احتمالی را بگیرند.

حسن زاده تأکید نمود: باید علل عدم موفقیتهای شعب کم درآمد شناسائی شده و نرخ بازدهی سرمایه در اینگونه شعب به درستی مدیریت شود.

وی خاطرنشان ساخت: کار بازرسان بسیار حساس است و آنان به عنوان چشم، گوش و معتمدین سازمان هستند و تلاش میکنند با نظارت ارشادی خود جلوی تخلفات را بگیرند.

تاریخ خبر: ۱٣۹٣/٠٣/۱۲

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!