پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

به همت گروه مالی گردشگری صورت گرفت

کتاب برندسازی مقاصد گردشگری با حضور رییس شورای شهر تهران رونمایی شد

نیوزبانک- کتاب برندسازی مقاصد گردشگری به همت گروه مالی گردشگری و با ترجمه آمنه امامی با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران رونمایی شد.

کتاب برندسازی مقاصد گردشگری به همت گروه مالی گردشگری و با ترجمه آمنه امامی با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک، این همایش با حضور احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران، هادی جهانگیری، رئيس گروه مالي گردشگری، سفری مدیر عامل بانک گردشگریدر هفتمین نمایشگاه بینالمللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران برگزار شد.

احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم رونمایی از این کتاب در نمایشگاه بین المللی هتلداری و گردشگری از اقدام گروه مالی گردشگری در برندسازی قدردانی کرد و گفت: ما روی یک حوزه تمدنی قرار داریم که شرق و غرب عالم را به هم وصل می کند و برآیند اتفاقات بزرگی در جهان شده است.

وی با بیان این نکته که ایران را پل پیروزی نامیده اند، خاطرنشان کرد: ایران در گذشته نقش فوق العاده ای در حل مناقشات بین المللی و بسط صلح جهانی شده و در طول قرن ها پیوسته جایگاه ادیان ابراهیمی بوده است که هنوز هم آثار آن را در جای جای کشورمان می توان دید.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که برند ایران برند صلح، گفت و گو و دوستی است، یادآور شد: اقدام گروه مالی گردشگری در حقیقت عقبه تمدن ایران را که همان رعایت حقوق همه صداها، مذاهب و شهروندان است به فعلیت در می آورد.

مهدی جهانگیری، رییس هیات مدیره گروه مالی گردشگری هم در سخنانی راه پیشرفت و توسعه هر کشور را ورود تکنولوژی و مدیریت روز دنیا در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری خواند و گفت: نمی توانیم دیوارهای کشور را بالا بکشیم و از تکنولوژی روز دنیا استفاده نکنیم و انتظار پیشرفت و موفقیت داشته باشیم.

وی معرفی برند و شعار ایران را از اولویت کارهای گروه مالی گردشگری ذکر کرد و اظهار داشت: باید در تمام محافل دنیا با یک شعار و برند مشخص و با تاسی از دنیای هنر حضور پیدا کنیم.

جهانگیری با اشاره به این نکته که اقدامات خوبی در حوزه گردشگری شروع شده است، خاطرنشان کرد: لازمه موفقیت این اقدامات، جسارت بخش خصوصی و حضور جدی آن در این عرصه است.

وی به عضویت بانک گردشگری و شرکت گروه سرمایه گذاری و گردشگری ایران( سمگا ) اشاره کرد و گفت: با توجه به این ارتباط، بایدآن گونه که مردم و کشور ایران لیاقت آن را دارند در راستای برندسازی کشورمان گام برداریم.

رییس هیات مدیره گروه مالی گردشگری بر ضرورت ورود تکنولوژی مدیریت بهره برداری در واحدهای اقامتی کشورمان تاکید کرد و اظهار داشت: به زودی شاهد بهره برداری از دو پروژه اقامتی این گروه در فرودگاه بین المللی امام خمینی خواهیم بود که با توجه به قرار داشتن در گذرگاه ورودی کشور، نقش بسزایی در برندسازی گردشگری خواهد داشت.

وی ظرفیت این واحدهای اقامتی را 600 اتاق ذکر کرد و یادآور شد: مدیریت بهره برداری این پروژه ها با دو برند مهم فرانسوی به نام های آیویس و نووتل خواهد بود.

جهانگیری زمان بهره برداری از این پروژه ها را حداکثر اردیبهشت ماه سال93 عنوان کرد و گفت: برای احداث این واحدهای اقامتی حدود 150 میلیارد تومان هزینه شده است که برای حدود 400 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

وی در عین حال از برنامه ریزی برای دریافت مجوز احداث یک هتل پنج ستاره در بزرگراه نیایش تهران خبر داد و اظهار داشت: دست همکاری به سوی بخش خصوصی دراز می کنیم تا در یک فضای رقابتی، کار خود را معرفی کند.

مهدی اسدی، مدیرعامل شرکت افق گردشگری ایرانیان نیز در سخنانی با اشاره به انتشار این کتاب از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و ترجمه آن در مرکز پژوهشهای هفتهنامه تعطیلات نو اظهار داشت: «برندسازی یکی از مهمترین اقدامات در صنعت گردشگری است و میتواند سبب سرعت گرفتن توسعه گردشگری در کشورمان شود.» وی به نحوه فعالیت مرکز پژوهشهای تعطیلات نو به مدیریت آرش نورآقایی اشاره کرد و گفت: «آقای نورآقایی، طراح اصلی و ایدهپرداز درج نماد یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی است که بهحمدالله با اجرایی شدن پروژه، کمکی به حفظ محیط زیست کشورمان خواهد شد.»وی به حمایت گروه مالی گردشگری، بانک گردشگری، شرکت سمگا و شرکت تلاشگران اندیشه کاراد از تولید و انتشار این کتاب پرداخت و گفت: «یکی از دغدغههای شهرهای بزرگ دنیا، برندسازی در عرصه جذب گردشگر است و امید است این کتاب بتواند در این زمینه اثرگذار باشد.»مدیرعامل شرکت افق گردشگری ایرانیان با اشاره به اینکه برندینگ در شهر تهران یکی از دغدغههای شورای شهر است، گفت:«این کتاب دارای مطالب و اطلاعات ارزشمندی است که میتواند به شورای شهر تهران در زمینه ایجاد هویت برند تهران کمک کند.»

در پایان این مراسم از کتاب راهنمای برندسازی مقصدهای گردشگری رونمایی و چند جلد از آن به تعدادی از حضار اهدا شد.

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/۱۱/۲٨

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!