Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/newsbank/public_html/inc/theme_head_title.php on line 37

Warning: mysqli_free_result() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/newsbank/public_html/inc/theme_head_title.php on line 38
امکان خرید طرح ترافیک از عابربانک فراهم شد :: پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

طرح جدید شهرداری تهران:

امکان خرید طرح ترافیک از عابربانک فراهم شد

جریمه با خرید طرح قبل از ساعت ۴ حذف می شود

نیوزبانک- شهرداری تهران با همکاری یک ارائه دهنده خدمات پرداخت، برای فرهنگ سازی بیشتر خدمات الکترونیکی، امکان خرید طرح ترافیک از عابربانک را فراهم کرده که با این روش حتی در صورت جریمه شدن، با خرید طرح قبل از ساعت ۴، جریمه حذف میشود.

شهرداری تهران با همکاری یک ارائه دهنده خدمات پرداخت، برای فرهنگ سازی بیشتر خدمات الکترونیکی، امکان خرید طرح ترافیک از عابربانک را فراهم کرده که با این روش حتی در صورت جریمه شدن، با خرید طرح قبل از ساعت ۴، جریمه حذف میشود.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک به نقل ازمشرق، احمد میردامادی مدیرعامل پرداخت نوین در یک نشست خبری با خبرنگاران، از طرح جدید شهرداری تهران برای فرهنگ سازی بیشتر خدمات الکترونیکی خبر داد.

مدیرعامل پرداخت نوین افزود: در این سرویس، شهروند با مراجعه به ATM (عابر بانک) با وارد کردن شماره موبایل خود، طرح مورد نظر خود (روزانه یا هفتگی) را خریداری می کند؛ سپس باید از طریق همان شماره موبایل، شماره پلاک خودرو را به شماره 20001818 پیامک کند و به این ترتیب در لیست دارندگان طرح ثبت نام می شود.

وی ادامه داد: با این روش خرید الکترونیکی، شهروند حتی اگر تا یک ساعت پیش از پایان ساعت طرح (ساعت 5) طرح تهیه کند، جریمه نخواهد شد. در حالی که در روش حضوری خرید مجوز طرح ترافیک روزانه حداقل باید یک روز قبل از تاریخ درخواست، ثبت نام و خرید انجام شود.

میردامادی همچنین در خصوص تاثیر وضعیت اینترنت کشور بر ارتباطات بانکی، توضیح داد: تمام ارائه دهندگان خدمات پرداخت در کشور موظف به دارا بودن Data base (مرکز داده) و مرکز سوئیچ مستقل هستند؛ تمام سرورهای شبکه پرداخت کشور در داخل است و هیچ ارائه دهنده ای اجازه خروج سرور از کشور را ندارد.

وی ادامه داد: به این ترتیب ارتباطات بانکی بر بستر ارتباط داخلی است و به ارتباطات اینترنت وابستگی چندانی ندارد. اما در برخی مواقع خاص مانند ثبت نام حج، یارانه یا خودرو که تراکنش ها به یکباره افزایش می یابد، در ارتباطات بین سوئیچهای بانکها تاخیر ایجاد میشود و نه سوئیچ های خدمات پرداخت که لازم است بانک ها خود را برای چنین بار افزایشی و شرایط بحرانی آماده کنند.

وی یادآور شد: برای مثال در روز نخست توزیع سبد کالا، در حالی که پیش بینی شده بود از جمعیت حدود 75 میلیون نفری ایران، 15 تا 16 میلیون تقاضا برای دریافت سبد ارسال شود، اما بیش از 80 میلیون تراکنش برای اطلاع از تخصیص یا عدم تخصیص ثبت شد.

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/۱۲/٠٧

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!